Jump to content

[Discussie] Dieren


Scarface92

Recommended Posts

Beste leden,

Ik heb dit topic gestart vanwege het feit dat ik mij afvraag of Rockstar een goede stap heeft gemaakt wat betreft dieren in GTA V. Zover we uit de eerste trailer kunnen analyseren zien we een hond op het strand met een verloofd stel, hand in hand weliswaar. En tijdens het shot met de politiehelikopter en achtervolging van een negroïde man zien we ook een springende (zwarte) hond tevoorschijn komen achter een hek. Of Rockstar het alleen bij honden houdt weten we echter nog niet, waarschijnlijk niet..

Nu zou het uiteraard schitterend zijn als we van alles tegenkomen, van muizen tot wilde beren in de bossen. Dit heeft Rockstar al heel mooi uitgewerkt in Red Dead Redemption, met talloze beweegbare dieren. In Red Dead kunnen we de beesten echter iets aandoen waardoor het jagen ook mogelijk is, maar gezien de tijdsperiode van de game is dit heel normaal. Maar hoe gaat Rockstar dit voor elkaar krijgen in GTA V? De game speelt zich af in het hedendaags dus wellicht zou dat voor enige problemen kunnen zorgen. De dierenrechtenorganisatie PETA heeft al eerder uitgehaald naar diverse ontwikkelaars van games. Neem nou als voorbeeld Battlefield 3 waar je met een jachtmes in de game een rat moest doodsteken. Heeft Rockstar hier al over nagedacht of hebben ze simpelweg nog geen oplossing?

Discussieer mee en laat je mening horen!

Bewerkt: door VWO-er
tags toegevoegd
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 178
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    9

  • SpacyColours

    7

  • Scarface92

    6

  • Maarten11

    6

Ik denk wel dat er enkele diersoorten in zullen zitten, maar dan dieren die passen in de stedelijke omgeving.

Alhoewel er blijkelijk ook een grote brok natuur rond Los Santos ligt zou het ook kunnen dat we een uitgebreide verzameling als in RDR kunnen schieten.

Ik blijf toch echter van het idee dat buiten honden we hoogstens 2 andere dieren kunnen verwachten ;3

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan me als oplossing voorstellen dat je niet op een dier kan richten. Vergelijkbaar met het richten op je partner in LA Noire; die kan je niet volpompen met lood omdat je personage wanneer je je wapen erop richt zijn armen buigt en zijn wapen dus van het personage af draait. Andere oplossing is door grote dieren alleen in cutscenes te stoppen, en voor vogels alleen een texture die van veraf te zien is..

Het lijkt me echter stug. In IV mochten we ook duiven afschieten, en in EflC meeuwen; Daar hebben we de PETA ook niet over gehoord verder geloof ik, en die dieren leefden ook echt, ware het niet dat ze vastgelijmd zaten aan het oppervlak waar ze op zaten. Ze bewogen, pikten graantjes en koerden er vrolijk op los. Ik hoop dat Rockstar Games zich beperkt tot het gebruiken van dieren waarbij het speelbaar blijft. De eerstgenoemde oplossing is niet een echte oplossing; tenslotte, als je er niet op kan mikken pak je een auto en rijdt je daarmee vol in op het dier zodat je een koeiekop op je grille hebt zitten, of je pakt een handgranaat en zorgt er daarmee voor dat het paard zonder dat je zelf hoeft te tillen of te snijden in stukjes op je BBQ beland.

Ik heb dan liever dat het zich beperkt tot cutscenes, of dat ze gewoon de brutale stap maken (en daarmee dichter bij de SIMS gaan staan) en wel te vermoorden dieren in de wereld van V stoppen die in de regio thuishoren: Wat vogels, katten, honden, en af en toe een weiland vol koeien. Winnie de Poeh in het bos.. En klaar is R* North. :D

EDIT @ Nandro: +1. 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is mijns inziens erg krom om er wel een discussie van te maken of je dieren in een game mag neerschieten, overrijden, of doormidden kan zagen met een kettingzaag, terwijl het afslachten van mensen al lang en breed geaccepteerd is. Als er dieren in GTA V zitten, dan moeten ze ook gewoon dood kunnen worden gemaakt, want anders slaat dat natuurlijk helemaal nergens op.

Link to comment
Delen op andere websites

Het slaat in feiten ook helemaal nergens op maar als de PETA al moeite heeft met het doden van een rat in Battlefield 3 vraag ik me af hoe dat zal gaan in GTA V. Ben eerlijk gezegd benieuwd wat voor oplossing Rockstar heeft verzonnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan tientallen games opnoemen waarin een groot scala aan dieren zijn dood te schieten. Ik denk niet dat Rockstar hier nog last van gaat krijgen.

Maar denk je eens in, politiehonden. Normaal kunnen de donut-vretende cops je op de voet niet echt bijhouden, maar als ze honden hebben worden achtervolgingen op die manier ook een stuk interessanter. Dat die speurhonden je ook sneller kunnen vinden (moet niet té overpowered worden, je moet de cops nog wel kunnen lozen door door straatjes heen te rennen).

Dat zie ik wel zitten, maar daar mogen ze het wat mij betreft qua dieren wel bij laten. Ik hoef geen katten dood te rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een nieuwe dimensie in politie achtervolgingen krijg je dan zeker wel, had ik nog niet bij stilgestaan. In dat opzicht krijg je dan wat meer variatie afhankelijk van de hoogte van je wanted wellicht? Zou leuk zijn inderdaad.

Ik hoef geen katten dood te rijden.
Je hoeft ook niets in GTA, alles mag en kan, maar het hoeft niet als je het niet wil. :D
Link to comment
Delen op andere websites

Nu zou het uiteraard schitterend zijn als we van alles tegenkomen, van muizen tot wilde beren in de bossen. Dit heeft Rockstar al heel mooi uitgewerkt in Red Dead Redemption, met talloze beweegbare dieren. In Red Dead kunnen we de beesten echter iets aandoen waardoor het jagen ook mogelijk is, maar gezien de tijdsperiode van de game is dit heel normaal.

Tegenwoordig wordt er ook nog genoeg gejaagd hoor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nu zou het uiteraard schitterend zijn als we van alles tegenkomen, van muizen tot wilde beren in de bossen. Dit heeft Rockstar al heel mooi uitgewerkt in Red Dead Redemption, met talloze beweegbare dieren. In Red Dead kunnen we de beesten echter iets aandoen waardoor het jagen ook mogelijk is, maar gezien de tijdsperiode van de game is dit heel normaal.

Tegenwoordig wordt er ook nog genoeg gejaagd hoor. :puh:

Al dan wel met een wapenvergunning, jachtvergunning en ga zo maar door, iets wat in die tijd nog niet nodig was. Alhoewel dat zal vast niet aan de orde zijn in GTA V. Tevens was de jacht vroeger een middel om te overleven, en doen we het tegenwoordig voor ons plezier. We schieten die dieren slechts 'voor de leuk' af. Neemt niet weg dat ik ook graag zou willen dat we er niet van weerhouden worden om dieren te kunnen vermoorden. Als je wordt aangevallen door een beer of een wolf lijkt het me toch best logisch dat je ook iets terug kan doen.. :puh: Tot nu toe hebben we jammer genoeg alleen honden gezien, ben benieuwd naar andere dieren!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Rockstar zich niet al te veel met dieren in het spel gaat bemoeien, wellicht alleen met dieren die ook in een stadsomgeving kunnen wonen, zoals honden. Veel dieren zullen er waarschijnlijk niet zijn in de natuur, omdat Los Angeles in het echt wordt omringt door woestijn. (Mojavewoestijn)

mountain_gta_v.jpg

Natuurlijk zal het wel mogelijk zijn dat er wilde dieren in deze omgeving kunnen rondlopen. Denk maar aan beren en herten. Ik denk dat dit gebied gebaseerd is op Mount Whitney, het hoogste punt van de VS als Alaska niet wordt meegerekend, met een hoogte van 4.421 m. Wellicht dat hier het nodige wild zal rondlopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het slaat in feiten ook helemaal nergens op maar als de PETA al moeite heeft met het doden van een rat in Battlefield 3 vraag ik me af hoe dat zal gaan in GTA V. Ben eerlijk gezegd benieuwd wat voor oplossing Rockstar heeft verzonnen.

Maar waarom zou Rockstar een oplossing voor het geneuzel van PETA moeten verzinnen? Laat die mensen lekker klagen, laat Rockstar gewoon weer een topgame afleveren en de GTA-fans zullen zich echt niet druk maken om het doden van dieren ingame. Tenminste, als ze niet hypocriet zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou wel een leuke feature zijn, maar ik zou het ook niet missen als het er niet was. Het zou best kunnen. Rond LS is veel natuur, dus het zou goed kunnen dat ze hier en daar wat beren of herten rond laten lopen, al is het alleen maar voor het realisme. En misschien wat koeien in de weilanden ofzo. Politiehonden zouden achtervolgingen enzo wel wat 'spannender' maken. Bij de vorige GTA's kon je gewoon ff in een zijstraatje gaan staan en je was van ze af. En bij GTA IV was het al helemaal makkelijk om van de politie af te komen. Als ze honden gaan gebruiken, zal dat wel wat lastiger gaan. Ik denk dat ze die dan bij wanted level 2 of 3 gaan inzetten ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat er alleen honden in zitten en misschien nog vogels ofzo. Erg uitgebreid zullen ze de dieren vast niet maken.

De honden zijn vast wel dood te maken, zou raar zijn als je een politiehond achter je aan krijgt die niet dood te maken is :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je er problemen mee hebt (:7 mensen wel dieren niet :7) dan koop je toch gewoon het spel niet, simpel. PETA hoeft eht spel niet te spelen.

Ja inderdaad. Zou zeker stimuleren om in het echt op dieren te gaan jagen :7 Ja ik ga hier een beetje met een jachtgeweer in het bos op herten lopen jagen. Het zijn maar digitale beesten. Dan zou het zeker ook stimuleren om op mensen te gaan schieten. Nou dan mogen een hoop games verboden gaan worden. PETA moet niet zeuren. Als Rockstar dieren in de game wilt doen dan doen ze dat. Over de flying rats in GTA IV werd ook niks gezegd zover ik weet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...