Jump to content

[Discussie] Dieren


Scarface92

Recommended Posts

Ik houd zelf ook heel veel van dieren, maar in RDR ging ik gewoon op jacht.

Het is digitaal en dus niet echt en dan vind ik het niet erg.

Is en blijft natuurlijk wel af en toe rot om te horen hoe bijvoorbeeld zon elk sterft en nog een brul geeft, maar liever in-game dan irl.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 178
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    9

  • SpacyColours

    7

  • Scarface92

    6

  • Maarten11

    6

Dat kan ik nou niet over alle dieren zeggen. In Red Dead Redemption en ook Assassin's Creed III springt er regelmatig een beer op mijn rug. In Assassin's Creed III komen daar ook nog eens wolven, poema's en allemaal van dat soort beesten bij. Dus echt onschuldig kan ik ze niet noemen. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Snap ook niet echt hoe mensen er op tegen kunnen zijn. Gevoels matig zou het kunnen maar je kan het toch niet echt te ver vinden gaan om een hond dood te schieten, als je een mens in gta op 100 manieren kan afmaken. Het maakt het een stuk levendiger!

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien schiet ik één keer eens een hond neer. Alleen om te kijken of die hond echt dood kan en hoe hij dan dood gaat. Eén keer, maar niet vaker. Ben toch nieuwsgierig hoe R* dit heeft gedaan.

Zelf zou ik nooit een dier neerschieten. Woon zelf op een boerderij, en houd van dieren :puh:

Ik snap niet dat mensen zo schijnheilig doen over het doodschieten van dieren in games. "Geen probleem om zoveel mogelijk mensen dood te rijden of door de kop te schieten, maar een hond doodschieten in een game.. dat gaat te ver hoor!"

Onzin dus in mijn ogen.

Prima, da's jou mening. Maar ik doe ten eerste niet schijnheilig, en ten tweede heb ik nooit gezegd dat 'het te ver gaat'. Ik hoef niet voor de gein een hond dood te schieten, maar dat komt niet omdat ik dat niet wil of niet kan. Vind het gewoon niet nodig.

Beetje jammer dat je iedereen over één kam scheert, da's nergens voor nodig. En je moet ook niet te snel een vooroordeel vellen ;) Just saying.

Daarnaast nemen mensen hier een vergelijking met RDR. Dat mag, maar bedenk wel dat je daar dieren neer moest schieten om jezelf in leven te houden. Voor vlees, of tegen aanvallen, dat mag je zelf zeggen. Daar was het gewoon noodzakelijk, in GTA V zal het niet noodzakelijk zijn.

Bewerkt: door Doemar
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan het me wel voorstellen, eigenlijk. Gewoon gevoelsmatig. In films vind ik het toch altijd een stuk erger als dieren worden gedood dan mensen. bloos.gif Waarschijnlijk omdat in mijn ogen dieren de onschuld vertegenwoordigen.

Jij hebt zeker ook PvdD gestemt? Nee, mensen en dieren zijn beide toch zielen, dus is het even erg. Ik schoot in GTA IV en RDR nooit zomaar iets of iemand af zonder dat daar reden voor was.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan het me wel voorstellen, eigenlijk. Gewoon gevoelsmatig. In films vind ik het toch altijd een stuk erger als dieren worden gedood dan mensen. bloos.gif Waarschijnlijk omdat in mijn ogen dieren de onschuld vertegenwoordigen.

Jij hebt zeker ook PvdD gestemt? Nee, mensen en dieren zijn beide toch zielen, dus is het even erg. Ik schoot in GTA IV en RDR nooit zomaar iets of iemand af zonder dat daar reden voor was.

Als iedereen die om dieren geeft op PvdD stem, dan hadden die nu in de regering gezeten ;) Ik vind dieren grappig om in een spel te hebben, maar ik ga ze niet voor de grap doodschieten. Voegt gewoon niks toe...

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen die RDR heeft gespeelt heeft toch wel eens onschuldige dieren neergeknalt zonder reden of aanleiding? Of ben ik dan zo ziek? Ik heb het dan niet over een cheetah die je aanvalt of een wolf of een beer, maar ik heb het over een onschuldig rendier of konijntje dat vrolijk rondwippelt en je dan "BAM" neerschiet omdat het kan en ook puur daarom. Niets mis mee, het is een game en zolang het daarbij blijft is het toch ok? Ik wil dieren in GTA V, omdat ik ze dan voor een trein kan smijten of neer kan schieten, puur omdat het kan... Dat is toch ook de motivatie achter elke shooter, niet? Omdat het kan...

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Er zaten al veel vaker dieren in GTA, de vraag is nu alleen of ze dood te schieten zijn. Ben zeer benieuwd in wat voor vorm die hond terug komt. Hopelijk niet alleen in een cutscene.

Ik zeg niet dat dieren hier niet in moeten komen, ik zeg hooguit dat het afschieten ervan mij te ver gaat. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg niet dat dieren hier niet in moeten komen, ik zeg hooguit dat het afschieten ervan mij te ver gaat. :puh:

Dat veranderd vanzelf wel als net die ene moeilijke missie keer op keer verpest wordt door een waakhond.. :clown: Op een gegeven moment moeten dan alle honden in de stad het ontgelden.. Maar even zonder dollen.. Hoe zie je het in V voor je dat er wel dieren in het spel zitten, maar je ze niet kunt afschieten? Ontwijken ze supersnel de kogels of gaan ze er dwars doorheen? :puh: Weet ook niet hoe dit in eerdere GTA's geregeld is..

Link to comment
Delen op andere websites

Onschuldige voetgangers neerschieten is geen probleem, maar als je in het bos loopt en je wordt aangevallen door een beer mag je die niet door zn kop knallen? Onzin. Je moet ook sowieso waakhonden neerschieten in missies enzo dus ik zie geen probleem. In rdr mocht je ook elk zielig hertje neerschieten of opblazen dus waarom nu niet..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...