Jump to content

Filosofie


Cabyon

Recommended Posts

  • Reacties 129
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    20

  • commando

    19

  • Phoenyxar

    11

  • GolfG60

    10

Wel dat bevestigd (relatief gezien dan) dat tijdreizen niet mogelijk is, het is dan ook Fysisch onmogelijk...

Maar ja, filosofisch gezien: "Misschien zijn ze er wel maar laten ze het niet blijken dat ze van de toekomst zijn gekomen?" ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Dood = In mijn ogen : Je ademt niet, je hart klopt niet en je hersens werken niet. Leven = Als een van deze 3 wel nog werkt :Y.

inderdaad,waarom moeilijk als het makkelijk kan :clown:

dood = dood; leven = leven

"wat is er na de dood?"

klaarblijkelijk niet veel, meestal rot men een beetje en hebben diertjes er nog plezier van...

" en je geest dan"

ja, dat is dus dood, anders was je nog levend :bonk:

"is het mogelijk dat je daarna weer kan leven"

hangt van de tijd af dat je "buitenwesten" bent. Ook is de technologie nu nog niet zo goed, dat je na een dag weer kan leven... maar wie weet wat de toekomst bied :puh:

simplicity keeps it simple :tu::D

Link to comment
Delen op andere websites

"wat is er na de dood?"[/b]

klaarblijkelijk niet veel, meestal rot men een beetje en hebben diertjes er nog plezier van...

" en je geest dan"

ja, dat is dus dood, anders was je nog levend :bonk:

"is het mogelijk dat je daarna weer kan leven"

hangt van de tijd af dat je "buitenwesten" bent. Ook is de technologie nu nog niet zo goed, dat je na een dag weer kan leven... maar wie weet wat de toekomst bied :puh:

simplicity keeps it simple :tu::D

Dit is niet simpel, misschien voor jou maar nog niet voor een ander.

Wat is er na de dood, dit verschilt van je eigen kijk en waarin je gelooft.

Meeste gelovige hebben een 'hemel' of 'hel' waar ze heen gaan, terwijl mensen die ongelovig zijn denken 'dood is dood', dus er is niks na de dood.

En je geest, tja, dat gaat dus naar de hemel of hel, volgens de meeste gelovige.

Meeste ongelovige (denk ik) dat ze denken dat er geen geest is, want ja, wat is een geest?

Karakter trekken komen voort uit je DNA en jezelf/opvoeding, en je gedachtegang vanuit je hersenen(?) en dat is dus allemaal lichamelijk.

Is het mogelijk dat je daarna weer kan leven, dat ligt tevens weer aan jezelf en je evt. geloof.

Sommige geloven in reïncarnatie, sommige geloven dat ze naar de hemel gaan, en zo gaat dat door.

Dus ja, dan leef je weer, onbewust of bewust, ligt eraan wat er klopt.

Ongelovige zouden (denk ik) hier nee op zeggen want dood is dood.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als alle overleden mensen naar een hemel of hel gaan, dan moet het daar toch inmiddels enorm druk zijn?

Dat vraag ik me dus ook af. En met al die doden daarboven zijn alle mooie vrouwen daar allang bezet..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

alle mooie vrouwen daar allang bezet..

Dan volgende denkpunt: "Mocht er een hemel bestaan, in welke vorm betreden we die dan?"

-In de 'fleur' van ons leven ~20-25 (of een andere leeftijd)

-Zoals we uit het leven zijn 'gestapt'

-Anders...?

Link to comment
Delen op andere websites

alle mooie vrouwen daar allang bezet..

Dan volgende denkpunt: "Mocht er een hemel bestaan, in welke vorm betreden we die dan?"

-In de 'fleur' van ons leven ~20-25 (of een andere leeftijd)

-Zoals we uit het leven zijn 'gestapt'

-Anders...?

Dat vroeg de komiek Alex Agnew zich ook af. Ik hoop dat ik er op m'n paasbest in kan gaan, want als ik omvergereden wordt door een tractor, ga ik niet veel succes hebben daar bij de vrouwtjes in de hemel..:-(

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Dat vroeg de komiek Alex Agnew zich ook af. Ik hoop dat ik er op m'n paasbest in kan gaan, want als ik omvergereden wordt door een tractor, ga ik niet veel succes hebben daar bij de vrouwtjes in de hemel..:-(

Het was mijn inspiratie om die vraag hier te stellen...

Maar als jij er eindigt zoals "je onder die tractor bent gestorven" dan kun je je natuurlijk ook afvragen hoeveel mooie vrouwtjes daar in de hemel nog zitten :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar hoe verklaar je dan het ontstaan van de wereld? Oké, er was een oerknal. Maar WAT veroorzaakte die oerknal? Iets moet dat toch geschapen hebben? We zullen wellicht nooit te weten komen hoe het heelal ontstaan is, dus dat God niet bestaat zou ik niet zo direct durven zeggen.

Volgens mij zijn er 2 logische verklaringen voor het ontstaan van de oerknal, het universum, de wereld... ofwel God ofwel toeval. Beide kunnen niet verklaard worden of bewezen worden. Persoonlijk vind ik toeval een meer aannemelijkere reden dan God. God is een hersenspinsel van de mens, vroeger gebruikt om onverklaarbare dingen te verklaren. Sinds de wetenschap echter meer en meer kan verklaren over natuurlijke verschijnselen, werking van levende wezens en dergelijke, wordt God alleen nog gebruikt om de resterende gaten in te vullen en vooral omdat godsdienst een soort cultureel erfgoed geworden zijn. Al zou iedereen de godsdienst op een andere manier interpreteren of stellen dat het niet geloofwaardig is, dan blijft het toch nog een deel van een eeuwenlange cultuur.

Maar dat is in hoeverre jij 'leven' definieert. In dat geval is die persoon er inderdaad zeker van dat hij/zij gaat sterven, maar geldt dat ook niet voor ieder van ons die nog leeft?

En in hoeverre is stikken dan ook doodgaan, want je kan stikken en het toch overleven... hmm filosofie, geweldig toch? :D

Het leven en het doodgaan zijn geen permanente fases, het dood zijn wel (tenzij je toch gereïncarneerd kan worden). Je kan wisselen tussen de tijdelijke fases, maar eens je in de permanente fase zit, kan je er niet uit. Bovendien is doodgaan ook geen fase waar je noodzakelijk langs moet passeren. Wanneer je een kogel door het hoofd krijg, ga je toch ook niet echt dood? Tenzij je die honderste van een seconde meerekent dat je beseft (voor zover dat kan) dat die kogel in je hoofd zit.

Het leven en het dood zijn zijn dan wel verplichte fases. Als iets nooit geleefd heeft, kan het ook nooit echt dood zijn. En dat staat dan ook weer open voor eigen interpretatie.

Trouwens, als we echt de filosofische toer willen opgaan:

Is het leven zelf ook niet stilletjes aan dood gaan?

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens, als we echt de filosofische toer willen opgaan:

Is het leven zelf ook niet stilletjes aan dood gaan?

En wat is het verschil tussen "Leven" en "Dood Gaan" dan? (denk maar even, maar het komt op hetzelfde neer)

:D

Oow en er zijn meerdere oerknallen geweest (oorspronkelijk veroorzaakt door kwantumfluctuaties etc... Maar dat is meer fysica dan filosofie :blauw: )

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Maar als alle overleden mensen naar een hemel of hel gaan, dan moet het daar toch inmiddels enorm druk zijn?

Tja, dat is een bijkomend iets, dat vraag ik me juist ook af maar ik zou daar zelf geen antwoord op kunnen geven.

Dat vraag ik me dus ook af. En met al die doden daarboven zijn alle mooie vrouwen daar allang bezet..

Op de aarde lopen ook genoeg mooie dames rond die niet bezet zijn, waarom daar niet?

En als je er hier geen kan veroveren, waarom daar dan wel?

Daarnaast sterven er iedere dag mensen, dus de hemel of hel zal wel weer aangevuld worden met nieuwe dames die nog niet bezet zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vraag ik me dus ook af. En met al die doden daarboven zijn alle mooie vrouwen daar allang bezet..

Op de aarde lopen ook genoeg mooie dames rond die niet bezet zijn, waarom daar niet?

En als je er hier geen kan veroveren, waarom daar dan wel?

Op de hemel is iedereen o zo gelukkig, en dat ben je toch niet alleen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...