Jump to content

[Wens] Verkeer


Dippie

Recommended Posts

  • 4 maanden later...
  • Reacties 131
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    21

  • thebig

    11

  • Maarten11

    10

  • Dippie

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Op de Wegenwiki heb ik een kaart gevonden waarop alle snelwegen van Los Angeles en omgeving zijn getekend. De verschillenden kleuren routes laten zien hoeveel rijstroken een (gedeelte van een) snelweg heeft in Los Angeles. Zo is te zien dat er amper 2x2 snelwegen zijn en dat tien rijstroken ontzettend vaak voorkomen. Hopelijk stopt Rockstar ook zoveel rijstroken in hun snelwegennet, zodat het op een erg realistisch wegennet lijkt, wat niet het geval was in Liberty City in GTA IV waar er niet meer dan vier rijstroken per weg waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zal wellicht ook een hoop verschil zijn om van 2x2 naar 2x3 te gaan qua scripting van het verkeer. Bij maar 2 rijvakken is het vrij duidelijk dat je of naar rechts of naar links gaat of gewoon rechtdoor, afhankelijk van waar je rijdt. Met meerdere vakken heb je meerdere opties en zijn er meerdere wissels mogelijk. Momenteel kan het verkeer enkel maar war slalommen. Met >3 vakken krijg je al vrij veel verschil in het verkeer en kan er misschien ook eindelijk eens wat logica in komen qua snelheid. Rechtervak voor vrachtwagens, doorstroom, inhaalvakken etc. In alle voorbije GTA's van III tot IV was het gewoon "GAAAAAAAAAAN waar het kan!"

Link to comment
Delen op andere websites

Ik join wat laat deze discussie (examens), maar files is toch ook iets wat ik enorm graag zou zien in GTA V. Ook al weet ik nu al dat ik me er mateloos aan zal ergeren als ik er ergens door moet. Pechstrook, anyone? :)

Meerdere rijvakken zie ik ook wel zitten, zoals Phoenyxar hierboven zegt was het in de voorbije GTA's steeds kijken waar er een gaatje was om te vlammen. Ik heb dan ook heel wat afgeslalomd in GTA IV. :puh:

Bewerkt: door FoodForThought
Link to comment
Delen op andere websites

net zoals de mensen boven mij hoop ik ook op files maar dan wel op bepaalde tijdstippen en dagen en niet 24/7 en ook niet op alle wegen maar gewoon op lange doorgaande wgen en snelwegen. Mocht het dan te lang duren spring ik toch uit de auto en ren ik via de daken van de wagens voor mij naar voren.

Dat er meer dan 2 bij 2 wegen zijn is wel duidelijk:

http://i.imgur.com/h67Eo.jpg

>>> Door Jesperkaj: Afbeelding in een link gezet, aangezien jouw afbeelding 1217x684 pixels groot is en de maximale toegestaande afmeting 1024x768 pixels is. Let er in het vervolg op. knipoog.gif<<<

kijk maar naar die snelweg. Als die helemaal vol staat kan je wel een tijdje wachten

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er files in de game komen, dan zou de game héél veel voertuigen moeten laden. Het enige wat ik wil van het verkeer wil is dat het beter is als het verkeer in Grand Theft Auto IV, dat ze dus niet meer rammen als ik stil sta voor een rood stoplicht en dat ze invoegen naar mijn baan terwijl ik daar nog rijd. Het enige wat ik dus wil is dat Rockstar de AI verbeterd.

Link to comment
Delen op andere websites

O van mij mogen er best files komen, puur voor het realisme. Ik weet nu al dat ik me er aan ga ergeren als ik straks het spel speel, maar aan de andere kant is het ook best lachen :puh: Ik wurm me wel door de files heen en anders gooi ik ff een granaatje om de weg vrij te maken :puh:

Wat TalkingPear hierboven zegt ben ik het ook wel mee eens, dat ze de AI verbeteren. Soms dan heb ik een auto waar ik 'zuinig' mee wil doen, en dan komt er zo'n stomme malloot op m'n achterbumper. En dat ze niet invoegen als ik net voorbij wil rijden.

Bewerkt: door Maarten11
Link to comment
Delen op andere websites

misschien is het leuk als er soms een of andere gek dwars door het verker komt razen en dat je dat dan hoort op de radio (spookrijden bijvoorbeeld)

Dat zou inderdaad wel leuk zijn ja, zou wel leuk zijn als er meer van dit soort random events zouden zijn. Politieachtervolgingen, branden in gebouwen, mensen die onwel worden, ongelukken die gebeuren, dat soort dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

misschien is het leuk als er soms een of andere gek dwars door het verker komt razen en dat je dat dan hoort op de radio (spookrijden bijvoorbeeld)

Zou me best wel grappig lijken. Ik rij zelf in GTA vaak nogal vrij passief en rustig, lijkt me dan wel grappig om ineens in mijn Infernus of Bullet voorbijgestoken te worden door een gek in een Uranus of zo. Een beetje de omgekeerde wereld met wat je normaal zou verwachten, maar dat zou het net zo leuk maken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ik heb al wel gelezen dat je in de afgelegen plekken wel eens bijvoorbeeld een auto zal zien staan en dat er lijken bij zullen liggen enzo.

Dus ik denk dat dat soort dingen wel vaker zullen opdoemen in V. Het wordt ook niet voor niets de grootste game die ze ooit gemaakt hebben.

En het geluk voor de game daarna, ze willen zichzelf altijd overtreffen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ik heb al wel gelezen dat je in de afgelegen plekken wel eens bijvoorbeeld een auto zal zien staan en dat er lijken bij zullen liggen enzo.

Dus ik denk dat dat soort dingen wel vaker zullen opdoemen in V. Het wordt ook niet voor niets de grootste game die ze ooit gemaakt hebben.

En het geluk voor de game daarna, ze willen zichzelf altijd overtreffen :puh:

Dat hebben ze inderdaad gezegd, ze gaan een beetje de Red Dead Redemption kant op qua random encounters. In die game was dat erg goed uitgewerkt dus waarschijnlijk zal het in Grand Theft Auto V ook wel vet worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...