Jump to content
Joriz

Max Payne 3 systeemeisen bekend!


GTAGames.nl afbeelding
Ga maar snel sparen voor een nieuwe computer. Want de systeemesisen van Max Payne 3 zijn bekend! Het meest opvallende is dat je maar liefst 35 GB opslagruimte nodig hebt voor Max Payne, terwijl je voor Grand Theft Auto IV nog 'maar' 16 GB hardeschijfruimte nodig had. De reden dat er voor Max Payne 3 waarschijnlijk zo veel opslagruimte nodig is komt door de hogere resolutie textures die het spel bevat.
Gelukkig kan je Max Payne 3 ook kopen voor de Playstation 3 en XBox 360.

  • Besturingssysteem: Windows 7 32/64 Service Pack 1, Windows Vista 32/64 Service Pack 2 of Windows XP 32/64 Service Pack 3
  • Processor: Intel Dual Core 2.4 GHZ - i7 3930K 6 Core x 3.06 GHZ / AMD Dual Core 2.6 GHZ - FX8150 8 Core x 3.6 GHZ
  • Werkgeheugen: 2GB - 16GB
  • Videokaart: NVIDIA® 8600 GT 512MB VRAM – NVIDIA® GeForce® GTX 680 2GB VRAM / Radeon HD 3400 512MB VRAM - Radeon HD 7970 3GB VRAM
  • Geluidskaart: 100% Direct X 9.0 compatible – Direct X 9.0 compatible supporting Dolby Digital Live
  • Hardeschijfruimte: 35 GB!
  • DVD Drive: Is enkel nodig als je hem in de winkel en niet online koopt.


Max Payne 3 komt op 18 mei 2012 uit in Nederland voor Playstation 3 en XBox 360. Op 1 juni komt het spel tevens uit voor de PC.

Bron: Rockstar Games
Foto: Computer Guts door Mini D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik snap zelfs niet waarom er een uitroepteken staat achter harde-schijf ruimte, iedereen zal ondertussen wel een 1TB schijf of zo hebben :puh:. Zou eerder achter geheugen, videokaart of processor mogen. De aanbevolen processor is namelijk eentje die bij de pc-winkel waar ik altijd ga momenteel voor meer dan 500 euro verkocht wordt.

Ik denk dat velen het wel zullen kunnen draaien, maar zeker niet iedereen op max settings, ze zijn echt extreem hoog. HD7970 en GTX580 zijn volgens mij een van (als niet 'de') laatstnieuwe videokaarten op de markt. En bijna niemand heeft vandaag de dag al 16 GB RAM. Dit wordt echt een dure investering als je dit wilt maxen.

Bewerkt: door vice

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op de Xbox 360 verschijnen er 2 disks van Max Payne 3, alle twee nodig om de singleplayer te kunnen spelen. Dus Max Payne 3 belooft een lange singleplayer te krijgen, dat is zeldzaam voor een shooter deze tijden. The Darkness 2 en Batllefield 3 waren ook schandalig kort, Rockstar weet altijd de markt te winnen met haar games. De reclame van max Payne 3 is fantastisch trouwens.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Inderdaad, het zal er dan ongetwijfeld beter uitzien op de pc maar ik game veel liever op een console, groot beeld en lekker languit zitten met de controller in de hand. :tu:

Niets houdt je tegen om je PC op je TV aan te sluiten en een controller te gebruiken. Ik heb zelf een 27" monitor, dus ik kan niet echt klagen. Ik zit nog boven de systeemeisen met mijn PC, maar ook maar net. Ik hoop niet dat GTA V nóg hoger specs zal krijgen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik snap zelfs niet waarom er een uitroepteken staat achter harde-schijf ruimte, iedereen zal ondertussen wel een 1TB schijf of zo hebben :puh:. Zou eerder achter geheugen, videokaart of processor mogen. De aanbevolen processor is namelijk eentje die bij de pc-winkel waar ik altijd ga momenteel voor meer dan 500 euro verkocht wordt.

Ik denk dat velen het wel zullen kunnen draaien, maar zeker niet iedereen op max settings, ze zijn echt extreem hoog. HD7970 en GTX580 zijn volgens mij een van (als niet 'de') laatstnieuwe videokaarten op de markt. En bijna niemand heeft vandaag de dag al 16 GB RAM. Dit wordt echt een dure investering als je dit wilt maxen.

De nieuwste Nvidia kaarten zijn de 590 en de 680. Ook hebben erg veel mensen nu 16 GB of tot wel 24 GB aan RAM. RAM is nu erg goedkoop. Ook zijn die laatste processoren en videokaarten niet de aanbevolen, maar de nieuwste. Dus 8600GT is het minimum en 680 is wat nu het nieuwste op de markt is. Ook is 35 GB ontiegelijk veel voor een spel. Of je nou een TB aan geheugen hebt, het blijft veel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

@Fezz;

16GB tot 24GB? Duuuuuude. Meer dan 6GB heb je écht niet nodig voor wat je als de gemiddelde consument/gamer wilt gaan doen. Meer dan dat (ik zou zelfs zo ver gaan om te zeggen dat 4GB voldoende is) is echt gewoon stupide. Ook bij dit, ik geloof echt niet dat dit de recommended system specs zijn. Als dat ze namelijk wél zijn, zijn ze (weer) compleet verkeerd bezig.

Het is een shooter. Zo ver ik heb begrepen een liniare shooter. Zonder jezelf snel voort te bewegen (denk aan voertuigen), ik kan me alleen een auto en een helicopter zien, maar die zagen er scripted uit dus hoeft er daar ook niet veel prestatie verlies in te zitten, als ze het goed aanpakken.

Laten we eens kijken naar de concurrentie. Battlefield 3. Ziet er mooier uit, in de multiplayer zijn er meerdere spelers beschikbaar, de maps zijn groter, je beweegt je er vaak snel in voor, en ga zo maar door. De specs? Minder dan Max Payne 3. Crysis 2? Ziet er ook mooier uit, is in een urban gebied dus zijn de maps wel kleiner, maar toch zijn de specs ook lager dan die van Max Payne 3.

Ik persoonlijk heb het nu meteen besloten. Ik ga dit spel eerst uitproberen op mijn pc (a.k.a. op de warez manier), en als deze slecht draait ga ik nooit meer een pc-spel van Rockstar kopen. Ze zijn gewoon stupide bezig, en moeten eens hun ogen open doen. Just Cause 2? Meer mogelijkheden, verdomd grotere kaart, ziet er redelijk uit; werkt gewoon goed. Far Cry 2? Ziet er nog voor nu ook goed uit, ook gewoon goed te spelen op mijn pc'tje. Als een spel zoals Max Payne 3 niet werkt dan is het gewoon een schande.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarschijnlijk is het dan gewoon weer een slechte pc-port van R*.

Ik snap trouwens niet waarom ze de nieuwste gpus en cpus in dat lijstje plaatsen als dat echt niet de recommendede benodigde hardware is. (@Fezz?)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

volgens www.canyourunit.com kan mijn pc dit spel wel aan. Alhoewel GTA IV ook net op het randje zit. En mijn videokaart een NVIDIA 8200 is. Maar videokaart type is het enige waar hij problemen mee krijgt. Dus waarschijnlijk kan ik in laagste instellingen nog net aan. Daarom ga ik ook een Xbox 360 kopen. Dan hoef ik niet meer zo om m'n specificaties te letten en ziet alles er gewoon goed uit.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

volgens www.canyourunit.com kan mijn pc dit spel wel aan. Alhoewel GTA IV ook net op het randje zit. En mijn videokaart een NVIDIA 8200 is. Maar videokaart type is het enige waar hij problemen mee krijgt. Dus waarschijnlijk kan ik in laagste instellingen nog net aan. Daarom ga ik ook een Xbox 360 kopen. Dan hoef ik niet meer zo om m'n specificaties te letten en ziet alles er gewoon goed uit.

vertrouw Canyourunit niet. Hun informatie klopt vaak voor geen meter. Download Flitskikker Infotool en gebruik de Advisor om te kijken of je computer het aan kan.

@Fezz;

16GB tot 24GB? Duuuuuude. Meer dan 6GB heb je écht niet nodig voor wat je als de gemiddelde consument/gamer wilt gaan doen. Meer dan dat (ik zou zelfs zo ver gaan om te zeggen dat 4GB voldoende is) is echt gewoon stupide. Ook bij dit, ik geloof echt niet dat dit de recommended system specs zijn. Als dat ze namelijk wél zijn, zijn ze (weer) compleet verkeerd bezig.

Dat zijn inderdaad niet de recommended settings. En RAM is erg goedkoop. Als je nu wat inslaat, dan heb je wat voor later. Want RAM wordt steeds belangrijker. Als gamer met een high-end PC zou ik echt 8 tot 16 GB aan RAM kopen. Ik heb zelf nu 8 GB. Ook is 4GB voor mijn processor echt niet voldoende.

Bewerkt: door Fezz

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

wow, wat een systeem eisen.

Ik heb net een nieuwe computer.

Ik heb een uit mijn hoofd een amd phenom x6 t1055 en een de amd readon hd 7850 2gigabyte video kaart.

Daarnaast heb ik 8 gigabyte ram tot mijn beschikking.

Kan iemand vertellen of hij op deze pc gaat werken?

Bewerkt: door xoex23

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

wow, wat een systeem eisen.

Ik heb net een nieuwe computer.

Ik heb een uit mijn hoofd een amd phenom x6 t1055 en een de amd readon hd 7850 2gigabyte video kaart.

Daarnaast heb ik 8 gigabyte ram tot mijn beschikking.

Kan iemand vertellen of hij op deze pc gaat werken?

Ik heb een vergelijkbaar systeem. Hij zou vloeiend moeten werken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...