Jump to content

FIFA 13


Sammie_GTA

Recommended Posts

Mijn Man. Utd na 2 en een half seizoen;

Verdediging: Matthews (80), Chiriches (84), Ogbonna (85), Campbell (79)

Middenveld: Hazard (90) , Matic (80+), Cardenas (81 en potentie in de 90), Wellbeck (87)

Aanval: Bale (92), Leandro Damiao (87), reserve spits Barba (81) transfervrij gehaald.

Team is een mix van talenten en routine, vooral als ik naar mijn reserves kijk. En Rooney, waar is hij? Bij de Spurs, met een strik eromheen gebracht om Bale vervolgens mee te nemen,

Bale, een prachtige aankoop! Maar, waar is Van Persie? Ik had sowieso Bale op LM neergezet en Van Persie mooi naast Damiao in de spits. :puh:

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 175
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sammie_GTA

    21

  • TekaLoca

    20

  • End Of The Riot

    19

  • Kai-ShockWave

    18

Van Persie is aan de oude kant, die gaat alleen nog maar achteruit. Blijft een fijne spits, maar op lange termijn heb je toch wel een opvolger nodig. Damiao is daar prima voor. Kan Mirallas van Everton ook aanraden. Werd in mijn eerste seizoen bij die club direct topscorer van de gehele competitie en is in het tweede jaar ook lekker op weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Van Persie had ik geruild met Damiao, goede ruil want Van Persie was al twee punten naar beneden gegaan. Als stand-in spits was het nog wel goed maar dat wilde ik hem niet aan doen. Verder is Kagawa naar Chelsea gegaan, hij wilde weg en Hazard wilde weg bij Chelsea dus heb ik die geruild. Totaal onrealistisch maar wel leuk.

Link to comment
Delen op andere websites

Eden's jongere broertje Thorgan zou je ook kunnen overwegen. Speelt prettig en heeft een potentieel van rond de 82, dat in de volgende FIFA waarschijnlijk nog hoger zou liggen. Heb hem bij Arsenal ooit goedkoop weggeplukt bij Zulte.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik mik eigenlijk nu op spelers die boven de 85 komen, via de jeugd heb ik genoeg aanwas voor centraal op het middenveld en de verdedigers komen er ook aan. Nu zoek ik vooral talent van buiten voor op de flanken. Ik ben echter wel bang dat mijn talenten weggekocht gaan worden wanneer ze rond hun 22 jaar goed beginnen te worden, dus ik probeer elk seizoen nu wat jonge spelers te vinden om mijn talenten te vervangen wanneer ik ze moet verkopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de carrièremodus met Fifa echt een zwaar ondergeschoven kindje en het gaat echt negens over. Ik was bijvoorbeeld met Feyenoord een paar jaar bezig, gelijk al de wat mindere goden vervangen door voornamelijk transfervrije spelers. Gelijk stond er een prima team waarmee ik gelijk al wat wist te winnen. De talenten zoals Martins Indi, de Vrij, Clasie en Vilhena heel erg lang vast gelegd en vervolgens elk jaar een of twee topaankopen doen. Uiteindelijk was mijn centrale duo allebei in de 90 en was de zwakste schakel uit mijn team mijn rechtsback van 82 terwijl ik gasten als Gotze, Neymar en Wilshere rond had lopen. Best grappig om dit te doen met je eigen clubje, daar niet van.

Maar hoewel je budget als een raket stijgt, zeker als je het leuk doet in de Champions League, blijft de statuur van je club wel slecht. Zo wou Vilhena, nadat ik 4x de cup met grote oren had binnen gehaald, naar een clubje als Tottenham. Waardoor ik niet eens een leuk bedrag voor hem kon vangen. En als je dan naar een vervanger gaat zoeken, blijkt dat er ondanks dat je je eigen jeugdteam bij elkaar kan kopen, er gewoon amper nieuwe talenten op de transfermarkt komen (die overigens ook nog is zo traag als dikke stront werkt), waardoor je geen fatsoenlijk beleid meer kan voeren. Ik heb godverdomme tientallen miljoenen op de bank zitten, moet ik dan nog mijn talentjes (met wel een goed potentieel) voor de leeuwen gaan gooien terwijl ze een gemiddelde van 70 hebben? Dat werkt niet.

Hier hadden ze veel meer een voorbeeld aan Football Manager moeten nemen, natuurlijk wel veel meer vereenvoudigd, maar daar kan je in principe eeuwig door blijven spelen en worden de oud voetballers trainers en coaches. Zo moeilijk moet dat niet te implementeren zijn, minder grafische poespas en gewoon to the point layout, zodat het ook wat sneller loopt.

Daarom speel ik veel meer online, wat voor het eerst sinds jaren beter werkt. Ook totaal belachelijk dat je tot aan dit deel bij elk potje dat je online deed weer opnieuw je opstelling moest maken... En het aantal leavers is ook wat lager geworden, wil alleen meer potjes achter elkaar tegen iemand kunnen spelen, want met een potje van 2x6 minuten ben je zo bijna 20 minuten bezig...

En toch blijf ik het spelen... :roll: Gameplay is wel goed en wordt ook elk jaar een stukje beter. Gezien het aantal uren dat ik het speel is dat ook te verantwoorden ten opzichte van mijn portemonnee. Wel het meeste tegen iemand naast me op de bank, want dat blijft het aller leukste!

Link to comment
Delen op andere websites

De carrièremodus kan inderdaad wat liefde gebruiken, sinds Ultimate Team er is krijgt het amper aandacht. Een goed systeem wat talententen, jeugdspelers en normale spelers creëert zou erg handig zijn. Gewoon dat er een goede en gebalanceerde in en uitstroom is van spelers. Niet elke speler hoeft 80+ te worden, zorg er voor dat tussen de 60 en 80 algemeen altijd genoeg jonge en oude spelers zijn. De transfervrije markt mag ook een keer worden aangepakt, dit zodat andere clubs ook mensen daar wegkapen. En de jeugdopleidingen bij andere clubs mogen ook een keer wat effectiever worden want daar komt weinig uit. Maar wat ik het meeste nodig vind is de optie om van stadion te veranderen, dat clubs van status kunnen veranderen en dat er meer stadions in het spel komen. Dit zodat je clubs tot topclubs uit kan laten groeien en andere clubs kan weg laten zakken.

Het mag van mij wat realistischer en wat dynamischer met goed uitgedachte en functionele systemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Team update

Manchester United, Augustus 2016.

Keeper: Digard (80 Alg. 19jr.)

Verdediging: Matthews (82 Alg. 24jr.) Varane (84Alg. 23jr.) Ogbonna (86Alg. 28jr.) Campbell (81Alg. 22jr.)

Middenveld (punt naar voren): Sergi Roberto (84Alg. 24jr.) Matiç (86Alg. 28jr.) Hazard (91Alg. 25jr.)

Aanval: Bale (93Alg. 27jr.) Damiáo (89Alg. 27jr.) Christiano Ronaldo (91Alg. 31jr.)

Bank;

Xavi Regen (77Alg. 20jr. Transfervrij) CM

Martin (68Alg. 18jr. Transfervrij) DM

Arturo Fama (80Alg. 22jr.) RM

Maurantonio (83Alg. 21jr.) CV

Matteo Barba (81Alg. 21jr.) SP

Wellbeck (87Alg. 25jr.) SP

Cardenas (82Alg. 19jr. CAM komt uit jeugdopleiding. Wordt tussen de 89 en 94.

De reserves zijn vooral jonge talenten en een paar goede spelers die ik gebruik om te rouleren. (Zaha, Buttner,Kondogbia)

Hier moet het wel lukken om eindelijk alles te winnen, tot nu toe haalde ik maar maximaal 2 prijzen per seizoen, nu wil ik minimaal drie. De eerste is al binnen met de community shield tegen City. (3-2 , 3x Ronaldo voor Utd, 2x Benzema voor City).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...