Jump to content
Joriz

Jaarcijfers 2012 van Take-Two Interactive bekend!


GTAGames.nl afbeelding
Het is weer tijd voor saaie jaarcijfers van Take-two Interactive. Het moederbedrijf van Rockstar Games heeft namelijk het vierde kwartaal van 2012 afgesloten en daarmee ook het financiële jaar van 2012. Het is dus weer tijd voor ingewikkelde cijfers en interessante feitjes.

Take-Two Interactive heeft 2012 afgesloten met een 'magere' nettowinst van $825 miljoen in tegenstelling tot een nettowinst van $1136 miljoen in 2011.
De Grand Theft Auto serie zorgt nog steeds voor de meeste winst van Take-Two Interactive en maar liefst 60% van de winst van Take-Two komt van het dochterbedrijf Rockstar Games.
Voor dit financiële jaar (2013) verwacht Take-Two een nettowinst van maar liefst $1800 miljoen. Om deze verwachte hoge winst te verklaren moet, zoals Take-Two in de conference call aangaf, een niet nader genoemde titel zonder nog bekende releasedatum uitkomen. Om welke titel het gaat wil Take-Two niet zeggen, maar het enige spel wat zonder releasedatum in de planning van Take-Two staat is het spel Grand Theft Auto V. Het is dus zeer waarschijnlijk dat Grand Theft Auto V voor 31 maart 2013 uit komt.
Kortom het wachten wordt beloond. Waarschijnlijk komt, zoals door mij eerder aangegeven, Grand Theft Auto V dus uit in de herfst van 2012. Al is Rockstar Games wel heel goed in het uitstellen van titels.

Bronnen: Webcast Take-Two Earnings Conference Call & Take-Two Interactive Software, Inc. Reports Results for Fourth Quarter and Fiscal Year 2012

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik heb gisteren live zitten meeluisteren en ik dacht dat er een vraag over GTA V nooit zou komen. Maar toch net voor het einde was er iemand zo slim om het te vragen.

Ik ben erg benieuwd. Hopelijk laten ze wat horen/zien op de E3 van komende maand. :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Goed gezien, leuke feitjes. Nu nog wachten tot de 2e trailer van GTA V. Dat betekend dus ook dat GTA V nog voor de huidige generatie consoles komt, tot de herfst dit jaar maar Max Payne 3 nog een paar keer uitspelen dan. Ben nu al voor de 2e keer bezig, in dat boekje staat ook begin een crew en speel ermee in GTA V. Zou dat mischien betekenen dat GTA V snel komt, anders blijft niemand in een crew hangen in Max Payne 3 en haken ze te snel af. Mooi nieuws in ieder geval.

Bewerkt: door Sjaakswabber

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ziet er goed uit. Waarschijnlijk zullen ze wel veel winst scheppen met MP3 en GTA V, dus zouden ze wel eens aan het vooropgestelde bedrag kunnen komen. Ik gun het ze zeker.

Het was al eerder aangekondigd dat je crews zou kunnen gebruiken in GTA V en waarschijnlijk ook in de games erna. Dus ik geloof niet dat veel mensen zullen afhaken.

Joriz moet toch maar eens benadrukken dat hij het al tijden geleden had gezegd dat het mogelijk voor de herfst was ;p

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat heb ik ook liever, alleen dat is voor sommige ontwikkelaars helaas niet mogelijk. Want die moeten rond komen door zoveel games per jaar uit te brengen, bij rockstar is dat wat makkelijker dan bij een ander bedrijf. Van een nieuwe GTA worden zoveel examplaren verkocht dat ze voorlopig even vooruit kunnen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Altijd maar hopen op een nog grote winst, door dit geswets gaan bedrijven op de fles gaan.. Dan moet je investeren in nieuwe producten want de grootste melkkoe is nog steeds GTA(5). Zolang een bedrijf winsten als deze maakt mag je al blij zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Altijd maar hopen op een nog grote winst, door dit geswets gaan bedrijven op de fles gaan.. Dan moet je investeren in nieuwe producten want de grootste melkkoe is nog steeds GTA(5). Zolang een bedrijf winsten als deze maakt mag je al blij zijn.

Eensch. In de huidige tijd moet je, ook als game-fabrikant, blij zijn dat je winst maakt. Buiten de fanatieke gamers geloof ik graag dat mensen eerst bezuinigen op het kopen van games en wat langer met hun oude games doen. Dan nog zo'n winst maken...niet te klagen dunkt mij.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...