Jump to content

[EK12] [KF] Engeland-Italië


NandroDavids

Recommended Posts

tGPtG.jpglXoyv.jpg

24 juni, 20.45 uur

Voorbeschouwing

Engeland verraste in de eerste ronde enigszins door de eerste plaats op te eisen vóór Frankrijk,

Oekraïne en Zweden. Opvallend is dat alle Engelse spitsen al hebben gescoord: Carroll, Wellbeck en

de van een schorsing teruggekeerde Wayne Rooney. Een luxeprobleem voorin dus voor coach Hodgson. Met

een Steven Gerrard in vorm daarachter zijn de Engelsen een serieuze kandidaat voor de titel geworden.

Ook Italië verraste in de poulefase. Niet zozeer vanwege de tweede plek achter Spanje, maar vanwege

het vertoonde spel. In een aanvallende 3-5-2-formatie, met middenvelder Daniele De Rossi in het centrum

van de verdediging, bestreed Italië de tegenstanders met succes. Pirlo is in vorm, en ook hier scoren

de spitsen: Balotelli, Cassano en Di Natale. Al met al dus een zeer interessante kwartfinale, die alle

kanten op kan gaan.

Stadion

b3ld6u.jpg

NSK Olimpiejsky, Kiev

Vorige ontmoeting

Op het EK van 1980 troffen Engeland en Italië elkaar in de eerste ronde. Door een doelpunt van Tardelli

won Italië die wedstrijd met 1-0.

Voorspelling EURO 2012-crew

1-1

Italië wint na strafschoppen

Wat verwachten jullie van deze kwartfinale?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • commando

    5

  • NandroDavids

    5

  • thebig

    4

  • SpacyColours

    4

Top Posters In This Topic

Hmm, dit is eigenlijk de enige kwartfinale waar ik echt twijfel over heb. Persoonlijk vind ik Italië nog niet overtuigend. Engeland heeft wel bewezen dat het meer kan dan verwacht, maar ik weet niet zeker of het genoeg is.

Ik geloof toch dat Engeland dit nipt gaat halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Belooft een interessante wedstrijd te worden. Vooral ook omdat de Engelsen steeds meer op z'n Italiaans gaan spelen, een methode die Hodgson heeft meegenomen uit zijn tijd bij Inter. En de Italianen spelen onder Prandelli juist minder Italiaans en wat meer op de aanval. Ik ben ook wel benieuwd hoe het zal gaan met Balotelli, die niet heel populair is onder de meeste Engelse spelers. Over de uitslag kan ik weinig zeggen. Als de Engelsen wederom als een team spelen, kunnen ze de Italiaanse sterren de baas.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor Italië, al is het maar omdat Ballotelli de enige speler is die ik ken.

(Overigens betekent dit wel dat Engeland zeer waarschijnlijk gaat winnen, dus goede hoop voor Sjaakswabber.)

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Dit wordt een wedstrijd waar de kansen via hoge lange ballen over en weer gaan. Ik gok op een 1-1 gelijkspel en dat Italië naar het langste eind trekt tijdens de starfschoppenserie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor Italië, al is het maar omdat Ballotelli de enige speler is die ik ken.

Jij kent Buffon, Pirlo, Terry, Gerrard en Rooney niet, maar Balotelli wel? Wow :puh:

Overigens ben ik ook voor Italië. Zij spelen mooier voetbal, vind ik, en eigenlijk heb ik altijd al een zwak voor Italië gehad. Dat volkslied ook, heerlijk. Ons Wilhelmus is echt verschrikkelijk in vergelijking daarmee. Straks 't volume maar weer vol open bij de volksliederen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor Italië, al is het maar omdat Ballotelli de enige speler is die ik ken.

Jij kent Buffon, Pirlo, Terry, Gerrard en Rooney niet, maar Balotelli wel? Wow :puh:

De meeste daarvan ken ik wel van naam maar alleen van Ballotelli weet ik iets persoonlijks, en dat is dat ie z'n hesje moeilijk aankrijgt.

Kan je deze wedstrijd trouwens ook online kijken? Ik vind het wel de mooiste wedstrijd tot nu toe in dit EK.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is wat ik dus wou posten, maar door een of andere error die niet zichtbaar voor me is lukte dit niet..:7

Ik kijk via www.sporza.be. 16:9 verhouding. Of je kan via sportslivez kijken, 4:3 verhouding.
Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...