Jump to content

[EK12] [HF] Portugal-Spanje


NandroDavids

Recommended Posts

ZWZ9M.jpgQ9lDM.jpg

27 juni, 20.45 uur

Voorbeschouwing

Portugal bereikte de halve finale grotendeels dankzij sterspeler Cristiano Ronaldo. De Real Madrid-

aanvaller maakte in de laatste poulewedstrijd tegen Nederland beide doelpunten en scoorde in de

kwartfinale tegen Tsjechië het enige doelpunt. Daarmee is Ronaldo nu gedeeld topscorer. Tegen Spanje

komt hij verschillende ploeggenoten uit Madrid tegen, onder wie Casillas en Xabi Alonso. Keeper Casillas

is tot nu toe belangrijk geweest met knappe reddingen, met name tegen Kroatië. Tegen Frankrijk had hij

weinig te doen, want de Spanjaarden hadden geen kind aan de Fransen. Middenvelder Xabi Alonso zorgde in

zijn 100e interland met twee doelpunten voor de 2-0 overwinning. Zowel de bondscoach Bento van Portugal

als Del Bosque van Spanje heeft de beschikking over alle 23 selectiespelers.

Stadion

aaypdy.jpg

Donbas Arena, Donetsk

Vorige ontmoeting

In 2004 troffen beide landen elkaar in de laatste wedstrijd in de groepsfase op het EK. Gastland Portugal

won toen met 1-0 door een doelpunt van Nuno Gomes. Het betekende een vroege uitschakeling voor Spanje, toen

al met Casillas, Torres en Xabi Alonso in de basis en Xavi op de bank. Namens Portugal waren Cristiano Ronaldo

en Helder Postiga toen al van de partij.

Voorspelling EURO 2012-crew

0-2

Wat verwachten jullie van deze halve finale?

Link to comment
Delen op andere websites

Dit vind ik de moeilijkste halve finale om te voorspellen. Portugal kan goed zijn als het wil en sinds Spanje niet echt op het maximum niveau speelt, kunnen ze voor de verrassing zorgen. Bovendien is Spanje zo koppig om vast de houden aan een 4-6-0 opstelling (ze zouden het eerste team zijn dat zonder spitsen een groot tornooi wint) en ze hebben 2 dagen minder rust gehad. Al was Spanje-Frankrijk wel niet zo'n grote uitputtingsslag als Engeland-Italië.

Toch geloof ik wel dat Spanje dit wint.

Link to comment
Delen op andere websites

Moeilijke wedstrijd voor de Portugezen, ik ben voor Portugal. Hopelijk is Ronaldo in een goede bui en kan hij door middel van counteren een doelpunt maken. Bij Spanje zaten in de vorige wedstrijden hier en daar wat gaten, waardoor de tegenstanders mogelijkheden hadden om te scoren, als dat morgen weer zo is scoort Ronaldo er zelfs mischien wel 2 in.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop en verwacht een Spaanse overwinning. Ik denk dat de Portugezen geen antwoord hebben op het tik-tak-voetbal. Ik denk dat het voor Portugal ook nadelig is dat Ronaldo, hun sterspeler, tegen zoveel clubgenoten speelt. De verdedigers van Spanje kennen hem door en door en weten hoe ze hem kunnen afstoppen. Iberisch temperament van beide zijden, ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

2-2.

Beide clubs zijn wel goed vind ik.

Ik verwacht een spannende westrijd.

Ben benieuwd. :)

@hieronder, vergeten.Ik denk dat Portugal dan wint met strafschoppen.

Spanje krijgt dan 2 doelpunten en Portugal 3.

Bewerkt: door myron.b
Link to comment
Delen op andere websites

2-2.

Beide clubs zijn wel goed vind ik.

Ik verwacht een spannende westrijd.

Ben benieuwd. :)

En wie gaat er dan winnen? :7

Vallen ze dan allebei af en is de andere halve finale al de finale?

Ik denk 0-2 voor Spanje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp wat je bedoelt, die fase was echt rood waard.

Zozo, we krijgen weer eens penalty's. Ik zou echt niet kunnen zeggen wie hier wint. Spanje was de betere ploeg in de verlengingen, daar hebben ze zich weer van hun beste kant laten zien. Alleen telt dat allemaal niet bij penalty's.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...