Jump to content

[EK12] [Finale] Spanje-Italië


NandroDavids

Recommended Posts

Q9lDM.jpglXoyv.jpg

1 juli, 20.45 uur

Voorbeschouwing

Zoals door vrijwel iedereen verwacht staat regerend Europees en wereldkampioen Spanje in de finale van

EURO 2012. In de kwartfinale werd gemakkelijk met Frankrijk afgerekend en in de halve finale werd Portugal

na strafschoppen verslagen. Aan de kant van Spanje maken Casillas, Sergio Ramos, Jordi Alba en natuurlijk

Xavi en Iniesta indruk dit toernooi. Italië is de verrassing van het toernooi, maar staat op basis van het

vertoonde spel volkomen verdiend in de finale. Buffon, Chiellini, Motta, De Rossi, maar vooral Pirlo en Balotelli

maken het verschil. Balotelli kan door te scoren de topscorerstitel opeisen. Op dit moment leidt hij dat

klassement samen met Mario Gomez en Cristiano Ronaldo, met allen 3 goals. Aan de kant van Spanje heeft hij

concurrentie van Xabi Alonso en Fernando Torres die beiden 2 x hebben gescoord dit toernooi.

Stadion

b3ld6u.jpg

NSK Olimpiejsky, Kiev

Vorige ontmoeting

Spanje en Italië openden tijdens EURO 2012 poule C met een onderlinge wedstrijd. Italië kwam dankzij invaller

Antonio Di Natale op voorsprong tegen de wereldkampioen. Door een doelpunt van Cesc Fabregas wist Spanje nog

een gelijkspel uit het vuur te slepen.

Voorspelling EURO 2012-crew

1-1

Spanje wint met 2-1 na verlenging

Wat verwachten jullie van de finale van EURO 2012?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sjaakswabber

    5

  • NandroDavids

    4

  • commando

    3

  • SpacyColours

    3

Ik hoop echt dat Italië gaat winnen. Als het in ieder geval maar een mooie en spannende wedstrijd wordt, daar gaat het om.

Wat ik tot nu toe in het EK miste waren wedstrijden waarbij beide teams constant even goed speelden, want meestal speelde er één team slecht en hoefde het andere team niet zo heel veel meer te doen om te winnen. Ik hoop dat bij deze wedstrijd beide teams op hetzelfde (goede) niveau gaan spelen.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Ik verwacht dat Spanje wint, ze spelen wel heel erg effectief. Ze geven weinig kansen weg en weten altijd wel te scoren. Maar ik hoop dat Italië wint. Ze hebben me positief verbaasd met goed voetbal. En stiekem hoop ik dat Balotelli er nog 3 inschiet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Laat Italie maar winnen, Pirlo moet het overwinnings doelpunt maken. Mario Balotelli het doelpunt ervoor, ik ben dat voetbal van Spanje zat. Die wedstrijd tegen Portugal was ook al een ergenis. Ik gok op 1 - 0 voor Italie. Dit keer gooi ik de gok er maar uit, ik zat de vorige keer bij Italie - Duitsland ook al fout. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Stel je voor dat Spanje dit wint.Dan zijn ze voor de 2e keer kampioen achter elkaar.

Ik denk dat Italië wint met 3-2 penalty's

Voor de 3e keer zelfs, het EK in 2008 hadden ze van Duitsland gewonnen. Maar Spanje behaald wel de 2e europese titel achter elkaar als ze morgenavond winnen. Ik hoop dat het waar is wat je zegt over die penalty's :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, Spanje valt me op zich mee, in vergelijking met de vorige wedstrijden. Goeie goals en Italië is voorin een beetje machteloos. Het is te hopen dat ze desondanks snel tegen weten te scoren, anders is de wedstrijd vroegtijdig beslist.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...