Jump to content

Tour de France 2012


NandroDavids

Recommended Posts

vind die bergritten altijd wel mooi, maar om eerlijk te zijn kijk ik altijd alleen de laatste dag helemaal ( of ik ben toevallig bij familie op bezoek die ( zoals vandaag ) perse die hele etappe willen zien :puh: )

voor de rest volg ik het niet dagelijks.

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    28

  • NandroDavids

    22

  • Cabyon

    6

  • Guardian1980

    5

Deze rit lijkt me eindelijk eens wat spanning op te brengen, het peleton laat de koplopers geen kwartier uitlopen.

Het ziet er trouwens goed uit voor VdB, zijn naaste belager Zubeldia moet al op de eerste col lossen. Nu zou hij technisch gezien enkel nog naar Van Garderen moeten kijken.

Toch nog een mooi slot van deze etappe. Ze hebben iets te laat de aanval ingezet, maar ik gun het Valverde zeker. Een dijk van een wedstrijd gereden en het is ook goed voor zijn ploeg.

Voor de rest weer gejongleerd in het klassement. Evans bevestigt zijn status van de voorbije dagen weer en de twee besten van de Tour nemen nog wat extra seconden.

VdB heeft enkel nog Van Garderen als bedreiging voor zijn 4e plaats. Nu heeft hij 2'37" op hem. Denk wel dat dat genoeg is, aangezien Van Garderen niet meer zo fris is. Bovendien is het ook meer dan verdiend.

Froome had trouwens kunnen winnen had Wiggins hem laten rijden.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

In de Tour-pool die ik tegen m'n broer speel had ik Valverde gisteren als winnaar aangewezen, dus dat waren een paar spannende late kilometers. Wat dat betreft mooi dat Froome niet doorreed, maar eigenlijk was dat toch jammer. Hij is bergop duidelijk de sterkste en had gewoon z'n tweede zege kunnen boeken. Wiggins zou de Tour ook wel winnen als Froome die laatste kilometers solo verder was gegaan.

Vandaag:

Xngto.gif

Ze zijn alweer even bezig en ze gaan werkelijk snoeihard. Als ze zo doorgaan hebben we om 16.15 uur al de finish. Mooie kopgroep vooruit met onder anderen Vinokourov en Kroon, maar in het peloton hebben een paar ploegen straftraining: ploegen die niemand mee hebben rijden nu voluit de achtervolging. Het lijkt er dan ook op dat de kopgroep geen stand gaat houden. Dan zou je zeggen dat 't een sprint wordt, maar zo gemakkelijk ligt dat ook weer niet. Het parcours is heuvelachtig en met dat klimmetje vlak voor het eind zouden er nog wel wat renners weg kunnen springen. LL Sanchez bijvoorbeeld.

Edit >> Ja hoor, 16.15 uur, afgelopen. Wat een fantastische slotfase zeg en wat een ongelooflijk sterk optreden van Sky weer. Wiggins die het peloton terugbracht bij de kop en die sprint van Cavendish, daar kun je maar op één manier op reageren: _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, wat doet Cavendish daar? Zomaar van 250m de sprint aanzetten en met meters voorsprong eindigen. Duidelijk een uiting van zijn frustratie en hij heeft ook wekenlang bijna kunnen slapen in het peleton. Prachtig wat hij hier doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...