Jump to content

Tour de France 2012


NandroDavids

Recommended Posts

Drie op een rij voor Morkov. Het is duidelijk dat hij puntjes voor de bergtrui wil halen, maar als hij er echt voor zou willen gaan, zou hij beter wachten in het hooggebergte om in de aanval te gaan. Ik ken niets van zijn klimcapaciteiten, maar ik ben toch benieuwd hoe lang hij het kan volhouden.

Ach, zo gaat het altijd. In de eerste week zitten er altijd wel een paar heuveltjes waar sommigen dan als een gek tegenoprijden. Zo behalen ze de trui, de roem en de centen. Op die manier komen ze even in het nieuws, terwijl ze meestal de rest van de tour in de anonimiteit zullen rondrijden. De echte toppers weten dat, en maken zich er absoluut niet druk om.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    28

  • NandroDavids

    22

  • Cabyon

    6

  • Guardian1980

    5

geil

Nederlandse rennertjes eindigen wel hoog, niemand heeft toch verwachtingen van ze. Sagan zal de groene trui winnen. Hoogerland zal een aanval doen in een overgangsrit maar pakt niet de bolletjestrui. Wiggins valt. Brajkovic eindigt in de top tien.

mark my words

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is waar, maar toch blijft 3 keer na elkaar mee in een etappe een straffe stoot. Dat speelt sowieso bijna niemand klaar en dit is dan nog de Tour. De kans is zeer groot dat hij voor de rest van de Tour niets meer zal klaarspelen, hij heeft nu teveel krachten verspeeld. Toch overleven de normale eendagsvliegen in de Tour toch maar een dag of twee, dus wat hij hier klaarspeelt heb ik toch wel respect voor.

Cabyon: Praat me niet over valpartijen, specifiek die van Wiggins en in het algemeen die van iedereen. Dat is gewoon geen Tour meer, zeker niet als een van de favorieten valt. Kijk maar naar vorig jaar. Contador valt in de tweede rit 4km voor het einde en wordt meteen op een achterstand gezet. Daarna stak alles tegen, dus hij heeft de seconden nooit kunnen inhalen. Dan de noodlottige rit waar Van Den Broeck en Vinokourov vielen.

Ik heb toen echt gevloekt. Het zat er dik in dat hij voor een podiumplaats reed, als je de rest zo zag rijden. Niemand wou iets doen.

Vinokourov was dan wel geen favoriet, maar ik vind hem gewoon een mooie renner om naar te kijken, hij heeft het lef om iets te ondernemen. Als ik me niet vergis was hij de twee dagen ervoor in de aanval geweest, prachtig gewoon.

Waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar, ik vind het gewoon teleurstellend dat er zoveel valpartijen zijn. Nu hebben we al iemand van Sky en Rojas die de Tour hebben moeten opgeven en er rijden er een paar rond in het peleton met een twijfelachtige toestand.

Ik ben benieuwd voor vandaag. Ik hoop in het diepst van mijn hart dat Greipel wint, hij heeft al bewezen dat hij Cavendish kan kloppen en de vorige keer school het maar een haar.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hoort toch gewoon bij het wielrennen? Als die renners niet capabel genoeg zijn in een situatie om hun fiets op een dergelijke manier te besturen zodat ze overeind blijven en ze vallen is dat toch hun eigen schuld? En ja, het gebeurt heel vaak ja, maar ik vind niet dat dat het wielrennnen verpest. Wie slimst rijdt en het minst valt wint de Tour, c'est ca.

Link to comment
Delen op andere websites

Wie slimst rijdt en het minst valt wint de Tour, c'est ca.

Dat klopt misschien wel, maar ik hoop dat niet iedere renner er zo over denkt want dan krijgen we een erg passieve Tour. Wiggins bijvoorbeeld, die is nu topfavoriet, maar kan maar op één manier winnen: geen tijd verliezen in etappes als deze dagen, in de bergen lekker eigen tempo rijden en zo min mogelijk verliezen en dan in de tijdrit iedereen op achterstand rijden. Ik zou het jammer vinden als hij op die manier wint, want dan wint 'ie door tijdritten en niet door aanvallend te rijden. Ik hoop echt op spektakel in de bergen met veel aanvallen, maar ik zie eigenlijk geen enkele renner die dat zou willen doen. Wiggins en Evans gokken op hun tijdrit, VDB en Gesink zijn tevreden met top-5 en zullen eerder dat vast proberen te houden dan aan te vallen, Menchov valt sowieso nooit aan (oké, één keer, maar toen viel 'ie in de eerste bocht op die berg :7) en verder zijn het mijns inziens allemaal mindere goden.

De etappe van vandaag:

idv7K.gif

Normaal gesproken weer een prooi voor Cavendish dus. Benieuwd of Morkov vandaag weer meegaat voor die paar puntjes :puh:

De etappe is vanaf 12.30 uur >>hier<< te volgen en vanaf ongeveer 14.10 bij de NOS en Sporza.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niet altijd, hoor. Een valpartij is vaak maar door 1 persoon veroorzaakt en kan andere mensen serieus in de problemen brengen. Ik denk dat niemand capabel is om op zijn fiets te blijven als iemand tegen hem valt. Bij Van Den Broeck en Vinokourov vorig jaar, konden zij er niets aan doen. Iemand valt in een gladde, net geasfalteerde bocht en het dominoeffect kan beginnen. Vinkourov denkt langs rechts te kunnen gaan, maar sukkelt in de vallei. Van Den Broeck bijna ook.

Dan heb je ook van die idioten, vooral sprinters. Zo was er die sprinter, Ferrari geloof ik, die Cavendish bijna van zijn sokken maaide toen hij doodgewoon naar de andere kant schoot.

Dan heb je nog de extreme gevallen à la Hoogerland. Hij was in staat een rit te winnen, misschien zelfs de bollentrui te pakken vorig jaar.

In het merendeel van de gevallen kan de renner er zelf niets aan doen, dus het is niet altijd als je slim rijdt. In een fractie van een seconde een beslissing maken op een situatie waar je geen zicht op hebt, is vreselijk moeilijk.

Ik heb liever een eerlijke Tour die betwist wordt door wie de sterkste is, niet door degene die het meeste geluk heeft. Zo toonde Evans zich vorig jaar heel sterk door zijn Tour weer veilig te stellen in de bergen, nadat het peleton een paar vluchters wel heel ver had laten rijden. Al waren er ook al een paar favorieten uitgeschakeld door domme ongevallen.

En zoals ik al zei: Greipel vandaag.

Wat trouwens de winnaar betreft: vorig jaar zei VDB toen hij uitgeschakeld was, dat hij al lang actie had ondernomen. Hopelijk maakt hij nu zijn woorden waar. Als hij ziet dat niemand iets onderneemt en hij voelt zich goed, moet hij het maar eens proberen. Hij is zeker niet te onderschatten.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

En zoals ik al zei: Greipel vandaag.

Goed gezien! Maar ja, Cavendish viel... :puh:

Flinke valpartij was dat trouwens, maar binnen de laatste 3 kilometer dus geen tijdverlies. Wel even afwachten of er nog geblesseerden zijn die niet verder kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

De trein stond weer op de rails, Cavendish had weer van hun moeten profiteren om de meeste kans te maken, maar dat is niet gemakkelijk. Petacchi zat nu in Greipel's wiel.

Ondanks dat Cavendish is gevallen, ben ik toch blij voor Greipel. Morgen komt er vast nog wel een massasprint, hopelijk kan hij dan echt tegen Cavendish bewijzen wat hij waard is. Ik gun hem nog een tweede :) Al weet je natuurlijk nooit wat die Slovaak doet of iemand anders.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Morgen komt er vast nog wel een massasprint, hopelijk kan hij dan echt tegen Cavendish bewijzen wat hij waard is.

Het zou mij niet verbazen als die kans er niet komt en dat Cavendish met het oog op de Spelen geen risico meer gaat nemen en lekker naar huis gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik denk niet dat hij gaat stoppen nu hij gevallen is, tenzij het ernstig genoeg zou blijken om hem veel last te bezorgen.

Cavendish wint de tussensprinten net om de groene trui nog open te houden (hij doelt niet op de groene trui dit jaar, dat is ook bijna onmogelijk zonder team en tegen een Sagan met team). Bovendien heeft hij al veel gezegd dat hij tot Parijs zou willen rijden.

Ik denk eerder dat hij bij de bergettapes, al dan niet expres, buiten tijd gaat aankomen. Dat is hem vorig jaar ook overkomen, maar toen is hij nog opgevist, aangezien het een grote groep was.

Link to comment
Delen op andere websites

Flinke valpartij was dat trouwens, maar binnen de laatste 3 kilometer dus geen tijdverlies. Wel even afwachten of er nog geblesseerden zijn die niet verder kunnen.

Niks aan het handje vandaag: iedereen kan morgen weer rustig opstappen :)

Morgen:

3cSmC.gif

Vlakker kan bijna niet, dus dat moet wel de derde massasprint gaan worden. Argos-renner Veelers werd de eerste keer vierde, vandaag derde, dus morgen...? Laten we hopen op weer een verbetering :D

Link to comment
Delen op andere websites

Zeer knap van Veelers om zich staande te houden tussen al dat sprintgeweld, maar als het er nu naar uitziet (Kittel gaat zich met de dag beter voelen aldus NUSport) moet Veelers op den duur toch gaan knechten voor Kittel... maargoed, hopen op het beste voor hem dan in deze en de volgende etappes!

Link to comment
Delen op andere websites

Zeer knap van Veelers om zich staande te houden tussen al dat sprintgeweld, maar als het er nu naar uitziet (Kittel gaat zich met de dag beter voelen aldus NUSport) moet Veelers op den duur toch gaan knechten voor Kittel... maargoed, hopen op het beste voor hem dan in deze en de volgende etappes!

Marcel Kittel is zojuist afgestapt, dus de rest van de Tour kan Veelers de sprints gaan doen. Zonde voor Kittel en de ploeg, want op papier is de Duitser echt een topsprinter, maar een mooie kans voor Veelers om nog een paar keer met 'de grote jongens' mee te doen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...