Jump to content

Tour de France 2012


NandroDavids

Recommended Posts

Aha, ik had het verwacht. Wederom prachtig gedaan van Greipel en van Lotto Belisol in het algemeen. Deze keer Cavendish zuiver geklopt. Sagan is wel gevallen nu, maar die had waarschijnlijk geen invloed gehad. Gaan we voor 3 op een rij?

Trouwens: RIP Rob Goris. Vreselijk wat er met hem is gebeurd. Gisteren was hij nog te gast in Vive Le Vélo, het Belgische praatprogramma over de Tour, en dan zo plots overlijden.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    28

  • NandroDavids

    22

  • Cabyon

    6

  • Guardian1980

    5

Trouwens: RIP Rob Goris. Vreselijk wat er met hem is gebeurd. Gisteren was hij nog te gast in Vive Le Vélo, het Belgische praatprogramma over de Tour, en dan zo plots overlijden.

Ongelooflijk ja. Ik kijk iedere ochtend de herhaling van Vive Le Vélo, maar zat vanochtend rond 11.40 tevergeefs te wachten. Uit verveling de Belgische teletekst maar even gecheckt en toen zag ik 't nieuws. Ben benieuwd naar de aflevering van vanavond...

Over de etappe: mooi dat het zo lang spannend bleef of de vluchters op tijd bijgehaald zouden worden. Man, 150 meter voor het einde pas, heerlijk! Zoiets mag vaker gebeuren, wat mij betreft.

Morgen:

58PuZ.gif

Dat wordt normaal gesproken dus weer springen. Of gaan de sprintersploegen er opnieuw op gokken dat ze 't wel op tijd halen en wordt 't weer zo spannend? Ik hoop dat laatste :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het was een zalige etappe vandaag. Die mannen in het peleton maar rekenen om net op tijd die vluchters te pakken en dan zien ze Gyselicnk nog vertrekken, ik dacht even van dat wordt hem man, een belgische ritoverwinning.

Jammer genoeg had het peleton nog genoeg animo om hem in te halen , en natuurlijk ook om nog eens op hun donder te gaan.

En Cav werd vandaag op zijn waarde geklopt, hij had zelfs de kracht niet meer om op zijn pedalen te lopen.(Wat ken ik dat gevoel 0_0 )

Natuurlijk ook minder nieuws:

Even denken aan Rob Goris.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, op het laatste deed Cav niet eens moeite meer. Hij hield gewoon de beentjes stil en liet zich op een 5e plaats binnenrollen. Het verwonderde toen ik op 15km van het einde een treintje van Sky zag, ik dacht dat ze Cavendish geen mannetje gaven? En dat de strijd om het groen opgegeven was? Niet dat het veel heeft uitgemaakt.

Toen ik de Belg op het einde zag ontsnappen, dacht ik echt; Gyselinck of Greipel, Gyselinck of Greipel.

Omdat Gyselinck 400m op het einde stil viel, hoopte ik dat Greipel ging winnen en hij lapt het hem weer. Zoals in mijn vorige bericht gezegd: doe er maar een derde bij.

De strijd om het groen ligt weer open en stiekem hoop ik dat Greipel nog de trui kan pakken. Ten eerste is Sagan niet een echte razsprinter en moet het nog afleggen tegen mannen als Cavendish, Greipel, Petacchi,... maar ook is hij nog maar 22. Hij doet het nu al zo goed in de Tour en hij kan enkel nog beter worden. Wint hij die trui nu niet, dan wint hij hem volgend jaar. Of zeg maar de komende jaren.

Link to comment
Delen op andere websites

Je neemt me de woorden uit de mond. Door een zo'n valpartij wordt het meteen een andere Tour. Onder andere Frank Schleck krijgt 2 minuten aan zijn laars, denk maar niet dat hij zoiets ooit gaat kunnen ophalen.

Dan ook nog spijtig dat Sagan Greipel klopt, wat had hij kunnen klaarspelen zonder zijn valpartij (30km na de start)? Al was Cavendish weer niet van de partij door een lekke band op 20km van het einde.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik volg niet elke rit, maar als ik het zo hoor is er elke rit wel een valpartij met een grote invloed. Alleen is dit toch wel een pak erger omdat dit zowel het ploegenklassement als individueel klassement beïnvloed. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een drama-etappe zeg....... het halve klassement op achterstand door werkelijk een mega valpartij. Heel treurig :duh:

Inderdaad. Ik had zo gehoopt dat we eindelijk 's een Tour zouden hebben waarin de klassementsmannen allemaal ongeschonden de bergen in konden gaan. Helaas, het mocht niet zo wezen.

Aan de andere kant: nu verschillende klassementsrenners al tijd hebben verloren zullen ze in de aanval moeten. Aangezien daar maar weinig echt goede kansen voor zijn (slechts 2x aankomst bergop) zullen ze dat vandaag eigenlijk al moeten doen. Wellicht betekent dat dat ze vandaag niet allemaal naar elkaar gaan zitten kijken en rustig de slotklim oprijden.

Vandaag:

NprNH.gif

Dit moet een mooie etappe gaan worden. Hopelijk dus klassementsrenners in de aanval en waarschijnlijk ook wel de mindere goden die in een ontsnapping gaan. Dagje voor Hoogerland? Of wacht die nog op morgen? Ik ga er in ieder geval goed voor zitten.

Ik volg niet elke rit, maar als ik het zo hoor is er elke rit wel een valpartij met een grote invloed. Alleen is dit toch wel een pak erger omdat dit zowel het ploegenklassement als individueel klassement beïnvloed. :{

Ploegenklassement boeit niemand zoveel hoor. Dat is meer een troostprijs en iets waar een ploeg pas voor gaat rijden als ze 'toevallig' in de positie verkeren ervoor te kunnen gaan en verder geen kans meer hebben op de belangrijkere truitjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het echt wel spijtig voor sommige klassementsrijders. Zoals Hesjedal, hij had toch wel veel verwacht van de Tour na zijn overwinning in de Giro. Eigenlijk vind ik het vooral heel rot voor Gesink en Mollema. Het lijkt wel alsof Rabobank elke Tour tegenslag heeft (zo zie ik het toch).

Bovendien denk ik niet dat de mannen die gisteren tijd verloren vandaag in de aanval gaan. Ze moeten het inderdaad wel doen, maar ten eerste hebben veel verwondingen en dan hebben ze ook nog hard moeten rijden om het tijdverlies zoveel mogelijk te beperken. Het zou me sterk lijken dat ze er vandaag al veel kunnen van af knabbelen.

Wat het ploegenklassement betreft: dat leeft welzeker in de Amerikaanse en Britse ploegen. Die durven nog wel eens te strijden om daar te winnen. Enkele jaren geleden wist ik zelfs niet dat dat klassement bestond.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vind ik ook irritant. Het is omdat de televisieploegen pas om 14u10 beginnen te werken, dus tot dan geen koers. Er zijn normaal gezien altijd wel een paar etappes die wel volledig uitgezonden worden.

Ik zie net dat Luis Leon Sanchez vooraan zit. Raad eens wie de opvolger van Morkov wordt :clown:

Eindelijk de bergen in, dat is bergop kijken hoe de klassementsrijders tegen elkaar strijden en bergaf genieten van de meesterdalers.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zenden ze eigenlijk niet de volledige etappe uit? Kan ook nergens een livestream vinden op internet.

Dat vind ik ook irritant. Het is omdat de televisieploegen pas om 14u10 beginnen te werken, dus tot dan geen koers. Er zijn normaal gezien altijd wel een paar etappes die wel volledig uitgezonden worden.

De televisieploegen zijn gewoon vanaf het begin aan het werk hoor, enkel de uitzending begint vaak later. Dan krijgen we wel altijd beelden van de start en het ontstaan van de ontsnapping, dus er wordt wel zeker gewerkt.

Reden dat we er echter niet vanaf het begin bij zijn is omdat de Franse regie bepaalt wanneer we starten met live-beelden. Daar hebben NOS en Sporza dus geen invloed op. Dat ze pas 'laat' beginnen met live-beelden komt denk ik dordat een uitzending al uren duurt en er in de eerste tientallen kilometers vaak weinig gebeurt.

Wel zijn er elk jaar een paar etappes volledig te volgen. Morgen begint de uitzending al om 13.10 uur vanwege de vele bergen en verderop in de Tour zullen de zwaarste ritten ook wel volledig uitgezonden worden. Vorig jaar bijvoorbeeld werd de rit naar Alpe d'Huez volledig uitgezonden. Wel mooi, want het ontstaan van de kopgroepjes zijn altijd wel spectaculair om te zien.

Ik zie net dat Luis Leon Sanchez vooraan zit. Raad eens wie de opvolger van Morkov wordt :clown:

Ik denk niet dat LL Sanchez dat zal worden. De winnaar van de rit pakt sowieso de bergtrui en ik neem aan dat de 5 minuten die ze nu hebben niet genoeg gaan zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, dat weet ik niet hoor. Het peleton moet ze nu niet terug pakken, tenzij er bedreigingen voor het klassement bij zitten (ik heb nog niet gekeken of dat zo is, al hebben we natuurlijk Sanchez). Als de vluchters het kunnen uithouden, dan kan je toch wel met 90% zekerheid zeggen dat Sanchez hem pakt.

Ben trouwens benieuwd of Cancellara zijn trui kwijt geraakt of zich toch nog goed voelt. Als hij zich nu spaart en niet te ver achter komt, kan hij hem misschien alweer terugpakken over 3 dagen, bij de tijdrit.

Ik geloof dat Farrar morgen niet meer zal starten. In deze editie is buiten tijd weer buiten tijd en als je nu al met twee 20 seconden op het peleton achter zit...

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...