Jump to content

Ingrijpende wijzigingen in Gangs & Corporations


Thundercover

Recommended Posts

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan wijzigingen in de Gangs & Corporations-scene op dit forum. De grootste wijziging is dat het concept Battles & Challenges ingrijpend is veranderd. Zelf zou ik willen zeggen dat er een GTA-sausje overheen is gegoten, al dan niet met een vleugje Risk: gangs en corporation zullen in een fictieve wereld met elkaar strijden om gebieden. Hoe meer gebieden een gang heeft, des te meer 'respect' deze gang heeft. Gebieden kunnen veroverd worden via gang wars (voorheen battles) en de hoeveelheid gebieden (respect) een gang heeft zal invloed hebben bij de Corporation Verkiezingen.

Als extra toevoeging zal de crew ook meedoen met de zogenoemde gang wars. Het is dus mogelijk om de crew uit te dagen en te zien of zij ook goed zijn in een spelletje Chain Xplosion of Duck Hunt!

Om deze veranderingen goed tot hun recht te laten komen, zijn de fora in G&C hernoemd en verplaatst. Een uitgebreide handleiding voor G&C kan je hier vinden. Een globaal overzicht van de wijzigingen staat in onderstaande spoiler, zodat gelouterde leden snel een indruk krijgen van de wijzigingen. Het is een gedeelte van een (globaal) concept, dus voor de volledige werking verwijs ik je naar de uitgebreide handleiding.

Begrippenlijst

gang - Elk soort team (Gang of Corporation) in de G&C-sectie van GTAforum.

politie - De crew van GTAforum. Indien de lokale moderator(s) worden bedoeld, zal dit specifiek vermeld worden.

gang war - Voorheen: battle of challenge. Zie verder het kopje Gang wars.

safe house - De plek waar een gang vanuit opereert (het startgebied van elke nieuwe gang).

Safe house

Bij de oprichting van een nieuwe gang kan de leader een safe house kiezen waar vanuit z'n gang zal opereren. Dit safe house kan niet veranderd worden, dus denk hier goed over na! Het safe house kan niet veroverd worden door andere gangs, waardoor een gang niet letterlijk geheel van de kaart te vegen is. Het safe house geeft de gang echter geen respect, daarvoor zullen toch echt gebieden veroverd moeten worden via bijvoorbeeld een gang war.

Gang wars

Een gang kan besluiten om een aangrenzend gebied van een andere gang binnen te vallen. Op dat moment is er sprake van een gang war met als inzet twee gebieden: het gebied waar vanuit wordt aangevallen en het gebied dat wordt aangevallen. Dit komt doordat de gangleden van het aanvallende team hun gebied 'verlaten', waardoor dit gebied voor het oprapen ligt zodra de aangevallen gang de gang war wint. Wanneer een gang enkel over z'n safe house beschikt, kan deze enkel aangrenzende gebieden aanvallen en zelf niet aangevallen worden.

Wanneer een gang war onredelijk is, kan de aangevallen gang contact opnemen met de plaatselijke moderator(s).

De politie (forumcrew) heeft eveneens enkele gebieden onder controle waarin de inwoners van de rust en het minder gevaarlijke leven genieten, de zogenoemde vrije gebieden of free zones. De gangs kunnen deze gebieden proberen te veroveren onder dezelfde voorwaarden als bij een normale gang war.

Corporation Verkiezingen

Om te bepalen welke gangs zich Corporation mogen noemen, worden er regelmatig Corporation Verkiezingen georganiseerd. Als een gang over de status Corporation beschikt, krijgt het de beschikking over een eigen forum en blog. De status Corporation kan worden behaald tijdens de Corporation Verkiezingen, waarin de leden van GTAforum mogen stemmen op de gangs die volgens hen de titel van Corporation verdienen (of juist niet verdienen). Het percentage aan gebieden dat een gang beheert wordt - in de eerste ronde - bij het aantal verkregen stemmen opgeteld in het geval van de Gangs en van het aantal verkregen stemmen afgetrokken in het geval van de Corporations. In de tweede ronde van de verkiezingen, waarin de populairste Gang en de minst populaire Corporation het tegen elkaar opnemen, wordt het percentage aan gebieden dat een gang beheert bij het aantal stemmen opgeteld.

Vanzelfsprekend doet de politie niet mee aan de Corporation Verkiezingen.

Voordat het echte gevecht los kan barsten, moeten nog wel de gebieden verdeeld worden.

Mede namens de gangleaders hoop ik op een eerlijke strijd en mogen de cops beste winnen!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht al joh wat doen al die moderators hier om 2 uur 's nachts... zijn ze aan een geheim project bezig of zo? Ja dus. :puh:

Ik heb net de uitgebreide uitleg helemaal doorgelezen en ik ben diep onder de indruk. Niet alleen is het idee super, maar dat jullie er ook zoveel moeite in hebben gestoken om het te realiseren, vind ik super. Bedankt voor het harde werk, het Gangs-forum zal een stuk spannender worden nu. :) Ik heb er zin in!

Ik kan nu niet hardop klappen, maar virtueel geef ik jullie een staande ovatie. :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Mede namens de gangleaders hoop ik op een eerlijke strijd en mogen de cops beste winnen!

Wij zijn al jaren wapens aan het opslaan mochten we ooit een inval van de crew cops krijgen, that day will come... :sigaar:

Ik kijk uit naar het in "gang" zetten van het project (wanneer de verschillende gangs mekaar dus beginnen uit te dagen :3 )

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Wow, just wow. Complimenten aan Thundercover en iedereen die hier aan mee heeft gewerkt, want dit systeem ziet er op het oog fantastisch uit. Ben benieuwd wat de Gang Wars gaan brengen, sinds er nu écht iets op het spel staat: je turf! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk initiatief, alleen heb ik me twijfels of het een succes zal worden. Als we naar de activiteit binnen de 'battlescène' kijken, dan zien we dat er dit jaar pas maar drie battles zijn gehouden. Sinds de start van het oude initiatief, iets minder dan twee jaar geleden, zijn er maar tien battles gehouden tussen de gangs en corporations en maar drie 'challenges' georganiseerd door de crew. Met andere woorden; d'r lijkt nauwelijks interesse te zijn om de strijd met elkaar aan te gaan. Daarom heb ik sterke twijfels of dit wel een succes gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk initiatief, alleen heb ik me twijfels of het een succes zal worden. Als we naar de activiteit binnen de 'battlescène' kijken, dan zien we dat er dit jaar pas maar drie battles zijn gehouden. Sinds de start van het oude initiatief, iets minder dan twee jaar geleden, zijn er maar tien battles gehouden tussen de gangs en corporations en maar drie 'challenges' georganiseerd door de crew. Met andere woorden; d'r lijkt nauwelijks interesse te zijn om de strijd met elkaar aan te gaan. Daarom heb ik sterke twijfels of dit wel een succes gaat worden.

Ik wou niet als enige een pessimist lijken, en daarom wou ik eerst niet reageren, maar aangezien ik nu toch niet meer de enige ben ben ik het wel eens met Jesperkaj. Ik zie namelijk (ook) niet in waarom het nu plots wel zo'n succes zal worden. Omdat er nu een "map" is waarop gespeeld kan worden? Allemaal leuk en wel de eerste weken, maar ik zie dit (again) niet maanden succesvol zijn. Maar ja, we shall see zeker. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het idee dat je een gebied verdedigt en in handen hebt voor een beter gevoel zorgt dan als je een paar puntjes hebt in een ranglijst. Het geeft toch een idee alsof je een echte gang bent denk ik. Het zal voor een gang niet goed voelen als zijn gebied wordt afgenomen. Het heeft iets fysieks. :puh:

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Ja oke, maar of je nu veel of weinig gebieden hebt maakt in principe niet uit. Het gaat nog altijd om de hoeveelheid punten die je hebt, en de rest is op zich maar bijzaak. Daarom zie ik niet waarom dit wel (blijvend) zou aanslaan.

Als er nu echt beloningen in bepaalde gebieden zaten dan zou er een soort uitdaging zijn en is het te begrijpen dat mensen daarvoor strijden, maar nu zie je gewoon op een andere manier hoe goed een gang/corp is, en dat zie ik niet blijvend interessant zijn. Maar ja, ik stop er wel over, en we zullen wel over een paar weken zien of ik mijn mening toch moet herzien. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...