Jump to content

Ingrijpende wijzigingen in Gangs & Corporations


Thundercover

Recommended Posts

Misschien waar, ja sorry, ik moet het even over World of Tanks hebben, je hebt daar namelijk een clan wars map waar je strijd om gebieden over Europa, Afrika en de mediteraanse Zee. Voor het bemachtigen van een provincie krijg je gold (=betaalmiddel wat je kan kopen met echt geld) en zo upgrades kan kopen voor jezelf of de clan. Hun hebben het voordeel dat er een spel bij zit of de map bij het spel.

Wat ik hiermee wil duidelijk maken, dat misschien een echt spel erbij moet horen. Denk bijvoorbeeld aan SA:MP, een speciale server maken met daarop het gangwarssysteem zoals in Singleplayer, hierbij heb je dus al een Safehouse en met het winnen van gebieden krijg je bijvoorbeeld geld om wapen upgrades te kopen.

Dit is puur een idee, Thundercover, zie dit niet als belediging of verkeerde opvatting. ;)

Natuurlijk zeg ik dit zo even makkelijk, maar het is een idee, word het bijvoorbeeld verder uitgewerkt dan moet er zo'n server gemaakt door worden door iemand. Stel dat het dus verder in behandeling gaat, wil ik het best maken (als ik genoeg ervaring heb, net begonnen met Informatica), zodat niet iemand anders het 'vuile werk' op hoeft te knappen! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Gangs & Corporations is ooit gestart voor het organiseren van vriendengroepen op het forum die hun eigen plekje kunnen veroveren. Het tegen elkaar strijden voor een eigen plekje (zoals een forum) heeft vorig jaar een extra dimensie gekregen met Battles & Challenges. Zoals iedereen heeft gemerkt liepen weinig mensen warm voor wat punten op een ranglijst, ondanks de goede opzet. Een groot contrast met wat echte gangs doen: hun gebied beschermen en behouden tegen andere gangs. En waarom zou dat hier niet ook kunnen? Vandaar een fictieve wereld (natuurlijk met gebieden uit GTA) waarin elke gang zijn eigen gebied heeft. Nu is het niet een handjevol punten, maar jouw gebied, welke jij hebt veroverd ten kosten van een andere gang. Het past veel meer in het idee van G&C. Dat is de reden voor de huidige wijziging.

Een idee komt nooit alleen, want wij hebben ook nagedacht wat wij in de toekomst met dit systeem zouden kunnen doen. Een voorbeeld noemt vice al: beloningen in bepaalde gebieden was één van de toekomstige ideeën in het eerste concept. Echter, we kunnen dit systeem enorm uitgebreid maken, maar dan zien we door de bomen het bos niet meer. Daarom is eerst deze basis goed uitgewerkt in overleg met de gangleaders en de forumcrew om een overgang te verwezenlijken die te behappen is voor een gemiddeld forumlid. Tevens geldt de garantie voor succes. Precies, die garantie kan ik niet geven, en ook dat is een reden waarom het niet met uitgebreide zij-systemen die veel tijd kosten om volledig uit te werken gelanceerd is. Laten we dit eerst draaien, voordat we allerlei extra's gaan toevoegen. Eén van de ideeën die bijvoorbeeld wel meteen werd geïmplementeerd is het uitdagen van de crew. Voor het eerst doet de crew niet alleen mee als organisator, maar ook als deelnemer. Een serversysteem is er dan weer niet uitgekomen, zoals Big Boss al zei. Zo zijn er meer ideeën die al dan niet afgewezen zijn of in de wachtrij staan om eventueel geïmplementeerd te worden.

Dat niet iedereen er even enthousiast over is, dat gebeurt wel vaker. Daar lig ik niet wakker van, want iedereen heeft zo zijn eigen mening en zolang je dat netjes verwoord, zie ik dat zeker niet als een belediging. Sterker nog, ik juich het juist toe als mensen er kritisch naar kijken en meedenken over het geheel.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar misschien kunnen we wel beloningen maken? Ik zelf zou zo snel niet iets kunnen bedenken maar misschien heeft iemand anders een leuk idee?

Zelf vind ik het veroveren van gebieden an sich al hartstikke leuk (en wat meer procentjes kans op Corporation worden), maar ik snap ook dat anderen hier minder enthousiast over zijn. Ik denk dat een goed beloningssysteem ze over de streep kan trekken (niet dat ze een kans maken tegen ons Ganzen overigens, maar dat terzijde).

Mits Thundercover het goed vindt. :) En dan kunnen jij en de gangleaders, of iedereen in het openbaar brainstormen over leuke beloninkjes die het spel voor iedereen interessant maken.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk bijvoorbeeld dat een probleem is dat velen het 'Gangs & Corporation' deel niet zien als een plaats om te strijden tussen andere gangs. Ikzelf denk zo namelijk ook niet, voor mij is dat daarwerkelijk een plaats waar ik gewoon wat kan chillen met andere forumleden. Dat is ook een van de redenen waarom ik minder enthousiast ben over deze wijziging, omdat ik het G&C deel niet als een 'strijdplaats' zie, maar gewoon als een gezellig 'chathoekje'.

Maar inderdaad. Ik denk dat je dit pas echt een succes kunt laten worden als er echt beloningen aanvasthangen (en dan nog betwijfel ik of er echt een soort concurrentiestrijd zou ontstaan). Maar dat is zoals gezegd niet eenvoudig, aangezien een beloning als (om maar een dom voorbeeld te geven) 'een virtuele taart' nergens op slaat, en een eigen forumdeel kan je bijvoorbeeld al behalen via verkiezingen. Maar ja, ik neem aan dat het gewoon afwachten wordt om te zien hoe dit verder gaat verlopen.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...