Jump to content

BiglifeRPG

Recommended Posts

  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    49

  • MegaPilot

    48

  • Davedavy

    39

  • Crypteq

    27

Hoe heb jij de achtergrondkleur zo gekregen?

Dat heb ik gedaan met de mooie tool: Decor8, hiermee kan je heel eenvoudig steeds de achtergrond naar wat je maar wilt aanpassen + de kleuren van de tiles (naar elke denkbare kleur), animatie's aan/uit zetten enz. Dit is echter geen gratis tool!

Maar er zijn ook genoeg alternatieven (minder opties) maar waarmee je wel gewoon de achtergrond kan aanpassen, zoals: Windows 8 Start Screen Customizer.

Oja, en de achtergrond die je bij mij ziet: link.

En hoe heb je die brede game snelkoppelingen gemaakt?

Zelf gebruik ik voor eingelijk al mijn games steam, hiervoor is een app in de Windows store waarmee je steam games mooi op je startscherm kan zetten. Deze app heet Pin steam, deze is niet gratis (zie dat de prijs omhoog is gegaan :puh: ).

En hoe krijg jij het zo netjes geordent? (Werk,Media etc.)?

Zoals Vice al heeft aangegeven, kan je gewoon groepen maken (zie link in de post van Vice).

Kleinere iconen kan je volgens een YouTube video verkrijgen door op een icoon te rechtsklikken, en dan zou je in de balk onderaan de optie "Smaller" moeten krijgen.

Klopt, echter kan je dat niet met standaard snelkoppelingen doen.

Echter wel met snelkoppelingen van apps, mits die het ondersteunen.

Ik vind de lay-out van BC7 Crypteq (oeps) er trouwens wel netjes uitzien,

:puh: en dat was ook de bedoelling, moet geen rotzooi zijn.

maar toch blijf ik het omslachtig vinden om steeds naar die Modern UI te moeten gaan om een programma te kunnen openen.

Want? Het is gewoon (in mijn ogen) een startmenu. Je (mensen) ging toch eerder ook naar het startmenu om een programma te openen? enige verschil is dat het "start menu" nu volledig scherm is.

Verder denk ik ook dat eenmaal je PC wat voller staat, je Modern UI er ook niet meer zo netjes gaat blijven uitzien.

Dan wil jij niet weten wat ik er allemaal op heb staan :puh: .

Je kan het startmenu gewoon indelen zoals je zelf wilt, zelfde als je bureaublad.

Bij mij op het startscherm staat alleen wat ik vaak gebruik.

Staat het niet op het startscherm, dan type ik (een deel van) de naam en druk op enter, simpel zat, of je zoekt het gewoon in het overzicht van programma's.

Eenmaal ik W8 heb zal ik waarschijnlijk eerst even met de Modern UI (metro) werken, en daarna mogelijk toch een startknop installeren omdat ik dat nog altijd het snelst en makkelijkst vindt. Voor de rest heb ik niet meteen iets aan te merken op W8.

Een startknop hoeft van mij niet meer, gooi gewoon je muis linksonder in de hoek en klikken. Of je druk gewoon op de Windows toets, zoals ik altijd doe.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga geen poging doen om op al die quotes apart te antwoorden, maar ik vind het eigenlijk irritant dat de "startknop" nu full screen is, omdat ik soms snel even wat wil openen terwijl ik bijvoorbeeld op YouTube naar iets kijk, en dat gaat dan niet met die Modern UI (denk ik). Of wanneer ik bijvoorbeeld voor school werk vind ik het veel makkelijker om even snel via de startknop iets te openen ipv iedere keer naar dat volledig scherm te gaan wat me volgens mij meer zal afleiden dan gewoon een simpele startknop. Uiteraard kan ik wel programma's in de taskbar 'pinnen', of op mijn bureaublad zetten, maar dan is het nut van metro ook helemaal weg, terwijl de startknop in Vista en W7 heel erg handig was, waardoor ik ook veel minder programma's op mijn bureaublad heb staan.

@Davydavy, ik weet dat je dingen op je bureaublad kunt zetten, maar om iedere keer naar je Modern UI te gaan (die je dan ook helemaal eerst moet aanpassen, terwijl iedereen de startknop gewoon makkelijk kon gebruiken) om daar dan iets te gaan zoeken etc. vind ik gewoon irritant. Ik ben gewoon zo gewend aan de startknop dat ik het volgens mij moeilijk zal hebben om me hieraan aan te passen, maar ik zal het proberen eenmaal ik Windows 8 heb.

Wat ik ook irritant vind is dan dat er bepaalde apps (zullen) zijn die je alleen in metro kunt openen, terwijl ik liefst gewoon op het bureaublad werk, tenzij je dat kunt aanpassen, maar dat denk ik niet voor alle programma's/apps.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Crypteq voor je super uitleg! :tu: Nog één vraagje, kan ik met die app ook andere game's zoals Battlefield 3 pinnen?

Edit:

Ik heb trouwens deze app gevonden, maar dan gratis :) Ik kan hem helaas niet vinden in mijn Windows store (de betaalde ook niet). :@

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Crypteq voor je super uitleg! :tu: Nog één vraagje, kan ik met die app ook andere game's zoals Battlefield 3 pinnen?

Dat durf ik niet met zerkerheid te zeggen. Want zie net dat er een update is waarmee je ook games kan pinnen die niet in je lijst staan. Weet dus niet of dat ook gewoon normale games zijn, die niet via steam gaan.

Ik zal vanmiddag het wel eens testen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even gekeken, met de gratis Steam tile app kun je alleen steam game's op je interface zetten, met de betaalde die jij postte kun je ook van andere app's een tile maken. Ik denk dus dat ik die voor die euro ga kopen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even gekeken, met de gratis Steam tile app kun je alleen steam game's op je interface zetten, met de betaalde die jij postte kun je ook van andere app's een tile maken. Ik denk dus dat ik die voor die euro ga kopen :puh:

Ja heb getest, en inderdaad kan ook andere programma's nu op het startscherm krijgen :).

Verder die link die je gaf (deze) heb ik geprobeerd, daarmee kan je echter alleen maar diegene die je in steam heb op het startscherm plaatsen.

En dat je bepaalde dingen niet kan vinden in de Windows store, kan aan je instellingen liggen.

Zorg dat je bovenste uitgeschakeld heb in de instellingen van de Windows Store.

store_settings.png

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

Die Steam Tile app is onbeperkt gratis te proberen, dus hij is praktisch gewoon gratis :7

Welke bedoel je? Want de app "Pin Steam" moet je kopen wil je programma's kunnen opstarten.

Bij de andere die je aangaf kan je alleen Steam games pinnen, geen andere games/programma's.

Link to comment
Delen op andere websites

Absoluut niet. Alle programma's werkten gelijk bij mij na de overstap. Hij gaf bij het programma om te controleren op compatibiliteit wel aan dat WinRAR niet compatibel was, maar achteraf bleek het programma wel gewoon te werken. Er is niet eens een update beschikbaar, dus dan kan ik ook niet anders. :puh: Desnoods moet je toch even updaten naar een nieuwere versie bij bepaalde programma's.

Drivers blijven gewoon hetzelfde. Althans, ik ben niets tegengekomen over slecht werkende drivers omdat ze bijvoorbeeld niet geüpdated zijn (op m'n toetsenborddriver na, wat echter wel aan iets anders ligt).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...