Jump to content

BiglifeRPG

Recommended Posts

Heb ondertussen al twee weken Windows 8.1 op mijn laptop (kom van Ubuntu af) en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. In vergelijking met Ubuntu schiet het de tekortkomingen in UX goed aan (file manager is uitgebreider, slaapstand opties als je niet ingelogd bent, sneller opstarten etc.).

Iets wat ik heel goed merk is dat Windows 8.1 in vergelijking met Windows 7 supersnel opstart op mijn laptop. Ik heb al enige tijd een Samsung 830 SSD maar bij Windows 8.1 heb ik pas echt het gevoel dat mijn laptop vrijwel uit slaapstand komt. Hiernaast zijn wat geavanceerde taken zoals het laten zien van onzichtbare bestanden, opnieuw indelen wat makkelijker. Alleen wel jammer dat je op een outlook account moet inloggen, weet iemand of dit optioneel is?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    49

  • MegaPilot

    48

  • Davedavy

    39

  • Crypteq

    27

Heb ondertussen al twee weken Windows 8.1 op mijn laptop (kom van Ubuntu af) en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. In vergelijking met Ubuntu schiet het de tekortkomingen in UX goed aan (file manager is uitgebreider, slaapstand opties als je niet ingelogd bent, sneller opstarten etc.).

Iets wat ik heel goed merk is dat Windows 8.1 in vergelijking met Windows 7 supersnel opstart op mijn laptop. Ik heb al enige tijd een Samsung 830 SSD maar bij Windows 8.1 heb ik pas echt het gevoel dat mijn laptop vrijwel uit slaapstand komt. Hiernaast zijn wat geavanceerde taken zoals het laten zien van onzichtbare bestanden, opnieuw indelen wat makkelijker. Alleen wel jammer dat je op een outlook account moet inloggen, weet iemand of dit optioneel is?

Ga naar de Instellingen-app > Accounts > Aanmeldingsopties > kies een nieuwe aanmeldingsvorm. Je kunt bij 'Uw account' ook de koppeling met je Outlook-account verbreken als je wilt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat menu rechts open je door naar beneden te gaan met je muis als je in de hoek rechtsboven zit. Dus: hoek rechtsboven > naar beneden met de aanwijzer. :puh:

Dat naar beneden gaan hoort er blijkbaar bij. :engel:

En opstarten naar het tegelscherm i.p.v. naar het bureaublad doe je zo: klik met je rechtermuisknop op de taakbalk en klik dan op Eigenschappen. Klik in het venster van Eigenschappen op Navigatie en schakel daar de optie 'Wanneer ik mij aanmeld of alle apps op een scherm sluit, naar het bureaublad gaan in plaats van naar Start' uit. Klik tot slot op Toepassen om de wijzigingen toe te passen.

Thanks.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan ook wel inkomen met het geklaag over updates. ELKE VERDOEMDE KEER. Ik gebruik mijn tablet echt niet dagelijks, maar als ik hem gebruik is het altijd weer hetzelfde. "Windows moet herstarten voor de nieuwste updates" of whatever. Het gaat echt constant door.

Ik heb ook het knagende gevoel dat mijn Surface zichzelf zo kapot heeft gemaakt. Hij was weer aan het zeiken over updates, ook was de batterij bijna leeg. Toen de melding kwam had ik er geen tijd voor, en toen ik er wel tijd voor had was ik het vergeten. Enfin, moest ik nog voor school iets op de dropbox zetten, functioneert alleen de backlight. Reuze handig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Je hoeft geen IT'er te zijn om dit soort instellingen terug te vinden, of ligt dat gewoon aan mij? puh2.gif

IT'ers kennen de meest gebruikte instellingen doorgaans uit het hoofd. Schijfbeheer? diskmgmt.msc. Resolutie? desk.cpl. Apparaatbeheer? devmgmt.msc. Passeer niet langs start en ontvang geen €200.

IT'ers zijn bekend met Bash, GNU Utils, Grep en Sed en kunnen zo binnen luttele seconden hun machine letterlijk iedere opdracht laten uitvoeren die er bestaat omdat Bash turingcompleet is. Yeah, I love me some Linux =)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...