Jump to content

[Stelling] Call of Duty is uitmelkerij


Fiegel5

Recommended Posts

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Bodemloos

    7

  • Sammie_GTA

    3

  • commando

    2

  • Davedavy

    2

Wat? Is een simpele "+1" niet onderbouwd genoeg of zo? Zonde...

Alhoewel ik zelf niet te veel ervaring met CoD-games heb (enkel CoD 2, World at War en MW2 ooit een bij iemand gespeelt) krijg ik genoeg signalen van vrienden dat ze het spel steeds meer haten en haten (maar ze kopen die zooi toch hoor, al hopend opdat de volgende editie toch terug beter zou zijn etc.) Nou kan het aan mij liggen, maar dat kan Activision toch niet onopgemerkt blijven? Dat moeten ze daar ook weten. Dat doen ze ook, maar ze lijken er niet te veel om te geven, ze brengen dure uitbreidingen uit met weinig content, ze brengen semi-spin-offs als nieuwe games uit (met MW3 als ultieme voorbeeld, als MW3 crashte gaf het de melding "modern_warfare_2.exe has stopped working) en zo kun je wel door gaan. Maar hoelang gaat dat nog duren? Geef het nog 3 jaar op het huidige tempo en dan haken zelfs de echte fans gewoon af, dan heeft het voor hen ook geen zin meer om een nieuwere versie te kopen. Naja, op mij heeft het in ieder geval niet veel effect.

Link to comment
Delen op andere websites

Call of Duty was echte uitmelkerij bij MW3. Maar Treyarch lijkt in te zien dat mensen wel wat verandering willen. Ze hadden al wel wat nieuwe leuke gameplay elementen in Black Ops gegooit, maar nu met Black Ops II lijken ze daar mee verder te gaan. Ze hebben heel wat nieuwe features gemaakt, en gewoon het uiterste uit de engine gehaalt door de graphics nog te verbeteren, gebruik te maken van DX11-ondersteuning, zombies op de multiplayer-engine te laten draaien, gratis Premium Elite, ...

Ik denk dat Call of Duty een uitgemolken serie was (met zeker MW3 als voorbeeld). Het enige wat MW3 goed deed was om de DLC's wat uitgebreider te maken dan enkel 4-5 map packs voor 15 euro, al hebben we het dan natuurlijk weer over DLC's. Treyarch het allemaal dus weer goed te maken met Black Ops II. En nu de nieuwe consoles er denk ik ook stilaan aankomen, zal het wel niet zolang meer duren voor ze hun hele engine zullen herschrijven denk ik.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond de Call of Duty-serie tot Call of Duty Black Ops (2010) een goeie serie. Al was de gameplay altijd hetzelfde met hier en daar een aanpassing of een nieuwe feature, ik kon me er toch mee vermaken en dat was het belangrijkste.

Met de komst van Call of Duty Modern Warfare 3 (2011) hebben ze echt getoond dat de Call of Duty-serie een serie is die toch wel een plekje bovenaan de ranglijst van de uitmelkerij verdiend.

Toen MW3 was aangekondigd hoorde ik een grote groep mensen over het internet schreeuwen dat het een MW2.5 zou worden. In eerste instantie gaf ik deze groep mensen meteen een veeg van kritiek dat ze niet zo moesten zeiken en eerst maar een moesten wachten op wat echte gameplay. Toen die gameplay dan ook daadwerkelijk op het internet verscheen zag het er op zich leuk uit. Maar ik kon echt niet ontkennen de de groep mensen die zeiden dat het MW2.5 zou worden geen gelijk hadden.

Den engine die al jaren oud is zag er niet heel veel anders uit dan MW2 uit 2009. Je zag wel wat verschil zoals het feit dat het ''zand-effect'' verwijderd was. Ik noem het zo omdat het altijd leek of dat er een zandstorm was langs geweest op die mappen waardoor je zich slecht was. Of dit aan mijn TV lag... Joost mag het weten. Waarschijnlijk lag het gewoon aan het spel.

Ik kan twee dingen opnoemen die ik redelijk goed vond aan MW3:

  1. Strike Packages: Al vond ik wel dat het een chaos was. Ze hadden veel minder Pointstreaks in de Strike Packages moeten doen.
  2. Weapon Ranking: Het feit dat je je wapen kon ranken vond ik leuk. Al werd je wapen wel ''overpowerd'' door die perks die je ervoor kreeg (ben de echte naam even kwijt).

Infinity Ward heeft alles wat Treyarch goed deed in Call of Duty Black Ops genegeerd en hebben gewoon alles uit de oude doos gerecycled. En deze doos stond opgeslagen in het vakje MW2. Zelfs het in-game Theater hebben ze zo aangepast verpest dat het gewoon niet lekker te gebruiken is.

Maar om de serie nu tot de grond toe af te zeiken is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk. Iedereen koopt het spel toch wel en dat zal dan ook een reden hebben. Bij mij althans wel.

Het is het spel waar ik en misschien andere mensen toch wel heel het jaar naar uitkijken (op een Rockstar Game na :puh: ). Iedereen zie je op de dag van release het spel spelen.

Zoals ik hierboven al zei kan ik me altijd goed vermaken. Call of Duty Black Ops heb ik tot aan de release van MW3 met plezier kunnen spelen. Al was dit niet het geval bij MW3 heb ik me er toch wel op vermaakt met een game mode zoals Infected.

Mijn conclusie:

De serie is sinds Call of Duty Modern Warfare 3 aan het uitsterven. Dat komt in mijn ogen doordat MW3 geen vernieuwing met zich mee nam waardoor de uitmelkerij er bovenuit stak. Met de komst van Call of Duty Black Ops 2 zal Treyarch waarschijnlijk een pleister op de wond doen want in mijn ogen ziet het er allemaal perfect uit! Ik kan in ieder geval weer niet wachten op een nieuw deel in de serie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een heleboel uren in Call of Duty gestopt en ondanks dit dat ik het leuk vind om te spelen ben ik het eens met deze stelling. Het is vaak te veel van hetzelfde maar de snelle gameplayelementen trekken mij toch keer op keer terug naar deze serie. Het probleem vind ik echter dat werkelijk iedereen tegenwoordig roept dat Call of Duty een rukspel is maar ondertussen verbreekt elke nieuwe Call of Duty record naar record. Wees dan ook zo'n vent en ga hem dan ook niet alsnog kopen. Als de verkopen alleen maar blijven stijgen dan zal Activision ook niet inzien dat er eens wat drastisch moet veranderen. Zo zie ik het. Ik koop hem ook elk jaar. Ik heb dan misschien heel weinig Modern Warfare 3 gespeeld maar ik loop niet onder elk nieuwsbericht wat ik zie over Call of Duty te roepen Call of Duty is een verrot spel, kut spel en noem maar op. Iedereen draagt zijn steentje bij aan het feit dat er nog steeds geen hele grote ingrijpende veranderingen zijn gekomen aan bijvoorbeeld de engine en de uitbreng syclus van het spel.

Waar ik overigens niet bij kan is dat mensen Call of Duty een uitmelk serie noemen en FIFA ondertussen de hemel in prijzen terwijl ik bij FIFA juist het idee krijg dat er elk jaar een paar kleine gameplay features zijn toegevoegd, nieuwe moves en dansjes en dat is het dan wel weer. Dit zouden ze ook kunnen doen door middel van een patch en dan gelijk alle teams weer even up-to-date maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het niet geheel eens met deze stelling. Elke Cod die uit komt heeft altijd een intressante verhaallijn, hij duurt alleen niet altijd erg lang. Maar dat is met de meeste fps zo. Ik vind alleen de map packs wel erg duur altijd. Dit vind ik wel uitmelkerij. Er komen meestal wel 4 map packs uit en als je ze alle 4 koopt ben je meer geld kwijt dan de game alleen. Daarom koop ik ook nooit mappacks.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Sorry als het topic een beetje afgezwakt is, Maar ik ben het hier wel mee eens.

Ik vond Call of duty in zijn beginjaren een geweldige serie, Maar ik merk wel dat over de jaren heen er niet zo heel veel meer is veranderd aan deze serie, en zeker in de afgelopen jagen geeft deze serie mij steeds meer het gevoel van 'Beating a dead horse'

Ieder jaar rond dezelfde periode komt er weer een nieuwe CoD game uit wat ik wel mooi vind qua timing maar ik denk niet dat je in zo een korte periode iedere keer genoeg nieuwe content kan toevoegen.

Maar dit probleem vind ik niet zo zeer bij de makers (Treyarch en Infinity ward) hun schuld, maar meer de uitgever Activision.

Het feit dat ze ieder jaar een major call of duty release hebben vind ik al minder.

In mijn mening zouden ze het beter net als de Assassins creed reeks kunnen doen. Hier brengen ze eens in de paar jaar een major release uit, en daar tussen in zitten een paar games die nog bij het verhaal horen. Ze hebben niet veel nieuws maar zijn genoeg om je warm te houden voor een major release.

Maar het ergste vind ik wel dat activison heeft bewezen dat ze het aan het uitmelken zijn door ook Call of duty: Black ops: Declassified uit te brengen tegelijkertijd met BO II

Dit is in mijn mening de slechste call of duty ooit, al is het op een handheld. Zouden ze Declassified een paar maanden meer tijd geven om goed te ontwikkelen dan had deze game een zekere topper te worden. Maar de game voelt en ziet er gehaast uit. Vol met bugs en de slechste AI die ik tot nu toe heb gezien.

Het doet het allemaal in mijn ogen lijken dat Activision zo veel mogelijk geld uit een serie probeert te trekken. Wat jammer is want het is wel een goeie serie.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ja, wat verwacht je als er ieder jaar een game word uitgebracht al bijna 10 jaar lang... Dan zit er inderdaad veel uitmelkerij tussen. Maarja dat heb je bij FIFA en PES ook.

Elk jaar een nieuwe game van de serie kopen, daar vernieuwt het te weinig voor. Maar 1 game in de 5 jaar kopen, dat is nog wel te doen ( zelfde doe ik ook met FIFA )

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals Bodemloos al zegt: Alles tot MW2 was goed maar daarna was alles gewoon hetzelfde, wat nieuwe maps en skins/poppetjes en dat was het weer voor dit jaar!

Zeker Black Ops 2 is uitmelkerij, de helft van mijn klas heeft de game en ik vroeg waarom wil jij deze game? Voor de zombies.. Als je perse een zombie spel wilt kun je net zo goed Resident Evil 6 kopen :{. En dan dat ELITE, heb ik voor betaald op MW3 komen ze nu op Black Ops 2 met Gratis ELITE. Daar word ik echt niet goed van! :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond dat Black Ops heel vernieuwend was ten opzichte van MW2. Maar alles na Black Ops is meer van hetzelfde. Kijk nou naar MW3: Ze hebben nieuwe Killstreaks toegevoegd, maar niet de moeite om hier Challenges voor te maken en Emblem/Titles. Je ziet dus overduidelijk dat ze MW2 gepakt hebben en het lichtelijk aangepast. Heb even BOII gespeeld gisteren. En de details in het spel laten zien hoeveel aandacht ze er aan besteed hebben: weer niets dus. Zo zie je bijvoorbeeld bij FFA als je op ''Back/Select' drukt: ''SCORE | KILLS | ...'' Score en Kills zal in FFA altijd hetzelfde zijn, no matter what. Waarom dan ingodsnaam twee keer hetzelfde neerzetten?? Waarom niet zoals in BO1 je K/D ratio erbij. Er is gewoon niet nagedacht. Ook werd ik in FFA ongelofelijk vaak na de spawn in me aars gepakt, heb het nog nooit zo vaak meegemaakt in andere CoDs. Jammer dit.

Maar vind wel dat het uitmelkerij word. Dit is CoD nummer 9... Kom op zeg. En wat die mappacks betreft: het enige wat ze doen is een paar maps erbij gooien en een Spec Ops missie. Vind dat ze dit bij andere games veel beter doen met nieuwe Game Modes en wapens die je kunt unlocken. Ze geven je gewoon te weinig voor je geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Black Ops was wel leuk maar MW2 vond ik toendertijd geweldig, in Black ops vond ik de graphics er niet uitzien de AK-47 leek in MW2 vele malen beter dan die in Black ops (die van BO leek meer op die van CoD 4) en de zombies waren leuk maar in World At war vond ik de zombies gewoon beter, de laatste map packs van zombies in de ruimte en jungle sloegen nergens op en waren lang zo leuk niet als de voorgangers.

Ik heb BO II niet en die ga niet kopen (misschien als ie voor 20 in de bak ligt) maar het lijkt me ook niks aan met alles computer gestuurd enzo, wat ik nu al hoor is niet veels goed, mijn mening is gewoon dat ze het lekker simpel moesten houden net zoals in MW2.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...