Jump to content

Waar moet GTA zich nog eens afspelen ?


Vahnstad

Recommended Posts

Dit is de vraag van waar dat GTA zich eens moet afspelen. Geef je ideetjes door, en staaf je mening in dit topic.

Ik zou graag eens een GTA willen dat zich afspeelt rond Las Vegas en de Grand Canyon, omdat het daar wel leuke countryside moet zijn, en de sfeer rond Las Vegas zalig is, maar ik vrees ervoor dat Vice City of Londen aan de beurt zal komen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 116
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    17

  • FcUtreg4Life

    6

  • Vahnstad

    5

  • SpacyColours

    5

Mijn 4 antwoorden: Miami, Chicago, San Francisco en Rio De Janeiro.

Mexico en Sao Paulo zouden ook wel interessant kunnen zijn, maar houden toch een iets minder "geschikt voor GTA-gehalte"

Daarbij zie ik niet snel een Europese stad passeren, op stereotyp gebaseerd of niet, daar zijn steden op het Amerikaanse continent beter geschikt voor, schijnorde, lelijk en een totaal gebrek aan cultuur is de smeltpot voor geweld, fraude en misdaad en bijgevolg ook de beste locatie voor een GTA. Natuurlijk klinkt zo'n GTA in je achtertuin wel plezierig, maar dat gaat snel vervelen. Stel je zo maar eens een moderne GTA in Londen voor waar je je Infernus klemrijdt tussen 27 dubbeldekkers in de té nauwe straatjes waarna een Bobby je schreeuwend achtervolgd op zijn Segway of ander traag vervoersmiddel naar keuze, nee toch? De enige Europese stad die op dat niveau nog geschikt lijkt is Moskou, maar dat is dan weer té uitgestrekt (en is omwille van de geschiedenis zeker geen kanshebber op een GTA)

Azië dan? Karachi, Hong Kong, Guangzhou, Shanghai, Singapore, Jakarta, Manila, Mumbai, Kolkatta, New Delhi, Shenzhen, Bangkok en vele anderen zijn groot genoeg (en bijgevolg vuil en misdadig genoeg) maar ze bezitten wellicht niet de correcte sfeer voor een GTA.

Volgens mij zal Miami wel de volgende GTA kunnen zijn, Vice City zal een uitdaging zijn voor Rockstar, want Miami is meer een gigantische strook strandgemeente dan een echte grote stad, maar ze maken er wellicht wel iets leuk van. De fans hopen er wellicht ook wel naar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik koos Las Venturas en San Fierro. Dat zijn gewoon hele interessante locaties.

San Fierro leent zich uitstekend voor een jaren 60/70 GTA. Las Venturas kan misschien nog verder terug in de tijd, al kan het ook modern zijn.

Verder lijken Chicago, Washington D.C., London en Havana me wel mogelijke locaties. Ik zelf denk ook aan Detroit, Baltimore, Philadelphia, Tijuana of Houston.

De rest van je lijstje zou misschien ook nog wel kunnen, op een paar na. Amsterdam en Brussel lijken mij vrij onwaarschijnlijk. Een beetje tasjes van oude dames jatten of pinautomaten openbreken. Meh. :puh:

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Enschede haha :-)

Het zou leuk zijn als ze eens iets maken in europa. Europa heeft zoveel verschillende culturen waar je heel veel leuke dingen mee kan doen in gta. Het zou ook leuk zijn als ze meerde steden uit europa in één spel doen. Net zoalsin sa dat je met het vliegtuig naar een andere stad vliegt. Wat er ook komt in eventuele nieuwe gta's, ik heb altijd vertrouwen in Rockstar.

Azië is ook een hele mooie optie. Kijk maar wat voor mooie sfeer er in Sleeping Dogs zit. Geweldig spel is dat.

Bewerkt: door Mazzeltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gestemd op Miami en Europa. Miami omdat ik graag nog 's een groter Vice City zie in GTA en ik verwacht eigenlijk ook dat de volgende GTA dat zal bevatten. Na Liberty City en Los Santos is dat mijns inziens de meest logische keuze. Daarnaast hoop ik op Europa, ook vanwege de herkenbaarheid. Nog 's Londen doen, met daarbij het Europese vasteland met Amsterdam lijkt me fantastisch voor een GTA :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik verwacht dat een volgende GTA zich zal afspelen in Vice City/Miami. Het lijkt er op dat Rockstar toch wel vasthoudt aan een paar steden, en dat is dat een voor de hand liggende keuze.

Er zijn zoveel locaties op de wereld waar GTA zich zou kunnen afspelen. Ik denk aan de grote steden in Midden en Zuid Amerika, ivm drugshandel en corruptie. Ook Azië is een goede optie, en dan ga ik mee in wat Mazzeltje aandraagt; Sleeping Dogs laat zien dat je daar een prachtig spel kan laten plaatsvinden. Ook Europa kan prima, en dan denk ik vooral aan Zuid of Zuidoost Europa, met de corruptie en drugshandel, maar ook markante gebouwen en locaties die uitstekend in beeld gebracht kunnen worden. En dat je dan per vliegtuig tussen de verschillende locaties heen en weer vliegt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op verschillende plaatsen gestemd met mijn grootste voorkeur, Washington en Maimi (Vice City)

Ik zit echt te spring om weer eens terug te gaan naar Vice City, alleen al om Vice City eens in een nieuw jasje te bekijken.

Daarnaast Washington puur om dat me het gewoon leuk lijkt, daarnaast ben ik benieuwd hoe ze het Witte Huis gaan interpreteren.

Grand Theft Auto: Europa vind ik nog geen eens zo'n slecht idee, maar dan moet dat spel echt heel erg groot worden.

Dat gaat ze voorlopig dus nog niet lukken, zeker omdat je met de disc's van 360 en PS3 zit, ik denk niet dat er veel animo is voor cd's verwisselen tijdens het spelen. :puh:

Dat er dan bijvoorbeeld op elke disc 2 landen staan.

Maar laat eerst Gta V maar eens komen.

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb tweemaal voor San Fierro gekozen. Zonde dat deze stad zo slecht en sfeerloos was uitgewerkt in San Andreas, zal er mooier en sfeervoller uitzien als de stad levendiger, groter wordt gemaakt zoals in GTA IV het geval was met Liberty City. Ik hoop iig niet op iets buiten de VS, want dat maakt naar mijn mening GTA geen GTA meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb tweemaal voor San Fierro gekozen. Zonde dat deze stad zo slecht en sfeerloos was uitgewerkt in San Andreas, zal er mooier en sfeervoller uitzien als de stad levendiger, groter wordt gemaakt zoals in GTA IV het geval was met Liberty City. Ik hoop iig niet op iets buiten de VS, want dat maakt naar mijn mening GTA geen GTA meer.

Ben ik volledig mee eens. San Fierro moet een superstad zijn, maar was dat niet in GTA: SA. Ik denk echter niet dat men achter LS direct SF of LV gaat maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op verschillende plaatsen gestemd met mijn grootste voorkeur, Washington en Maimi (Vice City)

Ik zit echt te spring om weer eens terug te gaan naar Vice City, alleen al om Vice City eens in een nieuw jasje te bekijken.

Daarnaast Washington puur om dat me het gewoon leuk lijkt, daarnaast ben ik benieuwd hoe ze het Witte Huis gaan interpreteren.

Grand Theft Auto: Europa vind ik nog geen eens zo'n slecht idee, maar dan moet dat spel echt heel erg groot worden.

Dat gaat ze voorlopig dus nog niet lukken, zeker omdat je met de disc's van 360 en PS3 zit, ik denk niet dat er veel animo is voor cd's verwisselen tijdens het spelen. :puh:

Dat er dan bijvoorbeeld op elke disc 2 landen staan.

Maar laat eerst Gta V maar eens komen.

Ga er maar van uit dat er na GTA 5 geen nieuwe GTA's uitkomen op de huidige consoles. Dat weet ik eigenlijk welzeker.

Link to comment
Delen op andere websites

Vice City lijkt me nice. Mocht er ooit een GTA X komen, zou ik die graag weer een keer in Liberty City zien. Als games dan nog bestaan, wat zal dat er vet uitzien.

Amsterdam lijkt me ook interessant, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ga er maar van uit dat er na GTA 5 geen nieuwe GTA's uitkomen op de huidige consoles. Dat weet ik eigenlijk welzeker.

Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat we Gta 6 spelen op de XBOX 720 en op de PS4?

Maar dan als nog.

Nu ik er over nadenk, zouden ze bijvoorbeeld een systeem kunnen maken dat de map dan op de HDD van de console staat.

En de missie's muziek enz gewoon op de disc staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies, ik denk dat het nog twee jaar duurt voordat de nieuwe consoles komen. De huidige consoles gaan al een tijdje mee immers. Ik weet natuurlijk niet hoe ze het gaan oplossen dan. Maar ik heb wel eens gehoort dat ze misschien niet eens meer schijfjes willen gebruiken dan. Waar ik eigenlijk op tegen ben. Maar wat het ook gaat woorden het zal groot genoeg worden om een gigantische game op te maken.Ik dat we nu maar weer ontopic moeten gaan en als we hier toch over willen discussiëren kunnen we er een nieuw topic voor maken altijd.

Wat mij trouwens ook een leuke locatie lijkt is zeg maar iets met jungle erbij, zoals de spellen van Just Cause. Heb altijd al een zwak voor de jungle gehad.

Bewerkt: door Mazzeltje
Link to comment
Delen op andere websites

In een vlaag van lichte verveling en verwondering rond de vraag: "Wat als..." kwam dit eruit:

marshallcity.png

De namen zijn misschien wat goedkoop gekozen, maar ik vind het wel leuk zo ^_^

[table=header]GTA-naam|Werkelijkheid

Marshall City|Brussel

La Hexagon|La Pentagon

Fowlshire|Ganshoren

Achmea|Sint-Agatha-Berchem

Cabsfriar|Thurn 'n Taxis

Basilica|Koekelberg

Horta|Simonis

Milsan 'n James|Sint-Jans-Molenbeek

Westcreek|Beekkant, Gare de l'Ouest

Chelsea|Anderlecht

Upton on Ivy|Neder-Overheembeek

IDA|NATO, Evere

Ansphilla|Josaphat

Salanda|Schaarbeek

Ils La Chapelle|Oud Kapelleke

Messier|Meiser

Downtown|Quartier du Nord

Leila Park|Square Maire-Louise

Ruby|Diamant

Saint Joseph's 'n Prosper|Sint-Joost-ten-Noode

Centennial Square|Cinquantenaire

Finance|RAC

Lex Lane|Rue de La Loi

Festerditch|Etterbeek

Messeroth|Merode

Victoria|Woluwe

Guillemins|Sint-Gillis

Elmyard|Elsene

Sigma Yield|Delta Vorming

Newberry|Oudergem

Beechwood|Vorst

Ufforth|Ukkel

Chamberlain|La Cambre

Strongwoods|Watermael-Bosvoorde[/table]

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...