Jump to content
Svenie

Sons of Anarchy benadert Rockstar Games


De naam Kurt Sutter zal bij liefhebbers van de Amerikaanse televisieserie Sons of Anarchy zeker een belletje doen rinkelen. De bedenker, schrijver en regisseur van de serie, waarvan nu in Amerika de vijfde reeks op FX loopt heeft zich via Twitter laten ontvallen dat hij graag eens zou samenzitten met Rockstar Games, om een gesprek te voeren over het eventueel op de markt brengen van een game rond de motorclub.

gallery_1_5_55608.jpg

De keuze voor Rockstar Games lijkt vrij voor de hand liggend. De uitgever spendeert bij het maken van zijn Grand Theft Auto-games enorm veel tijd in de research in en naar verschillende criminele organisaties. Daarnaast heeft Rockstar Games met GTA IV: The Lost and Damned al eens eerder een game gemaakt, waarin een motorbende (The Lost) centraal staat. Het is aannemelijk dat deze game ook een groot aantal GTA-fans heeft warm gemaakt voor de serie.

Rockstar Games heeft echter geen antwoord geplaatst op de tweet van Sutter. Die heeft het na een al eerder mislukte samenwerking met een andere uitgever na één dag al opgegeven. Naar zijn mening toont de game-industrie geen interesse in een game rond de serie, en over de ondersteuning van FX, de zender waar Sons of Anarchy wordt op uitgezonden is hij zeer ontevreden.

Voorlopig geen videogame over Sons of Anarchy dus. Maar wij kijken alvast uit naar nieuws over eventuele Outlaw Motorcycle Clubs en andere criminele organisaties die we in GTA V te zien zullen krijgen.

Bron: Tweakers.net

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Als groot fan van de serie zou ik dit bericht zeker aanmoedigen. Echter vind ik niet dat je een spel zou moeten maken over de Sons zelf. Men zal dan te snel verbanden leggen met de serie en dat is juist niet de bedoeling. Je zou wel dezelfde opzet als de serie kunnen neerzetten, maar met een andere motorbende, een andere locatie en een ander verhaal. Kurt Sutter heeft al vijf seizoenen lang laten zien dat hij in elke aflevering iets schokkends of spannends kan laten gebeuren, dus hem een bijdrage te laten leveren aan de verhaallijn moedig ik zeker aan.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ken de serie alleen van horen zeggen, heb er volgens mij nog geen minuut van gezien. Toch is het bikerwereldje wel een interessant ding. Vanuit mijn werk heb ik nogal eens te maken met leden van de Hells Angels of Satudarah, en ik denk dat daar zeker wel een volwaardige game over te maken is a la GTA. TLaD heb ik dan ook met veel plezier gespeeld en het duistere van die game sprak mij ook zeer aan. Toch denk ik dat het er niet zo snel van zal komen dat Rockstar daar nog eens aan gaat beginnen; volgens mij vielen over het algemeen genomen IV en TLaD wat tegen bij het grote publiek, terwijl het frivole TBoGT weer zeer positief werd ontvangen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Naja, zo'n Twitter-benadering is meer een oproep naar fans, om zo te zien of er een markt voor is, dan dat het een echte benadering is.

Ik weet zelf niet echt wat ik hier van moet denken, Rockstar doet zo'n acties om te beginnen al niet... En een videogame rond een serie is in mijn mening al gefaald voor het nog maar is begonnen. Misschien kan het wel interessant, maar veel voorbeelden zijn er niet om op af te gaan. Ik ken de serie zelf ook al helemaal niet goed, dus...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nou, zo te zien onder je avatar zie ik wel waarom je deze post gezet hebt., Maar ik heb vorige week een tweet bij rockstar neergezet dat ze een peugeot in hun spel moeten zetten, dat zie je hier ook niet verschijnen... :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ken Sons of Anarchy wel. Heb wel eens een paar afleveringen gezien. Ik wacht tot de serie klaar is zodat ik een volle box kan kopen. Heb ik ook bij Prison Break gedaan. Ik kan geen series volgen op tv. Zoiets wil ik op mijn eigen gemakt doen. Zo te zien komen er nog veel seizoenen van Sons of Anarchy dus dat kan wel eens duren, maar ik heb geen haast. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...