Jump to content

Darts | PDC WK 2014 | 13-12 t/m 1-1


NandroDavids

Recommended Posts

Geen MVG, maar Lewis wint! Mooi hoor, dat Lewis eindelijk weer darts van hoog niveau weet te spelen. Z'n eerste televisietoernooi dat hij wint buiten de WK's om, da's ook een goede ontwikkeling voor hem. Heb alleen de finale gezien gisteren, maar dat zag er bij vlagen heel goed uit :)

Binnenkort al weer het volgende toernooi :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 273
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    98

  • Venzio

    33

  • -Matthijs-

    28

  • xoex23

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heb juist alleen gisteren de laatste paar legs van MVG-Lewis gezien. Ik stond echt met open mond te kijken... Gooit MVG een 150 uit, dan denk je, nu komt hij pas echt op stoom. Gooit Lewis vervolgens een 160 uit :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Vanavond gaat het volgende toernooi van start: World Matchplay. Bij de 32 deelnemers hebben we 3 Nederlanders (MVG, Barney en Klaasen) en 2 Belgen (de broers Huybrechts), dus da's al genoeg reden om te kijken natuurlijk. Barney speelt vanavond de tweede wedstrijd van de avond, rond 21:00 uur, en Klaasen sluit de eerste dag af met een partij tegen Whitlock. Met name die laatste kan flink spektakel gaan opleveren :)

Uiteraard live te zien op rtl7darts.nl en later op de avond ook op RTL7, na Tour du Jour.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier staat RTL7 aan :bier:

Vandaag weer, neem ik aan?

Nu de eerste kwartfinale, Taylor-Pipe. 5-5 op het moment (wie het eerst 16 heeft, die wint), en een zeer hog niveau. Beide spelers 105+ gemiddeld, da's erg sterk. Maakt het lage tempo toch flink goed :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dartfans dienen nu in te schakelen, want de kwartfinale tussen Van Gerwen en Chisnall begint zo. Als Chisnall z'n topniveau haalt, dan gaan we een fantastische wedstrijd zien. Flink tempo, hoge scores, en dan vast en zeker ook mooie finishes. Absoluut kijken dus :)

De echte dartfans zaten natuurlijk al te kijken, want het 'voorprogramma' was ook de moeite waard: Hamilton-Lewis. Die partij ging de verlenging in, waarin Lewis uiteindelijk aan 't langste eind trok.

Overigens, als Van Gerwen wint staat de complete top-4 van de Order of Merit (wereldranglijst) in de halve finales. Dat gebeurt niet vaak in het darten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ja, ik volg het weer. Taylor-Nicholson en Whitlock-Baxter heb ik teruggekeken, maar het Nederlandse onderonsje live. Van Gerwen won overtuigend, maakte een aantal prachtige finishes. De komende dagen heb ik weinig tijd, dat wordt waarschijnlijk weer terugkijken. Zondag ben ik wel weer van de partij als Van Gerwen denk ik in de finale staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb de wedstrijd van Wade tegenover die amateur gezien. Had die ochtend schijnbaar nog 4 uurtjes gewerkt. :puh: Wat geniaal van die amateur, had nog bijna gewonnen! Alleen erg jammer dat hij niet naar de 19 ging op een gegeven moment, want daardoor kwam hij op 99 uit in plaats van 100. Daarop verloor hij die leg en de wedstrijd uiteindelijk. Erg jammer, maar wat mooi om te zien van die amateur. Ik was wel heel sterk voor de underdog in dit geval, echt petje af voor die man. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren Wade-Taylor opgenomen en tot de helft kunnen kijken door dat fantastische Horizon van UPC. Mooi dat RTL7 het allemaal op z'n website heeft staan, wat niet het geval is met de meeste sportevenementen. Helaas werd het niet erg spannend en won Taylor overtuigend. Op dit moment is Taylor ook Chisnall aan het vernederen, de potten waarin Taylor participeert zijn niet spannend, maar wel leuk om de perfectie te zien. Nu 4-0, Chisnall heeft geen leg gewonnen, grote kans dat Taylor Chisnall zelfs in legs 'sweept'.

Bewerkt: door Jimmiefitz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Dit weekend is er een groot nieuw toernooi aan de gang, in Edinburgh: The Masters.

Voor dit toernooi zijn de beste 16 PDC-spelers uitgenodigd, die in één weekend middels een knock-out-systeem zullen uitvechten wie als eerste zijn naam op de beker gegraveerd gaat zien. Korte formats, absolute top-affiches, dus een heerlijk televisie-toernooi :)

Gisteren waren de wedstrijden in de eerste ronde:

Wes Newton - Justin Pipe 6-5

James Wade - Kevin Painter 6-5

Robert Thornton - Andy Hamilton 6-4

Simon Whitlock - Mervyn King 6-4

Adrian Lewis - Kim Huybrechts 6-5

Phil Taylor - Terry Jenkins 6-3

Michael van Gerwen - Peter Wright 6-2

Raymond van Barneveld - Dave Chisnall 6-3

Het is een toernooi in Schotland, en dat was goed te merken bij de partij tussen de Schot Thornton en de Engelsman Hamilton: het publiek floot Hamilton op de beslissende momenten uit, en daar had hij duidelijk last van. Opvallend genoeg gebeurde dat niet bij de partij van Van Gerwen, die het tegen Wright opnam. Blijkbaar is MVG gewoonweg te populair, waar dan ook. Het mooiste van die partij vond ik een finish van Peter Wright: 125, middels bullseye, single bull en nogmaals bullseye. Na 170 naar mijn idee de mooiste finish om te gooien.

Vanavond de kwartfinales, allemaal live te volgen op RTL7 vanaf 20:00 uur:

James Wade - Simon Whitlock

Robert Thornton - Adrian Lewis

Phil Taylor - Wes Newton

Michael van Gerwen - Raymond van Barneveld

Met name die laatste wedstrijd is natuurlijk tof om te zien :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren een hele mooie pot gezien (in mijn ogen) tussen Barneveld en van Gerwen, ik gun het op dit moment Barney iets meer dus ik was blij met de overwinning.

Halve finales

[table=header]Tegenstander|Tegenstander

Phil Taylor|James Wade

Raymond van Barneveld|Adrian Lewis[/table]

Finale

[table=header]Tegenstander|Tegenstander

Winnaar partij 1|Winnaar partij 2[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het gisteravond helaas niet kunnen zien, maar heb vanmiddag even de partij tussen Van Gerwen en Van Barneveld teruggekeken. De uitslag wist ik al wel, maar toch was het mooi om te zien. Van Gerwen kwam op 4-1, en voor een heel lange periode de afgelopen jaren was Van Barneveld dan nooit meer teruggekomen. Gooit hij ook nog eens 120 dood op zo'n moment (ik ken het gevoel, ik gooide afgelopen dinsdag nog 140 dood :7), maar toch kwam hij terug. Erg sterk van hem. Hij lijkt echt steeds meer terug te komen op zijn oude niveau, en da's alleen maar mooi: hebben we de komende tijd 2 Nederlanders om goed in de gaten te houden :)

Vanavond kan ik het ook niet zien helaas...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...