Jump to content

Darts | PDC WK 2014 | 13-12 t/m 1-1


NandroDavids

Recommended Posts

  • 4 weken later...
  • Reacties 273
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    98

  • Venzio

    33

  • -Matthijs-

    28

  • xoex23

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Op het moment zijn de Player Championship Finals bezig, met 3 Nederlanders nog in het toernooi: Jelle Klaasen, Raymond van Barneveld en Michael van Gerwen. Klaasen speelt op het moment tegen Gary Anderson (4-1 achter), daarna speelt Van Barneveld tegen Robert Thornton, en later op de avond de absolute kraker tussen Van Gerwen en Adrian Lewis. Lewis won de laatste paar partijen tegen MVG, dus dat zal een zware klus worden voor Van Gerwen...

Mooi avondje darts in ieder geval :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Taylor nog nooit zo vriendelijk tegen een tegenstander zien doen, helemaal niet als-'ie verliest. Helaas de finale gemist maar ik weet dus wel dat van Gerwen heeft gewonnen; partij goed genoeg om terug te kijken?

Ja, dat zeker. Van Gerwen deed eigenlijk wat Taylor altijd doet: gas geven, zorgen voor druk bij de tegenstander en vervolgens zelf elke kans grijpen. Dat is ook de enige manier om Taylor te verslaan.

Overigens weet ik zeker dat hij kookte van woede binnen, ondanks zijn glimlach. Even afgezien van zijn kwaliteiten vind ik het gewoon een erg achterbaks mannetje.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Nog een klein uurtje, en dan gaan we weer van start: het PDC WK!

Het toernooischema ziet er als volgt uit:

Phil Taylor v Rob Szabo/Ian Moss

Michael Smith v Morihiro Hashimoto/Paul Lim

Peter Wright v Joe Cullen

Terry Jenkins v Colin McGarry/Per Laursen

Wes Newton v Gino Vos/Ting Chi Royden Lam

John Part v Mareno Michels

Robert Thornton v Max Hopp

Colin Lloyd v Beau Anderson

Andy Hamilton v Julio Barbero/Andree Welge

Richie Burnett v Dean Winstanley

Kim Huybrechts v Ronny Huybrechts

Ian White v Kyle Anderson

Simon Whitlock v Ross Smith

Mark Walsh v Jarkko Komula

Kevin Painter v Tomas Seyler

Paul Nicholson v Stuart Kellett

Michael van Gerwen v Zoran Lerchbacher/Ben Ward

Wayne Jones v Kevin McDine

Brendan Dolan v Dennis Lindskjold/Colin Osborne

Gary Anderson v Mark Dudbridge

Dave Chisnall v John Henderson

Mark Webster v Mensur Suljovic

Raymond van Barneveld v Jamie Lewis

Jamie Caven v Jelle Klaasen

James Wade v Darren Webster

Andy Smith v Steve Brown

Justin Pipe v Arron Monk

Steve Beaton v Devon Petersen/Mohammed Latif Sapup

Adrian Lewis v Dennis Smith

Vincent van der Voort v Matt Clark

Mervyn King v Darin Young

Ronnie Baxter v Ricky Evans

Het schema kun je zo lezen: de winnaar van partij 1 speelt in de 2e ronde tegen de winnaar van partij 2, enzovoort, enzovoort.

6 Nederlanders, 2 Belgen (tegen elkaar), dus genoeg reden om de komende tijd af te stemmen op RTL7 en rtl7darts.nl! Gaan jullie kijken?

Link to comment
Delen op andere websites

Oeeei wat heb ik hier toch een zin in met een speciale reden; ik ga 27 december naar Alexandra Palace om 3 wedstrijden van ronde 3 te zien! Ik zit redelijk ver vooraan en dit is dus mijn eerste echte grote toernooi wat ik in het echt mee ga maken en ben echt heel benieuwd! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Oeeei wat heb ik hier toch een zin in met een speciale reden; ik ga 27 december naar Alexandra Palace om 3 wedstrijden van ronde 3 te zien! Ik zit redelijk ver vooraan en dit is dus mijn eerste echte grote toernooi wat ik in het echt mee ga maken en ben echt heel benieuwd! :D

Tof! :)

Het is echt heel raar, maar op zo'n WK lijkt iedere wedstrijd ineens interessant. Komula - Walsh zojuist, normaal een partij die me niet zo kan boeien, maar het was gewoon tof. Natuurlijk, het werd een spannende wedstrijd, maar het niveau was niet best, en toch is het leuk om naar te kijken. Ik had me nog zo voorgenomen om de komende weken niet uren darts te gaan kijken, maar ik vrees dat het toch gaat gebeuren :puh:

Edit:

Dag 2, en we hebben al een 9-darter! Terry Jenkins doet het, maar verliest wel van qualifier Per Laursen. Wel een man die we vaker op een WK zien, maar toch, Jenkins is een 'grotere' naam. Hoe dan ook, tof dat die 9-darter lukte :)

Link to comment
Delen op andere websites

En zelfs een 170 finish! Ik verwacht er nog wel een aantal meer op deze manier, jammer dat die nu naar huis gaat maarjah, de eerste TV 9-darter in 2013 (toch?).

EDIT: En 9-darter nummertje twee! Anderson (qualifier?) gooit een 9-darter tegen White, dus twee 9-darts in de middagsessie van dag 2!

Bewerkt: door Venzio
Link to comment
Delen op andere websites

En zelfs een 170 finish! Ik verwacht er nog wel een aantal meer op deze manier, jammer dat die nu naar huis gaat maarjah, de eerste TV 9-darter in 2013 (toch?).

Jep, we hadden er dit jaar nog geen gehad.

EDIT: En 9-darter nummertje twee! Anderson (qualifier?) gooit een 9-darter tegen White, dus twee 9-darts in de middagsessie van dag 2!

Nee, geen qualifier. Desalniettemin erg knap, en een speler waarvan niemand het had verwacht denk ik. Wel lullig voor 'm dat Jenkins er nu met de 30.000 pond vandoor gaat :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, de commentatoren zaten tijdens de wedstrijd te twijfelen of het wel of niet gedeeld zou worden, maar bij de nabeschouwing met Co en de rest zeiden ze dat Jenkins niet blij zal zijn dat hij 15k moet inleveren. Het geld word dus wel gedeeld, zoals altijd. :)

Bewerkt: door BoerDave
Link to comment
Delen op andere websites

Een hele mooie dag gezien met twee 9-darters en ook echt mooie wedstrijden, zeker de moeite waard om nog eens terug te bekijken. Dit niveau belooft toch aardig wat zeker omdat het pas de tweede dag is (eerste ronde).

De uitslagen van gisteren (14 december 2013):

Gary Anderson 3-0 Mark Dudbridge

Andy Hamilton 3-1 Julio Barbero

Terry Jenkins 2-3 Per Laursen

Wayne Jones 2-3 Kevin McDine

Paul Nicholson 3-0 Stuart Kellett

Robert Thornton 3-1 Max Hopp

Mark Walsh 1-3 Jarkko Komula

Ian White 3-1 Kyle Anderson

De wedstrijden van vandaag (15 december 2013): (met twee Nederlanders)

Jamie Caven - Jelle Klaasen

Dave Chisnall - John Henderson

Brendan Dolan - Winnaar Lindskjold/Osborne

Raymond van Barneveld - Jamie Lewis

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...