Jump to content

Darts | PDC WK 2014 | 13-12 t/m 1-1


NandroDavids

Recommended Posts

  • Reacties 273
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    98

  • Venzio

    33

  • -Matthijs-

    28

  • xoex23

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lakeside (het WK van de BDO) loopt op z'n einde, en ik moet zeggen: het niveau valt me dit jaar best mee. Gemiddeldes van met name de kwartfinalisten zijn prima, er worden genoeg hoge finishes gegooid, de Nederlanders doen leuk mee, en gisteren kwam Jan Dekker zelfs tot 7 pijlen voor een 9-darter. Vandaag de halve finales bij de heren, met daarin nog één Nederlander: Jan Dekker. Live te zien op Eurosport, rond 19:30 uur. Zijn er nog meer leden die het toernooi volgen?

Overigens nog wat overstapnieuws: Co Stompé gaat terug van de PDC naar de BDO, en speelt later deze maand zijn eerste toernooi, de Dutch Open. BDO-wereldkampioen van 2012 Christian Kist bewandelt de omgekeerde weg, en gaat proberen een tour-kaart te scoren bij de PDC :)

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Lakeside (het WK van de BDO) loopt op z'n einde, en ik moet zeggen: het niveau valt me dit jaar best mee. Gemiddeldes van met name de kwartfinalisten zijn prima, er worden genoeg hoge finishes gegooid, de Nederlanders doen leuk mee, en gisteren kwam Jan Dekker zelfs tot 7 pijlen voor een 9-darter. Vandaag de halve finales bij de heren, met daarin nog één Nederlander: Jan Dekker. Live te zien op Eurosport, rond 19:30 uur. Zijn er nog meer leden die het toernooi volgen?

Moet eerlijk zeggen dat Lakeside me niet meer zoveel meer interesseert. Vroegaaah wel natuurlijk, maar de tijd dat Barney Embassy/Lakeside won en Lakeside nog bovenaan de lijst met toernooien stond, ligt ver achter ons.

Overigens nog wat overstapnieuws: Co Stompé gaat terug van de PDC naar de BDO, en speelt later deze maand zijn eerste toernooi, de Dutch Open. BDO-wereldkampioen van 2012 Christian Kist bewandelt de omgekeerde weg, en gaat proberen een tour-kaart te scoren bij de PDC :)

Verbaast me niets. Kist wil kijken of hij hoger niveau aan kan en voor Stompé was het duidelijk een maatje te groot.

Link to comment
Delen op andere websites

Verleden jaar heb ik Lakeside met een half oog gevolgd, maar het spel was niet denderend en ook de algehele sfeer trok me niet echt. Er lopen nog wel een paar leuke darters rond, maar het overgrote deel van de spelers is mij totaal onbekend.

Link to comment
Delen op andere websites

Goede stap van Co. Het laatste jaar zag ik hem alleen maar als 'analist' zodra hij in de eerste ronde was uitgeschakeld. Ik weet niet in welke mate de kalenders van de BDO en PDC elkaar overlappen, dus het zou mij niks verbazen als we hem nog regelmatig als analist bij de PDC-toernooien zien. Samen met mogelijk prijzengeld van de BDO kan dat dan nog een leuk zakcentje voor hem worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 10 maanden later...
  • 4 weken later...

31 januari start het toernooi De Masters. Waarna 5 februari de Premier League start.

Wie kijken er allemaal darts hier?

Als er Nederlands in zitten ben ik altijd van de partij. Ik ga zeker naar de Premier League kijken, omdat Van Gerwen sowieso kans heeft om te winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als het op tv is dan kijk ik meestal wel darten. Echt een spannende 'sport' om te zien. Een dartwedstrijd kan altijd alle kanten op.

Helaas hadden we een anti-climax tijdens het afgelopen WK. Lang bleven de Nederlanders erin, jammer genoeg vlogen van Barneveld en van Gerwen er in de halve finale uit. Maar uiteindelijk wel mooi dat Gary Anderson met de overwinning aan de haal ging. Voor hem de eerste keer in zijn loopbaan.

Binnenkort begint dan de Premier League (eerst nog de Masters). Naast dat van Barneveld en van Gerwen meedoen, doet dit jaar ook onze Vlaamse vriend Kim Huybrechts mee. Dit vind ik een toevoeging voor de Premier League, daarnaast speelde Huybrechts afgelopen jaar een mooi WK.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 11 maanden later...

Ben een fan van Barney. Op de een of andere manier weet hij bijna altijd het enorm spannend te maken om vervolgens aan het langste eind te trekken. Entertainment ten top! Klaasen vind ik minder, gooit naar mijn mening altijd veel te gehaast waardoor hij het zichzelf vaak onnodig moeilijk maakt. Ik ben er van overtuigd dat wanneer hij rustiger gooit, een van de beste darters ter wereld is. Neemt niet weg dat ik het geweldig vond hoe hij won van Taylor (wat ook weer onnodig spannend was, maar goed).

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen heeft zijn eigen manier. Als iemand al zo lang dart, zo goed is in het spelletje en zoveel oefent, zal hij echt wel de manier gebruiken die voor hem het beste werkt. Blijkbaar is dat snel gooien - wellicht ook om minder last te hebben van het mentale aspect.

Link to comment
Delen op andere websites

Barney was wel kansloos vandaag zeg. Het is dat hij toch nog terug kwam tot 3-5, waarbij ik een kleine scenario van gister voor me zag. Toch strafte Lewis het wel af. Helaas. Nu Klaassen bekijken en hopen dat hij het beter zal gaan doen. smile3.gif

Edit: Wow, Anderson pakt even de eerste set met een negendarter. Zeer netjes!

Link to comment
Delen op andere websites

Sodeknetter, werd Klaasen daar even ingemaakt. Anderson is in mijn ogen de gedoodverfde kampioen. Lewis is ook beest, maar als Anderson in de finale gooit zoals hij vandaag deed vrees ik dat Lewis zich alvast klaar kan maken om naar huis te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...