Jump to content

Darts | PDC WK 2014 | 13-12 t/m 1-1


NandroDavids

Recommended Posts

Nu 4-3, scheelde niet veel of Van Gerwen had er 5-2 van gemaakt. Ik kijk trouwens naar de Engelse versie, echt heerlijk die commentatoren, als Van Gerwen een set of leg pakt kan Taylor er volgens hun niets aan doen, en is Van Gerwen te goed en Taylor een leg wint was dat omdat Van Gerwen het niet afmaakte. :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 273
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    98

  • Venzio

    33

  • -Matthijs-

    28

  • xoex23

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Van Gerwen begon zo goed aan de wedstrijd dat ik er direct onderbuikgevoelens van kreeg. Met name het finishen was erg indrukwekkend en dan ook nog tot twee keer toe de set afsnoepen van Taylor. Echt petje af. Voor nu kan ik prima met de winst van Taylor leven, want ik verwacht Van Gerwen nog wel enkele (tientallen) keren in een WK-finale te zien.

En dan begint over een dikke maand de premier league weer... Heerlijk toch? icon_mrgreen.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Heel jammer dat Van Gerwen niet gewonnen heeft. Dacht ook echt dat hij Taylor een pak slaag ging geven toen het 2-0 stond voor Michael. Verder gewoon erg goed gespeeld weer en het zal me niks verbazen als Michael volgend jaar weer gewoon in de finale staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel jammer dat 't ineens zo snel ging. Maar ja, Van Gerwen heeft kansjes gehad, maar ze simpelweg niet benut. En Taylor is dan iemand die dat hard en consequent afstraft.

En dan begint over een dikke maand de premier league weer... Heerlijk toch? icon_mrgreen.gif

Zeker heerlijk! Taylor, Lewis, Wade en Van Gerwen zijn al zeker, en daar komen morgen dan nog 4 namen bij. Ik verwacht Anderson, Whitlock, Van Barneveld en Hamilton. Mochten ze 2 nieuwe namen willen, dan zal Newton wel komen in plaats van Anderson of Hamilton.

Link to comment
Delen op andere websites

Mochten ze 2 nieuwe namen willen, dan zal Newton wel komen in plaats van Anderson of Hamilton.

Hamilton zou ik jammer vinden, die doet me altijd wat denken aan King. Dat was in de Embassy tijd altijd mijn favoriete speler. Painter kan me gestolen worden en Anderson zie ik er toch ook wel graag weer bij... Maar goed, we zullen zien. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Het WK van de BDO, de andere dartsbond, is ergens deze maand. Dat wordt echter niet op RTL7 uitgezonden. Vorig jaar volgde ik 't vooral via streams.

Wat betreft de PDC is het eerstvolgende tv-toernooi de World Cup, van 1 t/m 3 februari. Dat is een landentoernooi voor teams van 2 spelers; per land de twee hoogstgeplaatste spelers van de wereldranglijst. Voor Nederland zullen dus Barney en Van Gerwen meedoen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, want dat kan niet. Je hoort bij de ene bond, of bij de andere. Bij de BDO is Christian Kist, een Nederlander, titelverdediger. Daarnaast hebben we nog Wesley Harms, die vorig jaar tot de halve finale kwam. Verder zijn er nog wel wat Nederlanders en bekende mannen uit het verleden zoals Tony O'Shea en Martin Adams.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook eens gekeken naar het darten. Ik volgde het niet maar als het er was keek ik wel. Vroeger vond ik niks aan darten, maar vind het nu leuk. Doe het zelf ook weleens en dan denk ik echt van: 'Hoe krijg je je dart nou weer in dat kleine vakje??' Heb de finale gister ook gezien, was ook de laatste keer voor die scheidsrechter. (of hoe je zo'n man ook noemt)

Er is ook zo'n scheidsrechter waar ik steeds om moest lachen, die schorre kerel. Als hij dan 180 zegt ga ik helemaal stuk! xD

Link to comment
Delen op andere websites

Die deed toch de finale, ik ben ook zijn naam even kwijt.

Ik kijk trouwens alleen als ik zin en tijd heb, dus ik mis ook heel veel ;)

Nee, want dat kan niet. Je hoort bij de ene bond, of bij de andere. Bij de BDO is Christian Kist, een Nederlander, titelverdediger. Daarnaast hebben we nog Wesley Harms, die vorig jaar tot de halve finale kwam. Verder zijn er nog wel wat Nederlanders en bekende mannen uit het verleden zoals Tony O'Shea en Martin Adams.

Mooi dat we een aantal Nederlanders erin hebben, maar wel opmerkelijk dat er 2 verschillende bonden zijn, ik zou dan zelf liever één grote bond hebben.

Is de BDO dan van minder niveau? dat ze 2 niveau's hebben, zoals bijvoorbeeld in het Nederlandse voetbal, Eredivisie en Jupiler League.

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Er is ook zo'n scheidsrechter waar ik steeds om moest lachen, die schorre kerel. Als hij dan 180 zegt ga ik helemaal stuk! xD

Dat is Russ Bray. Ik schrok ook even toen ik die voor het eerst hoorde. blij.gif

Is de BDO dan van minder niveau? dat ze 2 niveau's hebben, zoals bijvoorbeeld in het Nederlandse voetbal, Eredivisie en Jupiler League.

Veel grote spelers zitten momenteel bij de PDC. Het is natuurlijk niet dat er slechte spelers rondlopen bij de BDO, maar de afgelopen jaren hebben de toernooien van de BDO wel wat aan kwaliteit ingeleverd in mijn ogen. Niettemin kent de BDO nog heel wat leuke darters met bijvoorbeeld Adams, O'Shea, Kist, Part en Fitton.

Link to comment
Delen op andere websites

Mochten ze 2 nieuwe namen willen, dan zal Newton wel komen in plaats van Anderson of Hamilton.

Hamilton zou ik jammer vinden, die doet me altijd wat denken aan King. Dat was in de Embassy tijd altijd mijn favoriete speler. Painter kan me gestolen worden en Anderson zie ik er toch ook wel graag weer bij... Maar goed, we zullen zien. smile3.gif

Ha, gewoon een wedstrijdje extra per week, want ze hebben het deelnemersveld uitgebreid naar 10!

De 9 namen (Taylor, Lewis, Wade, Van Gerwen, Whitlock, Van Barneveld, Anderson, Hamilton, Newton) die ik noemde als kandidaten zitten er inderdaad bij en Painter zien we (gelukkig en terecht) dit jaar niet terug. De tweede nieuwe naam, naast die van Newton dus, is die van de winnaar van de UK Open 2012: Robert Thornton. Die versloeg toen in de finale Phil Taylor en was op het afgelopen WK in de eerste ronde ook erg sterk. Terechte keuzes, wat mij betreft :)

Link to comment
Delen op andere websites

De 9 namen (Taylor, Lewis, Wade, Van Gerwen, Whitlock, Van Barneveld, Anderson, Hamilton, Newton) die ik noemde als kandidaten zitten er inderdaad bij en Painter zien we (gelukkig en terecht) dit jaar niet terug. De tweede nieuwe naam, naast die van Newton dus, is die van de winnaar van de UK Open 2012: Robert Thornton.

Fraaie line-up! Dat gaat weer heel wat mooie partijen opleveren! icon_mrgreen.gif Ook een nieuwe opzet van de competitie zag ik. Nog even afwachten hoe dat uit gaat pakken, maar het klinkt zo gek nog niet. Als ik het goed begrijp moeten de overgebleven spelers twee wedstrijden afwerken op de laatste vijf avonden?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...