Jump to content

[Stelling] 2012 Bracht ons betere games dan 2011


Fiegel5

Recommended Posts

2011 was zonder twijfel een mooi jaar wat de releases van games betrof, maar 2012 moet daar zeker niet voor onderdoen. Vooral het najaar van 2012 bracht ons vele mooie games, zoals Assassin’s Creed III, Far Cry 3 en Hitman: Absolution. Je zou haast vergeten dat er dit jaar nog andere prachtige games zijn uitgebracht, niet op zijn minst Max Payne 3 van Rockstar Games, Sniper Elite V2, Sleeping Dogs etc... Wellicht was 2011 globaal gezien een beter jaar, met de release van de wat grotere titels als Battlefield, Dirt en Uncharted, maar zoals ik dus al zei zitten beide jaren voor mij ongeveer op dezelfde golflengte.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat we elk jaar wel kunnen zeggen dat we betere games kregen, gewoon omdat we de games die het jaar ervoor uitkwamen wat vergeten zijn of het misschien al beugespeeld zijn. Ik vond 2012 een goed jaar qua games, maar niet bepaald beter of slechter dan 2011. In 2011 hadden we ook enkele grote releases van games, net zoals dit jaar. Al moet ik wel zeggen dat ik dit jaar (volgens mij) iets meer games heb gekocht omdat ik wel meer games zag die me meer aanspraken dan bijvoorbeeld vorig jaar. Maar om daarom te zeggen dat 2012 beter was dan 2011... dat kan ik niet echt zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is ook een kwestie van smaak, voor mij waren beide jaren even goed. In 2011 kwamen alle games waar ik naar uit keek allemaal achter elkaar uit in het na jaar, toen heb ik zeker wel een stuk of 8 games gekocht. Nu in 2012 is alles nog meer over het jaar verspreid dan vorig jaar, en dat zal in 2013 alleen nog meer het geval zijn. Dit jaar in 2012 had ik in Q1/Q2 4 games gekocht, en in Q3/Q4 ook 4 games gekocht, persoonlijk heb ik dat liever dan dat alles tegelijk op je bord verschijnt. Games waar ik erg van genoten hebt zijn Halo 4, Black Ops 2, New Super Mario Bros U, Pokemon White 2 maar ook games die eerder verschenen dit jaar zoals Max Payne 3, Spec Ops The Line, The Darkness 2, Syndicate. Ik ben ook niet snel uitgekeken op een game, graag speel ik de singleplayer minstens per game 2 keer uit en speel ik andere modus wat langer door. Ik heb nog niet eens tijd gehad voor Far Cry 3 en Hitman.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik vind de oudere game's nog steeds het leukste, maar omdat het over 2011 gaat: In 2011 kwam Battlefield 3 en Dirt uit, geweldige game's die ik nu nog steeds speel! Wellicht dat 2013 beter word dan 2012 want dan komt natuurlijk GTA V! (Die ik waarschijnlijk toch niet kan spelen :ch: )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond er vorig jaar betere games tussen zitten ( Skyrim, the witcher 2 etc. ). Helaas heb ik Hitman: Absolution niet kunnen spelen, want dat lijkt mij de enige echte goede game dit jaar. Volgend jaar beloofd een goed jaar te worden met GTA5 en een nieuwe bioshock

Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij klopt de stelling niet, hoewel. Ik heb dit jaar geen enkele, maar letterlijk 0, nieuwe games gekocht. Mijn laatste aankoop was Mafia II en die dateert van 2010. Dus voor mij heeft 2012 niet veel voorgesteld. Maar hetzelfde geldt ook voor 2011, waar ik ook, ja je raadt het wel 0 nieuwe games heb gekocht. Het laatste goede gamejaar voor mij was 2010. Mafia II, Red Dead Redemption, The Ballad of Gay Tony... en hoewel het in December 2009 uitkwam heb ik The Saboteur pas in 2010 gekocht. De laatste 2 jaren zijn voor mij niet meer geweest dan louter het ophalen van enkele goede games en het spelen van een tijdsstofzuiger: Minecraft. Mogelijk haal ik ergens nog wel eens Assasins Creed op, maar tot dan... Volgend jaar wordt wellicht beter, met de waarschijnlijk release van GTA V. The future is beautiful.

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij klopt de stelling niet, hoewel. Ik heb dit jaar geen enkele, maar letterlijk 0, nieuwe games gekocht. Mijn laatste aankoop was Mafia II en die dateert van 2010. Dus voor mij heeft 2012 niet veel voorgesteld. Maar hetzelfde geldt ook voor 2011, waar ik ook, ja je raadt het wel 0 nieuwe games heb gekocht. Het laatste goede gamejaar voor mij was 2010. Mafia II, Red Dead Redemption, The Ballad of Gay Tony... en hoewel het in December 2009 uitkwam heb ik The Saboteur pas in 2010 gekocht. De laatste 2 jaren zijn voor mij niet meer geweest dan louter het ophalen van enkele goede games en het spelen van een tijdsstofzuiger: Minecraft. Mogelijk haal ik ergens nog wel eens Assasins Creed op, maar tot dan... Volgend jaar wordt wellicht beter, met de waarschijnlijk release van GTA V. The future is beautiful.

net of ik mezelf hoor :)

enige wat ik dit jaar heb gekocht is hitman absolution en assasinscreed 3 meer niet

Link to comment
Delen op andere websites

Het voorjaar van 2012 vond ik ook maar 'gewoontjes'. Hier en daar kwam er eens een nieuw spel uit, de PS Vita kwam uit met games als Uncharted en Wipeout, maar dat was het ook. Tot mei heb ik me geamuseerd met titels van het toen net gepasseerde jaar, zoals Saint's Row: The Third en Battlefield, en toen kocht ik Fallout 3. Naarmate het einde van het jaar zijn er dan wel mooie titels verschenen. Sleeping Dogs, Assassin's Creed III, Far Cry 3, Hitman: Absolution,... Om de trailer van GTA V maar niet te vergeten! 2013 ziet er iig goed uit, als je kijkt naar wat we op de E3 in juni voorgeschoteld kregen staan er in de toekomst mooie games op ons te wachten (denk: Watch Dogs, GTA V, Star Wars 1313)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, 2012 is één van de betere gamejaren van de laatste 10 jaar denk ik wel. Vooral wat er in het najaar kwam. Assassin's creed III, Farcry 3, Call of Duty: Black ops 2, Hitman: Absolution, Need for Speed: Most Wanted, Halo 4, maar ook titels die eerder uitkwamen. Zoals Guild Wars 2, Borderlands 2, Max Payne 3, Sleeping Dogs, Diablo III, Mass Effect 3 etc. Allemaal erg goede en leuke games die je zo kan opnoemen. Kan er niet zoveel opnoemen als ik de goede/topgames van 2011 zie. Zijn er dan veel minder.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, 2012 was een goed gamejaar in mijn ogen, al weet ik zeker dat ik 2013 leuker ga vinden omdat dan eindelijk Grand Theft Auto V uitkomt. 2011 was voor mijzelf niet zo'n heel goed gamejaar maar, in 2012 miste ik de echte klapper die me weg blies. Dus 2012 was wel beter als 2011, maar nog steeds niet perfect. Far Cry 3 was voor mij de beste game van het jaar en hij was echt geweldig maar, het blies me niet echt weg. Het was wat ik er van verwachte, een goede game. Hopelijk word dit in 2013 anders en zijn er games die me echt verbazen, Grand Theft Auto gaat dit doen. Maar het zou ook leuk zijn als er een onverwachte titel komt die dat doet. En natuurlijk hoop ik ook dat dit jaar eindelijk de nieuwe Playstation en XBOX er komen, dit jaar stelde me wel teleur dat die niet werden aangekondigd, wat ik wel had verwacht. En omdat de game het verdient wil ik hem ook nog even noemen, Sleeping Dogs, ook een erg leuke game die ik dit jaar hebt gespeeld. Had verwacht dat hij leuk zou worden maar zo goed had ik hem niet verwacht. Het probleem met die game was alleen dat de wereld niet zo leuk was om doorheen te rijden als de wereld die Rockstar ons altijd voorschotelt. Dus na de storyline was ik daar al snel klaar mee. Dus, het was een goed jaar, maar het kon beter. En hopelijk zorgt Grand Theft Auto V ervoor dat dit jaar nog beter word als vorig jaar.

Bewerkt: door TalkingPear
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit jaar slechts 1 game gehaald, en dat was Dishonored, na 't aangeraden te hebben gekregen en er veel over had gelezen. Catherine telt wel niet want die komt uit mid 2011. Ikzelf ben niet zo'n fanatieke koper van games, dus daar kan 't wel aan liggen, maar 't is hem meer dat ik erg lang met games kan doen. Ik speel nog steeds IV en EfLC en heb die al sinds release, hetzelfde voor Burnout en dat soort games.

Link to comment
Delen op andere websites

Een beter jaar kan ik het niet noemen. Er zijn spellen uitgekomen die in mijn ogen op hetzelfde niveau liggen als de spellen van vorig jaar. Al moet ik wel zeggen dat Max Payne 3 en Far Cry 3 echt twee toppers geweest zijn. Dat zijn de spellen die er voor mij echt tussenuit springen. Maar dat had ik vorig jaar ook met L.A. Noire en Battlefield 3.

Zoals de persoon boven me kan ik me ook nog altijd vermaken met spellen van een aantal jaar geleden. Zo speel ik ook nog iedere week GTA IV en Red Dead Redemption en zijn de nieuwere spellen voor mij meestal ''tijdelijk'' om mezelf te vermaken terwijl ik wacht op GTA V. ^_^

Ben ik het eens met deze stelling, ja en nee. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het ook niet met de stelling eens. In 2012 zijn er een hoop toffe games uitgekomen zoals FIFA 13, NBA 2K13 en Max Payne 3, maar 2011 wint het toch voor mij. In dat jaar kwamen games zoals L.A.Noire, Forza 4, Portal 2 en natuurlijk Skyrim uit. De games uit 2011 zijn voor mijn gevoel origineler en er lijkt dat de developers er meer tijd in hebben gestoken. In 2013 komt natuurlijk GTA V uit en hoogst waarschijnlijk (!) FIFA 14, dus er zijn sowieso weer een aantal titels die ik ga kopen, maar ik denk niet dat door alleen V 2013 een mooi gamejaar zal worden. Dan moeten er voor mijn wel wat meer games komen waar ik evenveel tijd in ga steken als de voorgaande jaren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...