Jump to content

De trailers: jouw mening


FoodForThought

Recommended Posts

Hi lads!

Mijn eerste onderwerp hier, spannend, hé? ;)

To the point en ik zal meteen met de deur in huis vallen: de trailers van GTA V blijven niet plakken.

Wat bedoel ik hiermee? Wel. Toen ik voor het eerst de trailers van GTA IV zag, dacht ik bij elke trailer: "ik moet die game hebben, en wel nu! 't Liefst 10 minuten geleden al.". Dit effect heb ik niet echt bij de trailers van GTA V. Ok, grafisch zijn ze erg mooi enzovoort. Daar valt niets op aan te merken. De personages tonen duidelijk verbeteringen qua bewegingen en hier en daar spot ik wat verbeterde emoties op de gezichten. De omgeving ziet er in de trailers 'stunning' uit. Etc. Maar toch...

Wat is jullie mening hierover? Of ligt dit enkel aan mij? Misschien eens de trailers van IV bekijken en dan eens naar die van V kijken, vooral dan vielen de verschillen mij op. Die van IV bleven gewoon veel beter op mijn netvlies plakken.

Misschien ligt het gewoon aan mezelf. Eerlijk is eerlijk: ik ben niet zo'n early adopter, of hoe je dat ook zegt. Mijn eerste GTA was San Andreas :muur: , desalniettemin was ik meteen verkocht! Daarna volgde GTA Liberty City Stories op m'n PSP. Ook deze viel zéér goed in de smaak en de aankoop heb ik mij nooit beklaagd, integendeel. :klap: Zonder nadenken kocht ik dan ook Vice City Stories, en ik weet niet waarom, maar die viel tegen. Ik heb me nooit echt kunnen vinden in de omgeving, ik vond ze in vergelijking met LCS nogal krap. Na een luttele 20 uur speeltijd heb ik het dan ook aan de kant gelegd.

Dat was ook meteen de laatste GTA, tot ik de trailers van IV zag. 8) Dus heel deze uitleg om maar te zeggen dat het zou kunnen liggen aan het feit dat ik van VCS in IV gegooid werd en dat echt een serieuze verbetering was. En omdat ik dat nu gewoon was V er nu minder 'pakkend' uitziet met zijn trailers dan IV. Ik weet het niet. 't Is maar om reacties als: "Dat meen je toch niet?!" te vermijden. :)

Dus nogmaals: Wat is jullie mening hierover?

Tot zover mijn vraag en uitleg. :) Ik hoop dat het niet te strak is, moet nog wat wennen aan de forumcultuur hier. Remember: new guy! ;)

Gr. FoodForThought

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt me gewoon een andere aanpak te zijn en hij bevalt me wel. De trailers van GTA IV vind ik helemaal niet zo denderend en ik vind ze persoonlijk niet beter. Waarschijnlijk ligt het ook deels aan het feit dat de storyline anders gaat opgebouwd worden, meerdere personages, andere stad en vooral dat R* deze keer de speler optimaal wil verrassen. Na de eerste GTA IV trailer wist je wie het hoofdpersonage was, de mensen rond hem, wat zijn geschiedenis was en de beginsituatie van het spel. Bij GTA V hebben ze tot nu toe de hoofdpersonages vrijgegeven (in de tweede trailer pas, in de eerste wisten we het nog niet). Je kent een beetje de geschiedenis van 2 van de characters (nl. Trevor en Michael), maar daar zitten ook grote zwarte gaten. Bovendien kan de geschiedenis van Franklin ook nog verrassend zijn en bepalend voor zijn verhaal. De beginsituatie is vast dat ze meer geld nodig hebben, maar waarom weten we ook niet precies. Michael zit er goed bij, waarom weer in de criminaliteit treden? De beginsituatie weten we dus ook niet. Ook van de mensen rond de personages weten we niets. Dan bedoel ik mensen die een grote invloed op de missies zullen hebben. Het lijkt me niet dat Michael's vrouw hem veel opdrachten zal geven. Dat was bij Roman net wat anders.

Link to comment
Delen op andere websites

mischien heb jij gewoon wat met een wat donkerder en serieuser onderwereld sfeertje van LC(niks mis mee hoor) en andere wat meer met het zonnige VC en SA iedereen hun eigen smaak, ik denk wel dat hoe meer je weet hoe sneller je door iets gepakt kan worden.

ik vind eigenlijk alle GTA's leuk omdat ze allemaal een andere maar toch erg geloofwaardige sfeer hebben, die bij die omgeving past.

nu ik nog eens terug heb gekeken naar de trailers valt me 1 ding op, de eerste trailer van gta4 was vooral erg duidelijk, alles wat je ziet is ook echt alles.

bij de eerste trailer van gta 5 zitten heel veel van de details op de achtergrond en daarom is de trailer ook wat onduidelijker en vergeet je ook zo weer veel dingen die je zag.

Bewerkt: door GrandTheftHaye
Link to comment
Delen op andere websites

mischien heb jij gewoon wat met een wat donkerder en serieuser onderwereld sfeertje van LC(niks mis mee hoor) en andere wat meer met het zonnige VC en SA iedereen hun eigen smaak, ik denk wel dat hoe meer je weet hoe sneller je door iets gepakt kan worden.

ik vind eigenlijk alle GTA's leuk omdat ze allemaal een andere maar toch erg geloofwaardige sfeer hebben, die bij die omgeving past.

nu ik nog eens terug heb gekeken naar de trailers valt me 1 ding op, de eerste trailer van gta4 was vooral erg duidelijk, alles wat je ziet is ook echt alles.

bij de eerste trailer van gta 5 zitten heel veel van de details op de achtergrond en daarom is de trailer ook wat onduidelijker en vergeet je ook zo weer veel dingen die je zag.

Hersens Hersens ??!?! wat doe jij bij grandthefthaye ?! :O

echt precies wat ik in me gedachten had :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zodra ik LS zag, was ik compleet verkocht. Toen ik later het nieuws las dat er geen LF en LV zijn, was dat een diepe teleurstelling.

In GTA SA reed ik letterlijk na elke keer als ik een savegame laad, dat ik echt door alle steden reed

luisteren naar de 70-80's muziek. De woestijn is ook erg veel lol, al is daar niks maar toch.

Je kan er heel lang motorcrossen, soms vind je daar iets interessants en de dorpjes daar zijn ook best grappig.

Dan kon ik namelijk oude klassieke auto's stelen en weer verder rond cruisen en in onbewoonde dorpjes vind je overigens een heat-seeking bazooka.

San Fierro is overigens ook niet saai, daar heb je dan weer andere culturen en de hellingen van de straten zijn daar erg

leuk om op motor te rijden en dan zo je hoogste jump maken en om het lolliger te maken, proberen op mensen te belanden met je motor.

Ik blijf eigenlijk nooit lang in Los Santos, is niks aan. Het is 1 grote stad.

GTAIV heb ik 3 jaar geleden opgegeven, deed alleen missies en verder was er echt geen bal aan.

LS in GTAV ziet er leuk uit maar wat kan je dan doen in een grote stad??

Trailer 2 was een aanzienlijke verbetering, dit mede door de vliegtuigen en het grote platteland, bergen en andere grote plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste trailer van Grand Theft Auto V vond ik niet geweldig, maar ik wilde de game wel gelijk. Ik denk dat ik de trailer niet zo goed vond omdat hij nogal rustig was en omdat ik de muziek niet echt goed vond. Maar de trailer was zeker niet slecht. De tweede trailer vond ik echt geweldig, er was veel om te zien, de actie was goed, en de muziek was al helemaal geweldig. De trailers van Grand Theft Auto IV waren anders, de eerste trailer van Grand Theft Auto IV vond ik ook beter dan de eerste trailer van Grand Theft Auto V. Maar de tweede trailer van Grand Theft Auto V vond ik tot nu toe beter dan alle trailers van Grand Theft Auto IV.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de hele hype rondom IV niet echt meegemaakt, maar ik snap op zich wel dat volgens jou sommige trailers van IV indrukwekkender waren dan die van V. Ikzelf ben overigens erg content met de trailers van V, geen op- of aanmerkingen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de trailers prachtig, de 2e wel beter dan de 1e. Komt misschien ook door de info van de Game Informer, bij trailer 2 kon je er een beetje een verhaal bij denken. Ook zag je bij trailer 2 meer het buitengebied, in trailer 1 haast alleen de stad zelf. Muziek + beelden matcht prima, 2 geslaagde trailers!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de hele hype rondom IV niet echt meegemaakt, maar ik snap op zich wel dat volgens jou sommige trailers van IV indrukwekkender waren dan die van V. Ikzelf ben overigens erg content met de trailers van V, geen op- of aanmerkingen :puh:

Ik heb de hype van IV wel meegemaakt. Ik kan me er niet veel herinneren maar het was niet echt iets speciaal.

Dit door dat maar 1 groot stad is en verder niks. De auto's vallen ook best wel tegen, echt meer iets Europees dan Amerikaans.

Bijna in elke missie een Mercedes, Audi en BMW achtige wagens. Not my style :puh:

Zoals meesten hier vertelden, de 2de trailer is inderdaad beter dan de 1ste trailer.

Trevor maakte de 2de trailer behoorlijk wild :klap: Ze konden de 2de trailer "Trevor gone wild" noemen haha!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nogtoe de eerste trailer van GTA IV nog altijd de beste trailer vind die er ooit is uitgekomen. Dat was een trailer met een echte speciale sfeer er rond, vrij grimmig ook, weinig tekst, gewoon beelden en muziek...

Maar dat wilt niet zeggen dat ik nu als ik naar de 2 trailers van GTA V kijk ik niet direct het gevoel heb van: "Hebben, hebben, hebben!" In tegendeel ik heb het wel, opnieuw... Maar de trailers op zich zijn wel wat minder goed dan die van GTA IV. Maar voor mij doen ze hun job, ze nodigen je echt uit om mee uit te kijken naar de game, goed genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nogtoe de eerste trailer van GTA IV nog altijd de beste trailer vind die er ooit is uitgekomen. Dat was een trailer met een echte speciale sfeer er rond, vrij grimmig ook, weinig tekst, gewoon beelden en muziek...

Maar dat wilt niet zeggen dat ik nu als ik naar de 2 trailers van GTA V kijk ik niet direct het gevoel heb van: "Hebben, hebben, hebben!" In tegendeel ik heb het wel, opnieuw... Maar de trailers op zich zijn wel wat minder goed dan die van GTA IV. Maar voor mij doen ze hun job, ze nodigen je echt uit om mee uit te kijken naar de game, goed genoeg.

Voilà, eigenlijk kan ik me hierin volledig vinden. Ook wat betreft de eerste trailer van GTA IV. Die vond ik knal erop, mysterieus, etc.

De trailers doen inderdaad hun job. Hoe langer, hoe meer ik een derde trailer wil zien. Niet omdat ze goed zijn, maar omdat ik de game wel wil hebben. Alleen niet zo fel als IV. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nogtoe de eerste trailer van GTA IV nog altijd de beste trailer vind die er ooit is uitgekomen. Dat was een trailer met een echte speciale sfeer er rond, vrij grimmig ook, weinig tekst, gewoon beelden en muziek...

Heeft dat niet juist meer te maken met de sfeer die Rockstar probeert te creëren in hun games? Ikzelf ben veel meer een fan van de open games, die niet zo heel erg grimmig zijn juist. Het idee en het verhaal spreekt me ook iets meer meer aan, waardoor ik de sfeer weer beter vindt dan die van GTA IV. Dat een sfeer anders is wil niet direct betekenen dat een trailer minder goed is dan een ander, want iedere trailer heeft zijn eigen idee, aanpak en uitwerking. Ik had eigenlijk veel meer een wauw-effect bij die van GTA V dan bij GTA IV, juist omdat er bij GTA V zo'n vaart in de trailer zat en GTA IV een stuk grimmiger was.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat een sfeer anders is wil niet direct betekenen dat een trailer minder goed is dan een ander, want iedere trailer heeft zijn eigen idee, aanpak en uitwerking.

Dat is een redenering die ik vaak in de andere richting moet uitleggen tegen mensen die graag VC en TBoGT spelen omwille van de vrolijke en "warme" sfeer. Dus daarmee ben ik het sowieso wel met je eens en dan komen we automatisch bij het volgende punt waar me moeten besluiten dat sfeer iets is dat iedereen anders ervaart en het bijgevolg moeilijk is om algemeen te zeggen welke trailer nu het beste was. Voor mij is dat GTA IV omwille van de sfeer die voor mij beter wordt neergezet en voor jou dus V omwille van de overweldiging :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Ik moet m'n mening bijstellen, lads. Na het zien van de nieuwe trailers en screenshots wil ik GTA V hebben hebben hebben, en liefst vijf minuten geleden al. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...