Jump to content

Emoties bij einde game


Forever GTA

Recommended Posts

Heavy Rain, GTA, en Klonoa 2..

Maar vooral Bully! Wat hou ik van die sfeer van die game! Je ziet de characters uit de storyline gewoon rondlopen op het schoolplein, het verhaal was zó leuk! Ik baal nog steeds dat ik hem al 4x heb uitgespeeld! Ik zou een sequel meteen pre-orderen! De leukste ps2-game imo! :)

Er is een Bully 2 in de maak ^^. Bully was inderdaad zeer interessant omdat je er de characters uit het verhaal zag rondlopen, in de dorpen of op het schoolplein. Zoiets mogen ze in GTA ook wel implementeren, zonder schoolplein dan :7.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GrandTheftHaye

    5

  • GuitarGuy666

    4

  • 3L1077

    4

  • Flitskikker

    3

Far Cry 3.

Hangt dan weer af van welk einde kiest.

Interessant topic dit. Het is niet zo dat ik mij emotioneel betrokken voel bij het einde van een game, hoewel er wel games zijn waarin ik me beter kan inleven dan in andere. Red Dead Redemption was er zo eentje. Je legt de hele verhaallijn af met John, je leert hem bij wijze van spreken van binnen en vanbuiten kennen, en dan komt hij op zo'n manier aan zijn einde. Het laat niemand onberoerd denk ik. Tot die categorie zou je het einde van GTA IV ook wel kunnen rekenen. Dan heb je zoals Moechy al zei de Assassins Creed serie, waar de prachtige verhaallijn en muziek een mooi geheel vormen en eigenlijk ook wel een soort van emotie bij je teweegbrengen.

Afgezien daarvan denk ik dat ik net als anderen hier een gevoel van euforie heb bij het uitspelen van een uitdagende game. (lees: uitdagend) Teleurstelling kan ook wel een emotie zijn. Dit is het geval wanneer een game mijn verwachtingen niet inlost of de credits veel te vroeg voor mijn neus geschoven worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Om nou te zeggen dat ik emotioneel word, dat niet, maar soms heb ik tijdens een game wel iets van "WTF gebeurt er nu?" Bijvoorbeeld het moment dat John Marston wordt doodgeschoten in RDR. En onlangs had ik het bij Sleeping Dogs, toen Winston en zijn vrouw werden doodgeschoten tijdens hun trouwerij.

Het uitspelen van een game geeft, zoals Dutchy ook al aangaf, een dubbel gevoel. Zeker als je het einde niet ziet aankomen en het ineens gebeurd is, heb ik wel eens het gevoel van "en wat nu?" Maar anderzijds ook de euforie dat je de game voltooid hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn moeder moest huilen bij de credits van Super Mario 64, in een ver verleden. Maar dat kwam ook die geweldige muziek vergezeld door clips van alle levels:

In Fallout: New Vegas heb ik vaak gehuild, maar dat was mede omdat ik er een emotionele fanfic omheen schreef terwijl ik speelde. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Holy shit, het is een spoilerfest hiero.

Allemaal dingen uit games die de verhaallijn verklappen worden in normale topics verborgen of door mensen uitgejouwd 'NEE, ZET ZE IN SPOILERS, IK HEB DE GAME NOG NIET UITGESPEELD :cry: '.

En hier wordt alles zo in je porem geduwd :7

Maargoed, Red Dead Redemption was een hele grote wtf, samen met Alan Wake, misschien niet het einde want zover ben ik nog niet, maar juist die game zet me continu kippenvel op.

Link to comment
Delen op andere websites

Far Cry 3.

Hangt dan weer af van welk einde kiest.

(Spoilers:)

Klopt. Ik besloot mijn vrienden te redden na de hele zoektocht naar hen die eraan vooraf is gegaan. Ik kon het gewoon niet maken om die arme Liza aan haar einde te helpen. Wat ik dus jammer vond, was dat er na de redding bijna gelijk de credits begonnen te lopen in plaats van te laten zien hoe het afloopt met Jason en de vrienden.

Het andere einde heb ik overigens achteraf nog opgezocht. Ik denk dat ik de goede keuze heb gemaakt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Om een of andere reden had ik geen gevoelens bij het einde van Red Dead.

Maar dat komt misschien omdat ik echt heel weinig voelde voor de protagonist, wat niet wegneemt dat het een van de beste open-world games van deze generatie is!

Link to comment
Delen op andere websites

[spoiler] Hij offert zichzelf op om zijn gezin te redden en word daarna doodgeschoten door de mensen die hem verraden hebben. [/spoiler] Kom op daar moet je toch iets van emotie bij voelen?

Bewerkt: door GrandTheftHaye
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...