Jump to content

Je favoriete Game soundtrack(s)


Forever GTA

Recommended Posts

Als je over games praat, praat je niet alleen over het verhaal, hoe het speelt, of de personages. Zonder Game muziek kom je er niet in en maakt het filmpjes van cut scene's een stuk minder.

Je hebt Film muziek maar je hebt ook Game muziek, zonder zou er geen emotie of diepgang zijn.

Wat zijn game-soundtracks waar je graag naar luistert?

Welke nummers van een spel vond je in het bijzonder indrukwekkend?

-----

Ja net als in films zijn videogame soundtracks ook super.

Ben ook heel wat games voorbij gekomen/gespeeld met goeie geluiden/muziek, maar weet niet echt meer welke games t zijn speel al een tijdje minder. Als de muziek goed is wordt de game vaak ook me favo, omdat het me iets doet en kan meeleven met het personage.

Maar zeker ben ik van:

-Final fantasy 7

-Kingdom of hearts

-Pokemon reeks

-Ook net als de andere Zelda

-Mario reeks

-GTA reeks zit wel goeie muziek in.

En nog wel wat waar ik niet opkom.

Link to comment
Delen op andere websites

Muziek draagt inderdaad voor een groot deel bij aan de sfeer van een game. Hier een opsomming van game soundtracks die mij zijn bijgebleven:

  • GTA Vice City
  • Scarface: The World Is Yours
  • Assassins Creed serie
  • Far Cry 3
  • Red Dead Redemption
  • ...

Link to comment
Delen op andere websites

De soundtracks van Mother/EarthBound en de Paper Mario reeks, maar eigenlijk ook alles wat in Super Smash Bros Brawl zit. Negen van de tien keer als ik laatstgenoemde spel opstart, duik ik onwillekeurig de Muziek-tab in, om er uren later weer uit te komen. :puh:

En net tijdens school had ik dit op, dus zal ik dan ook maar niet achterwege laten:

Maar ik raak snel betoverd door muziek - haast alle spellen die ik bezit hebben in mijn oren een goede soundtrack. 8)

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Tetris ftw! ;D

Heb er wel een paar maar ik ben echt vergeten uit welke game het komt. :puh:

Meestal vind ik songs die bij de game passen goed. Bij een spionnen spel (oftewel Splinter Cell) hebben ook zo spannende muziek. Zo heb je nog wel een paar games waar de muziek er echt bij past.

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

De game met de beste soundtrack is voor mij toch RDR. Constant kippenvel, de muziek paste gewoon zó goed bij het spel. Had Flashback FM uit GTA III in Vice City gezeten, met al de muziek uit Scarface, dan was dat 'm voor mij geweest.

En heel stiekem is de soundtrack van Super Mario Bros gewoon episch.

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk RDR, en alle GTA's. Verder hoorde de muziek van Skyrim erg goed bij het spel, hetzelfde geldt voor Max Payne 3.

Er zijn ook games zoals FIFA en de NBA2K serie waarbij je vooral muziek in de menu's te horen krijgt die de game compleet maken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Dan doen de Rockstargames het toch erg goed, kijk bijvoorbeeld naar de meeste GTA's met name GTA Vice City en GTA San Andreas. Door deze games ben ik van jaren 80 muziek gaan houden. Games als Max Payne 3 doen het ook goed, de sountrack in die game is depri en duister maar de game zelf is erg zonnig en tropisch. Perfecte keuze wat mij betreft, Max Payne 3 was ook de beste game van 2012 voor mij. Dus mischien klink ik een beetje als een fanboy. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dan doen de Rockstargames het toch erg goed, kijk bijvoorbeeld naar de meeste GTA's met name GTA Vice City en GTA San Andreas. Door deze games ben ik van jaren 80 muziek gaan houden. Games als Max Payne 3 doen het ook goed, de sountrack in die game is depri en duister maar de game zelf is erg zonnig en tropisch. Perfecte keuze wat mij betreft, Max Payne 3 was ook de beste game van 2012 voor mij. Dus mischien klink ik een beetje als een fanboy. :puh:

Vind jij Max Payne zonnig en tropisch?

Verder gekomen dan chapter I? o.o

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...