Jump to content

[Stelling] Ik wil een Wii U


Fiegel5

  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik wil een Wii U

    • Eens
      3
    • Oneens
      27


Recommended Posts

Zoals altijd heeft Nintendo weer een heel origineel apparaat neergezet. De Wii was de eerste console waarbij je gebruik maakte van bewegingen, en de Wii U is vooral uniek door het gebruik van de gamepad. Wat in mijn optiek erg jammer is, is dat de console qua grafische kracht geen grote sprong vooruit maakt ten opzichte van de huidige generatie consoles. Daardoor krijg je - zoals op dit moment ook gebeurd - voor het grootste deels ports van andere consoles, met een extra toevoeging voor de gamepad van de Wii U. Ontwikkelaars moeten nog leren om hier meer gebruik van te gaan maken, want alleen de map of je inventory zien op zo'n gamepad is nou niet bepaald origineel. Vooralsnog valt de Wii U mij dus een beetje tegen, maar dat ligt vooral door de games die er op dit moment voor uitkomen. Misschien dat de console daarom over een jaartje wat interessanter is geworden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gestemd voor oneens.

Momenteel is de WiiU krachtiger dan de "oude" generatie consoles (XBOX360 & PS3) maar zo groot is dat verschil niet.

Als je in het achterhoofd houd dat waarschijnlijk binnen 1 a 2 jaar een nieuwe Xbox en Playstation op de markt komt, die vele malen krachtiger zijn dan de WiiU, dan is de WiiU eigenlijk geldverspilling als je echt wilt gamen.

Ik kan me voorstellen dat mensen die meer games spelen zoals Mario, Zelda enz. en nog geen console hebben dat die gaan voor een WiiU.

Echter als je al een console hebt, dan kan je beter wachten op de nieuwe generatie consoles.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gestemd voor oneens.

Momenteel is de WiiU krachtiger dan de "oude" generatie consoles (XBOX360 & PS3) maar zo groot is dat verschil niet.

Als je in het achterhoofd houd dat waarschijnlijk binnen 1 a 2 jaar een nieuwe Xbox en Playstation op de markt komt, die vele malen krachtiger zijn dan de WiiU, dan is de WiiU eigenlijk geldverspilling als je echt wilt gamen.

Ik kan me voorstellen dat mensen die meer games spelen zoals Mario, Zelda enz. en nog geen console hebben dat die gaan voor een WiiU.

Echter als je al een console hebt, dan kan je beter wachten op de nieuwe generatie consoles.

+1

Link to comment
Delen op andere websites

Echter als je al een console hebt, dan kan je beter wachten op de nieuwe generatie consoles.

Je zou de Wii U natuurlijk ook al kunnen zien als de nieuwe generatie consoles, zeker gezien het feit (of in ieder geval 'bijna feit') dat de volgende versies van de PlayStation en Xbox dit jaar gaan verschijnen (ze worden dit jaar net voor de gamebeurs E3 in juni aangekondigd, zo wordt verondersteld). Maar inderdaad, voor een nieuwe generatie console biedt de Wii U gewoon erg weinig processor- en grafische kracht.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gestemd voor oneens.

Momenteel is de WiiU krachtiger dan de "oude" generatie consoles (XBOX360 & PS3) maar zo groot is dat verschil niet.

Als je in het achterhoofd houd dat waarschijnlijk binnen 1 a 2 jaar een nieuwe Xbox en Playstation op de markt komt, die vele malen krachtiger zijn dan de WiiU, dan is de WiiU eigenlijk geldverspilling als je echt wilt gamen.

Ik kan me voorstellen dat mensen die meer games spelen zoals Mario, Zelda enz. en nog geen console hebben dat die gaan voor een WiiU.

Echter als je al een console hebt, dan kan je beter wachten op de nieuwe generatie consoles.

Eens. Maar zelfs als je Mario speelt, kan je het gewoonweg bij de oude wii laten wat mij betreft. Ik heb een PS3 en een Wii, en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de Wii U te kopen. Terwijl ik op de Wii alleen Mario, Donkey Kong, e.d. speel, speel ik op mijn PS3 de wat "zwaardere" games.

Link to comment
Delen op andere websites

Eens - oneens, huidige stand: 0-11

Wauw, of dit forum zit vol met mensen die toevallig geen Wii U willen kopen of Nintendo heeft een ongevraagde lepel in een hoop bestek gesmeten.

Nou, voor mij geld dus ongeveer hetzelfde als voor iedereen, ik game eigelijk dan ook al alleen maar zwaardere games en de wat kleinere games doe ik op me PC. Ik heb al geen gewone Wii en heb het niet zo voor de simpele Wii-games, dus ik zie geen reden om een Wii U aan te schaffen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie de Wii U meer als een tussenstop van de nieuwe een oude generatie consoles. Het is beter als de oude generatie maar een stuk slechter als de generatie die er aan komt. In mijn ogen bied de Wii U eigenlijk alleen maar de nieuwe controller en de Nintendo games. Voor de rest is er niks dat mij over zou kunnen halen om een Wii U te kopen. Ik spaar mijn geld dan liever voor de nieuwe Playstation of Xbox.

Link to comment
Delen op andere websites

Oneens, want ik heb thuis een Wii staan en die doet het nog prima, daarnaast neem ik de U ook niet sirieus als het om gamen gaat, want zie jij maar eens een shooter te besturen met een tablet en een pennetje in je handen (er zijn vast chinezen die dat kunnen, maar ik in ieder geval niet.)

Gamen doe ik op mijn pc omdat ik dan kan modden en er omdat ik grafisch mooiere prestaties krijg, maar dat terzijde.

De U is leuk voor de mensen die graag Mario spelen, maar voor mij is hij niet besteed.

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha, fantastische uitslag! De Wii (U) is een console die zich voornamelijk richt op <12-jarigen en huismoeders, gezien het grote aantal games met een Italiaanse loodgieter en poppen met opgeblazen koppen. Geen enkele serieuze gamer zou het nog maar overwegen om zo'n rommel te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Meh, oneens. Het is niet dat ik een console van Nintendo als minderwaardig beschouw, maar de grote controller/tablet die bij de console geleverd wordt ziet er gewoon.. Niet goed genoeg uit. Nintendo maakt leuke dingetjes maar ik vind ze meer voor een iets lagere leeftijdsklasse dan ik :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op 'Oneens' gestemd omdat ik waarschijnlijk geen Wii U zal halen.

Ik persoonlijk zou de Wii eerder revolutionair gevonden hebben als ze, net als Kinect, iets zouden vinden zonder afstandsbediening of dergelijk. Maar wat ik hier zie is eigenlijk een handheld die je via je tv kunt/moet besturen. Dat is niet bepaald waar ik op zat te wachten. :puh:

Het ziet er wel vet uit op advertentievideo's, maar eerlijk gezegd denk ik dat zoiets eerder irritant is wanneer je echt zit te spelen. Want dan moet je constant met je hoofd van je handheld naar je tv overschakelen. Nee bedankt. :erm:

Eerlijk gezegd vind ik de originele Wii dan ook beter dan de Wii U. Ook de specificaties zijn nu niet zó wonderbaarlijk hoog dat ik echt vind dat ik zoiets moet aanschaffen. Nee, geef mij dan toch maar de originele Wii-console. Daar vermaak ik me ook wel mee. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar zelfs als je Mario speelt, kan je het gewoonweg bij de oude wii laten wat mij betreft. Ik heb een PS3 en een Wii, en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de Wii U te kopen. Terwijl ik op de Wii alleen Mario, Donkey Kong, e.d. speel, speel ik op mijn PS3 de wat "zwaardere" games.

Helemaal mee eensch. Ik ben toch wel opgegroeid met Nintendo; eerst met de NES, toen de SNES en later een Game Cube. Ik speelde voornamelijk de Mario-games, en die speel ik tegenwoordig nog op de Wii, net als Donkey Kong. Het andere spelaanbod van Nintendo spreekt mij niet echt aan, dus heb ik genoeg aan mijn 360 en PS3. De Wii U gaat er hier dus niet komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gestemt voor eens, ook al wil ik de Wii U niet want ik heb het apparaat al. De reden ervan is dat ik alle consoles en games in huis hebt en op elk platform game, van de super snes tot de Wii U en van de PS1 naar de PS3. Ik begrijp de uitslag wel volkomen, de boodschap is duidelijk. De Wii U vind ik verder een bijzonder vermakelijke console waar ik al vele uurtjes heb ingestoken met New Super Mario Bros en nog wat andere third party games. Alleen er moeten meer goede games aan komen, wat er aangekondigd is is maar een handje vol goede games. Er moeten zoveel goede games voor de Wii U zijn dat je keuzes moet maken met aan schaffen van games, en dat is wat er momenteel ontbreekt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...