Jump to content

[WidM] Week 1 - Lot? Castratie!


NandroDavids

Recommended Posts

Lot? Castratie!

De televisie-versie van Wie is de Mol? speelt zich dit jaar in Zuid-Afrika af. Waar gaan wij naartoe? Aan jullie om de startlocatie te achterhalen. Daarmee valt maximaal 2500 euro te verdienen.

Jullie hebben elk een PM met een envelop ontvangen. In die envelop staan de letters van een willekeurige locatie door elkaar gehusseld, plus 2 of 3 onnodige letters. Dit kan een land zijn, een stad, een rivier, een berg, of wat dan ook. In die PM staat daarnaast nog een cijfer. Jullie moeten de letters van je locatie in de juiste volgorde zetten, en het cijfer staat voor de zoveelste letter uit die locatie. Die letter is nodig om uiteindelijk de startlocatie van het spel uit te vinden. Om jullie een beetje te helpen staat er bovendien nog een hint bij. Trek je overigens niets aan van eventuele leestekens: die tellen niet mee.

In dit topic mogen jullie naar hartelust overleggen over de locatie. Máár, jullie mogen ook een aantal dingen niet. Zo mogen jullie geen enkele locatie noemen in je posts. Geen landen, geen steden, niets. Wees daarin dus creatief. Het is echter verboden om een locatie met bijvoorbeeld één aangepaste letter te posten. Dat beschouwen we als een geposte locatie en dat kost 50 euro per keer.

Een gok voor de daadwerkelijke startlocatie van het spel mag natuurlijk wel gepost worden. Daarvoor dient echter wel een meerderheid te zijn. Gokken moet dan ook als volgt: één persoon plaatst een bericht met als opening [GOK] en vervolgens de locatie, waarna exact vijf anderen niets meer en niets minder dan [JA] dienen te posten. Met een [NEE] tussendoor wordt de gok gestopt. Een foutieve of geannuleerde gok kost 50 euro per keer, én nog eens 10 euro per geposte [JA] bij die gok.

Vanwege al deze sancties is het uiteraard verboden om je bericht te bewerken. Doe je dat toch, dan kost dat 50 euro per keer.

Jullie mogen wél de letters van je eigen locatie posten en daarmee je mede-deelnemers om hulp vragen. Echter, bedenk goed of je dat wel wil doen. De eerste 5 deelnemers die hun puzzel namelijk zelf oplossen en de juiste oplossing in een PM naar NandroDavids sturen krijgen namelijk een Joker. De organisatie laat echter pas achteraf weten wie dat is gelukt.

Mochten jullie er niet uitkomen, dan kunnen jullie onderstaande envelop openmaken. Daarin staat een, wellicht bruikbare, tip voor de startlocatie. Het openmaken van de envelop kost 500 euro. Deze gaat open wanneer 5 deelnemers achter elkaar [OPEN ENVELOP] posten. Echter, dit kan slechts tot dinsdag 22 januari, 23.59 uur.

o0OYMsx.png

De deelnemer die de winnende gok initieert krijgt een Vrijstelling en is dus zeker van de tweede week. De vijf deelnemers die bij de winnende gok [JA] hebben gepost krijgen een Joker.

Jullie hebben tot donderdag 24 januari, 23.59 uur, om de startlocatie te achterhalen.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 300
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    62

  • thebig

    55

  • Silverbyte

    50

  • Die Hard

    36

Top Posters In This Topic

Ervanuitgaand dat de letters die we uit onze eigen puzzels moeten halen uiteindelijk het land vormen lijkt het mij logisch dat het land 10 letters heeft (en géén leestekens, als we ons daar niets van moesten aantrekken). Land met 10 letters dus. Of zit ik er dan naast?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb m'n puzzel opgelost, zijn de overblijvende letters benodigd voor de andere kandidaten? Dan moet iedereen zsm zijn puzzel oplossen, of niet dan?

Edit: Ik dacht dat ik 'm opgelost had..:(

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Goed, we zijn begonnen. Dus we mogen niet de gevonden woorden plaatsen, maar de letter die we vinden door het woord mogen we wel plaatsen, neem ik aan? Vind het een moeilijke uitleg, maar ik wees wel voorzichtig wat ik post.

Opmerkelijke titel trouwens, zou er iets achter zitten?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, achter het anagram in je envelop staat een cijfer. Als het bijvoorbeeld een 1 is, dan neem je de eerste letter van je oplossing. Iedereen heeft -als het goed is- een ander cijfer, dus zo krijgen we met een beetje inzet tien letters achter elkaar die het land vormen.

Link to comment
Delen op andere websites

Even voortboordurend op NeoSyp's gedachte: heeft er iemand een trema of andere opvallende letters in zijn/haar oplossing (of überhaupt in z'n anagram)? Dan kunnen we al aardig wat landen wegstrepen, namelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Even voortboordurend op NeoSyp's gedachte: heeft er iemand een trema of andere opvallende letters in zijn/haar oplossing (of überhaupt in z'n anagram)? Dan kunnen we al aardig wat landen wegstrepen, namelijk.

Het gaat slechts om één letter, en om die letter te vinden moet je eerst je puzzel oplossen. Als je de puzzel opgelost hebt kijk je naar het cijfer wat achter je puzzel staat. Als dat cijfer bijvoorbeeld 7 is, kijk je naar de 7e letter van je oplossing. Die letter hebben we nodig, dus die moet je posten. Andere letters uit je puzzel zijn niet nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Even voortboordurend op NeoSyp's gedachte: heeft er iemand een trema of andere opvallende letters in zijn/haar oplossing (of überhaupt in z'n anagram)? Dan kunnen we al aardig wat landen wegstrepen, namelijk.

Het gaat slechts om één letter, en om die letter te vinden moet je eerst je puzzel oplossen. Als je de puzzel opgelost hebt kijk je naar het cijfer wat achter je puzzel staat. Als dat cijfer bijvoorbeeld 7 is, kijk je naar de 7e letter van je oplossing. Die letter hebben we nodig, dus die moet je posten. Andere letters uit je puzzel zijn niet nodig.

Dat weet ik, maar als niemand überhaupt trema's in zijn anagram heeft zitten hoeven we ook niet naar al die Oostbloklanden met trema's te gaan kijken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, achter het anagram in je envelop staat een cijfer. Als het bijvoorbeeld een 1 is, dan neem je de eerste letter van je oplossing. Iedereen heeft -als het goed is- een ander cijfer, dus zo krijgen we met een beetje inzet tien letters achter elkaar die het land vormen.

Denk niet dat iedereen een andere letter heeft. Dat cijfer verwijst namelijk alleen naar een letter in je woord. Het wil dus niet zeggen dat als je 7 hebt, dat de 7e letter van het land in je woord zit.

We krijgen uiteindelijk 10 letters die we nog door elkaar moeten smijten voor een woord te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

De tips die via PB werden uitgewisseld komen niet perse uit Zuid-Afrika? :(

@ thebig:

Jullie moeten de letters van je locatie in de juiste volgorde zetten, en het cijfer staat voor de zoveelste letter uit die locatie.

(Wat jij dus zegt is onzin.)

Was verkeerd. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...