Jump to content

SimCity (2013)


Joriz

Recommended Posts

Als ik eerlijk ben, vond ik het zwaar tegenvallen. Ik was vroeger helemaal verslaafd aan Simcity 4, maar dit spel trekt me dan toch een stuk minder. Om maar met het positieve te beginnen: ik vind het geweldig dat het eindelijk mogelijk is wegen helemaal aan te leggen zoals je dat zelf wilt, in plaats van in die saaie rechthoeken van vroeger. Dit is wat mij betreft de grootste verbetering, aangezien steden er nu wat minder Amerikaans uitzien, wat leuk is voor mensen zoals ik die veel meer van Europese steden houden, die doorgaans volgens een organisch patroon zijn opgebouwd, en dus niet met rechte lijnen. Van mij mogen ze echter nog wel de optie toevoegen om gebogen wegen aan te leggen, voor een echt leuk effect.

Dit brengt echter wel een enorm nadeel met zich mee: de bouwgebieden die je hiermee maakt worden zelden helemaal netjes opgevuld. Voor zover ik heb gezien zijn alle gebouwen nog wel rechthoekig, dus als je twee wegen in een punt laat samenkomen houd je een gat over. Dit heb je ook al snel als je je wegen te ver uit elkaar zet: dan krijg je enorme gaten tussen je gebouwen (die enkel direct aan de wegen worden gebouwd). En wanneer je dan toch een wat netter patroon wilt gebruiken in je stad is dit bijna onmogelijk. Er zit een systeem in dat je met lijntjes helpt wegen evenwijdig aan elkaar aan te leggen, maar echt goed werkt dit systeem nog niet.

Ook vind ik de verzameling aan plaatsbare objecten veels te magertjes. In SimCity 4 had je bijvoorbeeld tig verschillende energiecentrales, en hier kon ik er slechts drie ontdekken. Misschien dat er in de volledige versie meer komen, maar als het zo blijft ben ik er niet over te spreken. En wat ik nog het meeste mis uit SimCity 4 is de mogelijkheid om verschillende architectonische stijlen te implementeren in je stad. Elke stad wordt nu volgens dezelfde stijl gebouwd, wat al snel erg monotoon overkomt. In 4 kon je ervoor kiezen om een Chicago, New York, Houston of Europese stijl te implementeren, wat voor een totaal andere stad kon zorgen, al helemaal als je bijvoorbeeld één wijk in één stijl bouwde en een andere wijk in een andere stijl. Dat soort functies mis ik erg..

Enfin, het was natuurlijk pas de bèta. Maar op dit moment ben ik allesbehalve overtuigd en niet bepaald van plan het spel aan te schaffen. Jammer, had meer verwacht.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 342
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    88

  • FireFighter

    53

  • Foreigner97

    29

  • -Matthijs-

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb het ook niet gelezen, (ben zelfs nergens mee akkoord gegaan), maar ik werd al gewaarschuwd op een ander forum voor het posten van een screenshot. Ik vind de map wel erg klein, het spel is niet erg zwaar, jammer dat we geen grondstoffen konden kopen en verkopen van andere speler's in de Beta, Ik vind het wel erg leuk om te spelen, het verveelt niet zo heel erg ondanks dat de mogelijkheden niet enorm waren in de Beta, ik denk wel dat ik deze game ga aanschaffen.

Ik denk dat ik er al achter ben hoe het zit. Voor de BETA registratie moest je wel veel lettertjes doorlezen. Echter is dat voor mij al weer een paar maanden geleden. Ze hadden voor de netheid als je het spel opstart er nog even op moeten wijzen.

Ik heb hem gewonnen via een give away, dus ik ben helemaal nergens mee akkoord hoeven gaan :puh: . Ik zit wel zwaar te twijfelen over de aanschaf, je moet verplicht online spelen! Dus als EA zegt, we sluiten de boel (wat al na 1 maand mag volgens de voorwaarden, dan zijn wij al ons geld kwijt aan het spel en dure DLC's. En ik denk dat EA ons weer gaat "dwingen" om de DLC's te kopen. En mods zijn trouwens ook niet mogelijk aangezien het online is.

Over wat anders, weet iemand of de Deluxe Edition z'n 30€ meer waard is?

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de limited edition via een Nederlandse webwinkel gepreorderd op een fysiek schijfje i.p.v. via het duurdere Origin van EA als download (volgens mij begrijpen ze het nog niet echt bij EA).

Wat de Deluxe edition nou precies inhoud was mij tot vandaag ook totaal nog niet duidelijk, al probeert het onderstaande filmpje sinds vandaag wel extra duidelijkheid te geven. Zeer waarschijnlijk is echter dat de extra's die je via de Deluxe edition krijgt ook later (goedkoper) als DLC beschikbaar zijn. Met wat alles wat al in Sim City zit heb je al meer dan voldoende om maanden vooruit te gaan. Dus die extra zul je na uitkomst voorlopig niet missen.

Van mij mogen ze echter nog wel de optie toevoegen om gebogen wegen aan te leggen

Naast rechte wegen kan je wegen in bochten of in cirkels aanleggen. Daarnaast kan je ook nog als je dat fijn vindt zelf wegen uit losse pols trekken. Heel recht worden de wegen daar dus niet mee al kan je dus dan wel wegen geheel laten lopen als je zelf wilt.

Ook vind ik de verzameling aan plaatsbare objecten veels te magertjes. In SimCity 4 had je bijvoorbeeld tig verschillende energiecentrales, en hier kon ik er slechts drie ontdekken.

Er zitten er meer in waaronder kolen, gas, zonnepanelen, windmolen en kernenergie. Tevens kan je elke energie aanpassen en bijvoorbeeld een groter of zuiniger exemplaar erbij plaatsen. Zo kan je bij de windmolencentrale meerdere type windmolens plaatsen, waardoor je dus alsnog niet vast gebonden zit aan het steeds dom plaatsen van dezelfde windmolen zoals in de voorgaande Simcity.

Dit is waarschijnlijk trouwens de tutorial die uiteindelijk in het spel komt. Let op dat dit filmpje nog duidelijke nog van voor de "publieke" BETA is en ondertussen al weer veel dingen zijn verbeterd en veranderd.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo kun je dus een eigen game maken:

73741_10151404784899866_1381730777_n.png

Zoals we kunnen zien, prive regio's, dus met Orgin vrienden en publieke game's, ik denk met random users. Verder heb ik hier de normal version key gevonden voor 40,- en Limited voor 45,-. Ik denk wel dat het die 5 euro extra waard is :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit Davedavy. Ik wil zeker ook tegen andere mensen spelen, maar het is wel mooi dat je de invite-only optie heb zodat alle steden niet opeens door een tsunami van trollen vergaan (is dat ook een ramp in SimCity?).

Heb de berichten over de nieuwe SimCity afgesplits naar dit topic en mijn begintopic wat opgeschoond. Mochten andere mensen nog leuke details van SimCity hebben gevonden of hun speelervaring willen delen ga gerust je gang.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit Davedavy. Ik wil zeker ook tegen andere mensen spelen, maar het is wel mooi dat je de invite-only optie heb zodat alle steden niet opeens door een tsunami van trollen vergaan (is dat ook een ramp in SimCity?).

Volgens mij is dat (helaas) geen ramp, wel UFO's zo te zien.

sim_city_aliens_martians.jpg

Ik ben toch wel bang dat de publieke regio's niet gaan werken aangezien ik de kans klein schat dat anderen gebruikers stroom,hulpdiensten,olie of andere dingen gaan kopen. Ik denk dat dat in privé regio's gewoon word afgesproken, we zullen het vanzelf zien. Ik heb er in ieder geval veel zin in!

Ik heb nog wat mooie screen's gevonden trouwens:

Aardbeving:

simcity1.jpg

Meteoriet

SimCity_Disasters_Meteor-620x.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Niet geheel de meest realistische reacties, maar ik vind het er toch al vrij cool uitzien. Sim City is ook niet zozeer een game waar het gaat om zo mooi mogelijk een gebouw te slopen (hoewel je zo'n doelstelling altijd zelf kunt verzinnen) Ik vind het wel veelbelovend, zij het niet dat Sim City echt een game is die ik alleen speel en ik bijgevolg niet zo echt veel zin heb in een verplichte online-modus. Sim City 4 is mijn laatste Sim City en in mijn mening ook de laatste degelijke :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk ook wel echt uit na deze game. Zeker nu GTA V is uitgesteld tot september ga ik misschien dit spel wel halen.

Ik had er een paar vraagje over. Zijn de systeemeisen van Simcity al bekent? Zo ja, wat zijn ze?

En mijn andere vraag is ook of hetzelfde concept als Simcity 4 blijft. Dat je niet online hoeft en zelf een hele stad en de regio er omheen kan opbouwen? Zonder dat je medewerking nodig hebt van andere Simcity spelers?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk ook wel echt uit na deze game. Zeker nu GTA V is uitgesteld tot september ga ik misschien dit spel wel halen.

Ik had er een paar vraagje over. Zijn de systeemeisen van Simcity al bekent? Zo ja, wat zijn ze?

En mijn andere vraag is ook of hetzelfde concept als Simcity 4 blijft. Dat je niet online hoeft en zelf een hele stad en de regio er omheen kan opbouwen? Zonder dat je medewerking nodig hebt van andere Simcity spelers?

Ik stel voor het topic nog eens door te lezen.

Ik kan niet wachten op deze game, ik heb gister simcity 4 weer eens geinstalleerd, kom er geen wijs uit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk ook wel echt uit na deze game. Zeker nu GTA V is uitgesteld tot september ga ik misschien dit spel wel halen.

Ik had er een paar vraagje over. Zijn de systeemeisen van Simcity al bekent? Zo ja, wat zijn ze?

En mijn andere vraag is ook of hetzelfde concept als Simcity 4 blijft. Dat je niet online hoeft en zelf een hele stad en de regio er omheen kan opbouwen? Zonder dat je medewerking nodig hebt van andere Simcity spelers?

Ik stel voor het topic nog eens door te lezen.

Ik kan niet wachten op deze game, ik heb gister simcity 4 weer eens geinstalleerd, kom er geen wijs uit :puh:

Er wordt in dit topic niks gezegd over de systeemeisen volgens mij hoor? ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk ook wel echt uit na deze game. Zeker nu GTA V is uitgesteld tot september ga ik misschien dit spel wel halen.

Ik had er een paar vraagje over. Zijn de systeemeisen van Simcity al bekent? Zo ja, wat zijn ze?

En mijn andere vraag is ook of hetzelfde concept als Simcity 4 blijft. Dat je niet online hoeft en zelf een hele stad en de regio er omheen kan opbouwen? Zonder dat je medewerking nodig hebt van andere Simcity spelers?

Ik stel voor het topic nog eens door te lezen.

Ik kan niet wachten op deze game, ik heb gister simcity 4 weer eens geinstalleerd, kom er geen wijs uit :puh:

Er wordt in dit topic niks gezegd over de systeemeisen volgens mij hoor? ;)

Zie de dikgedrukte tekst in de quote. Dat is de reden waarom ik voorstelde het topic nog eens door te lezen.
Link to comment
Delen op andere websites

Heb de Limited Edition zojuist gepre-orderd voor 30,- , was het goedkoopste wat ik kon vinden dus heb ik die maar genomen :) Helaas wel geen hoesje erbij, maar goed, we leven in 2013 :puh:

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Heb de Limited Edition zojuist gepre-orderd voor 30,- , was het goedkoopste wat ik kon vinden dus heb ik die maar genomen :) Helaas wel geen hoesje erbij, maar goed, we leven in 2013 :puh:

Welke site was dat wel niet? Wil ook wel zo goedkoop.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...