Jump to content

[WidM] Week 3 - The Job


PatrickW

Recommended Posts

The Job

Het heeft eventjes geduurd, maar hier is dan toch de hoofdopdracht van deze week. Een bankoverval plannen vergt natuurlijk wat voorbereiding, dus vandaar dat jullie er even op hebben moeten wachten. Als jullie het goed doen en een beetje samenwerking laten zien, is hier veel geld te verdienen: maximaal 10.000 euro.

Jullie gaan dus een bank proberen te overvallen, en wel die van San Fierro. Voor de overval hebben jullie 48 uur de tijd, dus tot zaterdag 22.00 uur, voordat de politie binnenvalt en de opdracht mislukt. Binnen die tijd hebben jullie als groep twee taken: de kluis kraken, en de aanwezige werknemers en klanten onder schot houden.

Allereerst het kraken van de kluis. Dat werkt volgens het spel Mastermind, maar dan net even wat anders. Jullie moeten namelijk geen kleurencodes, maar cijfercodes kraken. Drie stuks in totaal: eerst een code van 3 cijfers, dan een code van 4 cijfers en tot slot een code van 5 cijfers.

Dat kraken van de code doen jullie samen. De eerste post het eerste cijfer, de tweede post het tweede cijfer en de derde post het derde cijfer. Bij de codes van 4 en 5 cijfers zullen dat 4 en 5 personen zijn. Binnen één gok moeten steeds allemaal verschillende deelnemers een cijfer posten. De posts met cijfers voor een gok moeten elkaar opvolgen en mogen niets anders bevatten dan één cijfer. Zo niet, dan wordt de gok als foutief genoteerd en daarmee verdwijnt er 100 euro uit de kluis.

Wanneer een gok op de juiste manier is gedaan zal @Dutchy3010, @NandroDavids of @PatrickW posten hoeveel cijfers op de juiste plek in de code staan en hoeveel cijfers wel in de code zitten, maar op een andere plek. Aan de hand daarvan kunnen jullie weer verder. Let op: ook met iedere foute gok verdwijnt er 100 euro uit de kluis.

Naast het kraken van de kluis dienen jullie de aanwezige klanten en werknemers rustig te houden. Jullie zijn gelukkig zo slim geweest om ze mee te nemen naar de kluis, maar daar moeten ze af en toe nog wel even met een vuurwapen bedreigd worden. Dat moet overdag minimaal 1 keer per half uur gebeuren, en 's nachts 1 keer per uur. Gebeurt dat niet, dan verdwijnt er per keer 100 euro uit de kluis. Overdag is tussen 6.00 uur en 0.00 uur, 's nachts is tussen 0.00 uur en 6.00 uur. 's Nachts ligt de helft van de werknemers en klanten wel te slapen, dus vandaar dat dreigen dan minder nodig is. Dreigen doe je door simpelweg het bericht Dreig te plaatsen.

Als jullie er niet uit lijken te komen bij een van de codes, kunnen jullie eenmalig de bankdirecteur onder druk zetten en hem een deel van een code laten verklappen. Dit gebeurt enkel wanneer 6 van de 8 deelnemers het bericht Zet bankdirecteur onder druk hebben gepost. De bankdirecteur onder druk zetten kost 2500 euro.

Oh, en uiteraard is het bewerken van berichten verboden. Per edit verdwijnt er ook 100 euro uit de kluis.

Als jullie dit allemaal goed uitvoeren en de 3 codes weten te kraken, dan winnen jullie het bedrag dat aan het eind van het spel nog in de kluis zit. De persoon die daarbij de meeste cijfers heeft aangedragen bij de winnende gokken, wint een Vrijstelling.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 579
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Die Hard

    123

  • Kloep

    113

  • $NeoSyp$

    95

  • thebig

    79

Top Posters In This Topic

Ik ken het systeem, maar de precieze kleurtjes e.d. staan me niet meer helemaal bij. Betekent bovenstaande dat één van de cijfers op de juiste plek zit of dat één van de cijfers erin zit maar op een andere plek?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht dat wit een juist cijfer op een juiste plek was en rood een goed cijfer. Dan zijn we goed op weg.

Ik heb ook mijn nachtrust nodig en op school ga ik ook niet veel kunnen dreigen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij dezen 100 euro uit de kluis voor overleggen in een ander topic. 9900 euro over.

Achteraf regels verzinnen..:7

Tijdens de opdracht Lot? Castratie! hebben we bij een soortgelijke situatie gewaarschuwd. Wees blij dat het bij 100 euro blijft.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...