Jump to content

Iphone 4 internet probleem


Bodemloos

Recommended Posts

Hallo, ik heb niet veel verstand van dit soort dingen maar ik heb sinds een maand een Iphone 4 met een nieuwe abbo, alleen ik zit nu met een probleempje, ik had vorige maand alles opgebeld ge-smst en ge-internet, dus vandaag zou ik weer alles moeten kunnen dus niet, smsen en bellen kan ik maar internetten kan ik nog steeds niet, de app store is niet bereikbaar en andere dingen die internet nodig hebben zijn ook niet te gebruiken, weet iemand hoe ik dit kan oplossen? want ik krijg steeds de melding bij de app store ''Mobiele Datanetwerk activeren niet mogelijk, u heeft geen abbonement op een mobiele dataservice''

dit is zeer vervelend en ik zoek een oplossing, alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Twee opties. Of je instellingen van je mobiel datanetwerk zijn plots verkeerd, die moet je even nakijken (instellingen > algemeen > mobiel datanetwerk). Soms hebben providers voor iPhones andere servers dan voor andere smartphones. Oftewel ligt de fout gewoon bij je provider, wat ook reëel is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Mobiele Data aan en 3G ook en hij doet 't niet of moet ik dataroaming ook nog aanzetten?

Je moet in dat menu nog even doorklikken naar "mobiel data netwerk" en kijken of de APN servers bij mobiele data en tethering juist ingesteld staan, normaal heeft de site van je provider wel de correcte gegevens.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb 'm wel geupdated maar ik zit niet bij Vodafone maar bij Hollandsnieuwe en als ik bij dat probleem zit met de nieuwe update kan ik 'm dan ook op één of andere manier terugzetten?

Alle iPhone's krijgen dezelfde update naar iOS6.1 en blijkbaar veroorzaakt dat bij de iPhone 4S problemen met internet, en bij sommigen bel- en sms-problemen. Of je nu bij Vodafone of Hollandsnieuwe zit maakt niet uit, bij beide providers zullen dezelfde problemen voorkomen. Ik denk niet dat het mogelijk is om je OS te downgraden, maar daar heb ik zelf geen verstand van. Dataroaming moet je gewoon uit laten staan, dat heeft niets te maken met je eigen internetverbinding.

Als het aan iOS6.1 ligt (wat mij zeer waarschijnlijk lijkt vanwege de overeenkomsten met problemen van anderen) weet ik niet wat je er op dit moment aan kan doen, Apple zal snel genoeg een update uitbrengen om de problemen te verhelpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks, pokearno maar ik denk dat Die hard gelijk heeft omdat ik bij hollandsnieuwe zit en ik zie nu bij Mobiele data dat Hollandsnieuwe blijkbaar van Vodafone is, dus hoe moet ik terug naar de vorige versie?

Edit: ik heb de gewone iphone 4 en geen S

Bewerkt: door Bodemloos
Link to comment
Delen op andere websites

Thanks, pokearno maar ik denk dat Die hard gelijk heeft omdat ik bij hollandsnieuwe zit en ik zie nu bij Mobiele data dat Hollandsnieuwe blijkbaar van Vodafone is, dus hoe moet ik terug naar de vorige versie?

Edit: ik heb de gewone iphone 4 en geen S

Ik betwijfel het ten zeerste. De problemen die door Vodafone beschreven worden zijn van een andere orde, daar is de 3G connectie gewoon instabiel, jij kan helemaal geen verbinding maken. Dit probleem komt of door verkeerde instellingen bij jou (als je update wijzigen je mobiele internet instellingen soms, kijk dat dus zeker na) of bij je provider, het gebeurt wel vaker dat je wel kan sms'en en bellen bij ingaan van een nieuwe periode maar dat 3G niet werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, ik ben echt een nul in dit soort dingen hoe en waar kan ik checken of mijn instellingen niet kloppen?

Oké, je gaat dus naar instellingen > algemeen > mobiele data > mobiel data netwerk. Kijk dan wat er bij "mobiele data" als APN server staat, en doe hetzelfde bij "internet tethering". Normaal staat op de site van je provider welke gegevens daar moeten, maar als je dat niet vindt, post die APN servers die er bij jou staan maar hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat het mogelijk is om je OS te downgraden, maar daar heb ik zelf geen verstand van. Dataroaming moet je gewoon uit laten staan, dat heeft niets te maken met je eigen internetverbinding.

Is mogelijk, maar niet echt legaal.

Als het aan iOS6.1 ligt (wat mij zeer waarschijnlijk lijkt vanwege de overeenkomsten met problemen van anderen) weet ik niet wat je er op dit moment aan kan doen, Apple zal snel genoeg een update uitbrengen om de problemen te verhelpen.

True. :Y

Op elk iOS apparaat zit er een optie in "Instellingen" om je apparaat naar fabrieksinstellingen te brengen. Dat is voor zover ik weet de enige legale optie om zogenaamd te "downgraden".

Note: Als je naar fabrieksinstellingen teruggaat, wel even alles backuppen qua muziek, contacten, etc. Hou sites zoals iPhoneclub in de gaten en als er dan een fix is, kan je opnieuw updaten.

Edit: Heb je geen backup gemaakt in iTunes van voor de update? Volgens mij kun je in iTunes een back-up terugzetten en zo naar een oudere OS versie gaan. iTunes => Bewerken => Apparaten en dan spreekt het voor zich.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...