Jump to content

Spawnen van voertuigen is afhankelijk van je eigen auto?


gtaissuper

Recommended Posts

Ik speelde vandaag GTA Liberty City Stories, en het viel me op dat als ik in een coach rijdt er meer coaches dan normaal verschijnen. Bij de Staunton Island kant van de Callahan Bridge spawnden er zelfs 3 in het verkeer en liep het helemaal vast. Dit gebeurt ook met andere auto's zoals de Cheeta, de Infernus, de V8 Ghost en de Sentinel. Heeft iemand dit vaker gezien?

Mijn theorie is dat in de broncode is vastgesteld waar welke auto's mogen spawnen, maar dat er de auto van de speler wordt meegenomen in een soort formule.

Iemand een andere theorie?

Overigens kon ik geen ander topic hierover vinden, mocht dat wel zo zijn, laat me dat dan even weten.

Bewerkt: door gtaissuper
Link to comment
Delen op andere websites

Eigelijk zou ik hier heel graag willen op antwoorden met "Ja" maar dat is zo inhoudsloos, dus dan maar wat uitgebreider.

Het is vrij duidelijk dat sinds GTA van de Top Down View is afgeweken men een soort van algoritme heeft voor het spawnen van voertuigen dat niet geheel random is. Hoewel dat ik de exacte gegevens niet ken is het nut van het systeem vermoedelijk om de game minder zwaar en vlotter te maken. Alle voertuigen lijken via een soort van netwerk met mekaar gerelateerd waardoor sommige voertuigen meer kans op spawnen hebben wanneer je in voertuig "A" rijdt dan met voertuig "B". Dit systeem zorgt voor vrij eentonige slierten aan auto's maar het heeft zijn nut.

Link to comment
Delen op andere websites

Het nut van het groeperen snap ik iets minder goed, maar het hergebruiken van jouw voertuig is inderdaad zeer waarschijnlijk voor het ontlasten van het systeem, zoals Phoenyxar zal aangaf.

Alle objecten in een spel moeten namelijk worden geladen, wat geheugen kost. Dat zijn dus de gebouwen, wegen, lantaarns, ed - maar ook voertuigen. Elk uniek voertuig moet dus apart geladen worden, wat redelijk kan aantikken omdat ook nog eens bijgehouden moet worden wat die allemaal uitvoeren. Het soort van 'hergebruiken' van een voertuig ontlast het systeem dus: immers, het is al geladen en er hoeft alleen een kopie te worden gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Best grappig als je i.e een redelijk moeilijk vindbare wagen vind, en er dan ineens ruim 10, 20 ziet rondrijden... Dan ga je toch even anders denken over je karma en wat je die dag fout hebt gedaan :).

>>> Door Asphalt: Hoewel ik je karma-opmerking leuk vind, voegd het niet veel toe aan het topic. Svp in het vervolg niet zomaar een opmerking posten in een ouder topic. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...