Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

Ik denk dat Nibali of Wiggins er met de zege vandoor gaat. Gesink geef ik weinig kans.

Ik ga met je mee daarin. Evans rijdt dit in principe als voorbereiding op de Tour, dus die zal niet vol voor de winst gaan lijkt me. Voor Nibali en Wiggins is dit het hoofddoel van het jaar dacht ik én die hebben de ervaring van het winnen van een grote ronde.

En Gesink...tja, ik hoop gewoon dat we deze weken een constante Gesink gaan zien, en hopelijk dat-ie in de bergen voor wat aanvallen kan zorgen. Voor de winst zie ik hem ook niet meedoen, helaas.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een raar topic :clown: Er staat Giro d'Italia maar als je dan de eerste post leest gaat de etappe van Gent naar Wevelgem....uw wielrenschaap was in verwarring.....maar lekker weer naar de Giro kijken :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Poeh, wat laat Cavendish weer even zien dat-ie de beste sprinter is zeg. Steegmans met problemen met z'n versnellingen, waardoor Cav in het slot eerst zelf nog een gaatje moest dichtrijden. Vervolgens snoepten 2 Leopard-mannen zijn positie af, waardoor hij van ver moest komen. En dat deed-ie dan maar, gewoon iedereen voorbij sprinten :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wiggins gaat vandaag flink tijd verliezen zeg. Hij moest al lossen op een klim en viel net in de afdaling ook nog 's. Het is spekglad, en hij gaat nu verschrikkelijk traag naar beneden. Dat worden minuten lijkt me...

Morgen tijdrit, dus dan gaat-ie normaal gesproken wel weer wat goedmaken, maar toch: Hesjedal en Nibali dé topfavorieten vanaf vandaag, wat mij betreft.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, Hesjedal viel me vandaag in de tijdrit toch wel wat tegen...

Wiggins heeft aardig wat goedgemaakt en staat inmiddels al weer 4e. Maar met als enige tijdrit nog een klimtijdrit lijkt het me sterk dat hij nog gemakkelijk naar de winst rijdt. Nibali zou het roze wel eens de komende twee weken kunnen houden.

En Gesink is tot nu toe toch wel erg sterk hoor. Derde in het algemeen klassement, na een prima tijdrit. Kelderman op het moment in de witte trui, dus Blanco is lekker bezig :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, Hesjedal viel me vandaag in de tijdrit toch wel wat tegen...

En ook vandaag, in een ogenschijnlijk toch gemakkelijke etappe, verliest hij tijd. Lossen op een klimmetje die nog weinig voorstelt in vergelijking met wat gaat komen, dat is geen goed teken. Verliest zo'n beetje een minuut.

Wiggins vandaag ook opnieuw niet sterk...dit begint er goed uit te zien voor Nibali.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, Nibali is overduidelijk de sterkste tot nu toe bergop. En in een afdaling ga je 'm ook echt niet pakken. Een Pozzovivo, een Santambrogio, die kunnen in een klimmetje misschien wel een handvol seconden pakken, plus bonificatieseconden, maar dat zijn renners die een dag later dan weer een minuut verliezen. Dus ja, dit lijkt beslist.

Máár, vandaag belooft wel een toffe etappe te worden. Finish op de Galibier, maar vanwege sneeuw op de top een paar kilometer lager dan in principe gepland stond. Daardoor finishen ze nu bij het monument van Pantani, toch ook geen verkeerde plek wat mij betreft :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik de enige die de Giro nog volgt, of niet? :puh:

Vandaag was de klimtijdrit, en daarin heeft Nibali opnieuw laten zien dat hij simpelweg de beste is in deze Ronde van Italië. Hij won de etappe (ook mooi dat een eindwinnaar in ieder geval een etappe op zijn naam schrijft) en Evans volgt als nummer 2 in het klassement nu al op meer dan 4 minuten. Ja, de komende dagen zijn nog twee etappes met aankomst bergop, maar Nibali gaat dit zonder valpartijen of extreme materiaalpech nooit meer weggeven.

Gesink was de afgelopen dagen aardig bezig op jacht naar een etappe, maar was vandaag niet zo indrukwekkend. Hopelijk heeft hij zich ingehouden om morgen en overmorgen nog wat te kunnen proberen. Zijn klassement was toch al naar de knoppen, dus hij hoefde ook niet voluit te gaan natuurlijk.

En na Gesink, Kruiswijk en Mollema de afgelopen jaren hebben we weer een toptalent erbij voor dit werk: Wilco Kelderman. Hij liet het eerder dit jaar al zien in de Ronde van Romandië volgens mij, en nu is hij ook lekker bezig. Top-20 in het klassement, vandaag in de tijdrit net zo, en derde in het jongerenklassement :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik de enige die de Giro nog volgt, of niet? :puh:

Ik volg het in ieder geval niet. Wel hoorde ik dat de weersvoorspellers niet positief zijn voor de renners; er zou zeer slecht weer aankomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik de enige die de Giro nog volgt, of niet? :puh:

Ik volg het in ieder geval niet. Wel hoorde ik dat de weersvoorspellers niet positief zijn voor de renners; er zou zeer slecht weer aankomen.

Jep. Afgelopen weekend werden er al wat beklimmingen geschrapt en ingekort, en de kans is aanwezig dat dat de komende dagen weer gaat gebeuren :(

Gelukkig is het verschil tussen de nummer 1 en 2 al wel zodanig dat er achteraf niet gezegd kan worden dat het daar aan gelegen heeft dat de één heeft gewonnen en de ander niet...

Link to comment
Delen op andere websites

En het zit erop: Cavendish wint in de straten van Brescia zijn vijfde etappe, pakt mede daardoor de rode puntentrui, Pirazzi wint de blauwe bergtrui en Nibali wint de Giro!

Niet echt een Giro die me lang bij zal blijven. Ja, buiten het inkorten en aflasten van etappes natuurlijk. Verder was het niet bijster spectaculair of spannend. De sprints waren voor Cavendish (alle massasprints!), Nibali was duidelijk de sterkste in de bergen en daarmee ook in het klassement, en we hebben (zoals zo vaak de laatste jaren) weinig van de Nederlanders gezien. Weening was sterk, Kelderman kan terugkijken op een geslaagde ronde, en Gesink was één keer dicht bij etappewinst maar moest lossen uit een kopgroepje van 4 wegens materiaalpech. Beetje pech dus wel, maar al bij al was het gewoonweg magertjes.

Nu op naar de Ronde van Zwitserland en de Dauphiné Liberé, de twee belangrijkste voorbereidingskoersen op de Tour. Nibali zal er in de Tour niet bij zijn, maar hopelijk wordt het met Froome en Contador spannend genoeg, met daarachter genoeg outsiders als Andy Schleck (toch op de weg terug...), het BMC-duo Evans/Van Garderen en wellicht toch Wiggins nog. Ik heb er nu al zin in, want er schieten me meteen meer namen te binnen die van top-10, top-5 of zelfs het podium mogen dromen: de Belgen Van den Broeck en De Gendt, Valverde misschien wel, Mollema, en ga zo maar door.

In ieder geval een Tour voor de klimmers, de 100e Tour, dat moet heerlijk worden :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...