Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

Heb de Giro niet kunnen volgen, altijd rot dat die zo midden in het jaar ligt. Bij de Tour is dat veel makkelijk, in de vakantie. Deze Giro was de eerste die ik echt een beetje volgen en ik zou er zelfs geen 5 regels over kunnen schrijven.

Het werd natuurlijk al vroeg duidelijk dat Nibali deze Giro zou pakken en dat Wiggins er niets van zou bakken, had ik wel voorspeld. Verder zag ik Gesink wel goed geplaatst in het begin van de Giro, maar blijkbaar is hij ver weggezakt. Als je ziet hoe Nibali gisteren die rit won, dan weet je wel dat hij de terechte winnaar is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

Mollema als tweede geëindigd in de Tour de Suisse, dankzij de klimtijdrit. Op het vlakke stuk zuigde hij nogal, maar bergop was hij bruut. Nu maar hopen op een succesje in de Tour, alhoewel ik de kans - net zoals alle andere jaren - miniem inschat.

Link to comment
Delen op andere websites

Mollema als tweede geëindigd in de Tour de Suisse, dankzij de klimtijdrit. Op het vlakke stuk zuigde hij nogal, maar bergop was hij bruut. Nu maar hopen op een succesje in de Tour, alhoewel ik de kans - net zoals alle andere jaren - miniem inschat.

Blanco gaat voor een plek in de top-10 met Mollema, wat volgens mij wel een vrij realistisch doel is. Gesink gaat zonder klassementsambities, dus hopelijk kan hij dan 's een etappe pakken in een grote ronde :)

Opvallend vind ik dat Argos zowel Kittel als Degenkolb meeneemt. Twee sprinters, waar de complete ploeg omheen is gebouwd. Natuurlijk, het zijn verschillende sprinters, maar toch: Degenkolb kan niet voor het groen gaan omdat Kittel normaal gesproken in de eerste week de vlakke etappes voor zijn rekening neemt. Ik zou het logischer vinden om één van de twee dan 'gewoon' voor de Vuelta te bewaren.

Link to comment
Delen op andere websites

Vanmiddag zappen tussen de NOS en Sporza voor de nationale kampioenschappen: de strijd om de truitjes :)

Altijd tof vind ik, ook mooi zo vlak voor de Tour. Ik hoop altijd dat er iemand wint die meedoet in de Tour, zodat we die truitjes de komende weken ook gaan zien. Helpt ook nog eens voor de herkenbaarheid, dat kunnen Dijkstra en Ducrot ook wel gebruiken :puh:

Voorspelling: Meersman wint in België, Boom in Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

België interesseert me bar weinig, Nederland daarentegen wel. In mijn ogen kan het niet anders dan dat Terpstra een jaar in het driekleurentricot mag rijden.

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, dit koersverloop had denk ik he-le-maal niemand voorspeld :puh:

Heerlijke winnaar natuurlijk, met Johnny Hoogerland. De nationale driekleur in de Tour, om de schouders van de renner die in de Tour in het prikkeldraad eindigde. Normaal gesproken gaan we die trui deze Tour dan ook vaak genoeg zien :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het persoonlijk wel kapot irritant dat bij de naam Johnny Hoogerland nog altijd als eerste de associatie met dat prikkeldraad-incident valt. Hij's een sterke renner, heeft karakter en komt in de media zeer sympathiek over. Ik heb vrede met het kampioenschap van Johnny.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het persoonlijk wel kapot irritant dat bij de naam Johnny Hoogerland nog altijd als eerste de associatie met dat prikkeldraad-incident valt.

Tja, bij gebrek aan een 'echte' overwinning (een etappe in de Ronde van Slowakije, daar kijkt hier geen hond naar) krijg je dat natuurlijk. Wellicht dat zijn winst op het NK helpt om dat een beetje weg te nemen, maar dat prikkeldraad-incident is zó legendarisch en uniek, dat gaat denk ik nooit helemaal gebeuren.

Het is gewoon te hopen dat hij in de Tour sterk is, mee kan doen om etappewinst, en wellicht weer een tijdje voor de bolletjestrui te gaan, dan komt dat prikkeldraad steeds meer op de achtergrond :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, Meersman was goed bezig op 80km van het einde, maar nu is hij alweer gepakt. Kan nog altijd dat hij wint.

Ik zou niet direct weten wie gaat winnen, er zijn echt veel namen van mogelijke kanshebbers voorbij gekomen, maar evengoed wordt het gewoon iemand die per ongeluk als eerste over de streep rijdt.

Ben niet echt actief aan het volgen, maar staat natuurlijk wel op. De Tour daarentegen wil ik elke minuut van volgen.

Het werd dus dat laatste, Stijn Devolder rijdt toevallig over de streep voor de rest van het peleton. Niet echt de Belgische kampioen waar ik op had gehoopt, maar hij heeft het wel verdiend. Hopelijk dat hij nu dit niveau eens kan vasthouden.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

On y va! :D

Op de Belg is de uitzending al begonnen, dus daar is de start live te zien over een halfuurtje ongeveer. De NOS is er 'pas' bij vanaf 12:50 uur, terwijl de Belg er juist om 13:00 even uit gaat. Dat wordt meteen op dag één dus zappen :puh:

Heerlijk dat het zo weer gaat beginnen. Toch het mooiste sportevenement van het jaar, vind ik.

9 renners waar ik extra op ga letten, omdat ik ze in m'n team heb bij Ploegleider, het spel waar ik al meer dan 10 jaar aan meedoe: Froome, Contador, Sagan, Rodriguez, Porte, Daniel Martin, Fuglsang, Moreno en Quintana.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, nog twee extra renners bij je selectie gedaan? Ziet er zeker goed uit.

Op één (de Belgische zender waarvan Nandro sprak) zijn we er nu uit, maar ik kijk de livestream op internet. Spijtig genoeg is er geen commentaar zolang het nieuws nog bezig is, je kan dus perfect alle omgevingsgeluiden horen. En omdat mijn ma Wimbledon wil volgen, zal ik het maar met de livestream moeten doen.

We stevenen af op de eerste berg, ben benieuwd wie de bolletjestrui voor het eerst mag aantrekken.

Verder gok ik dat Greipel wint vandaag, wat Cavendish ook wilt doen.

De eerste trui is al uitgedeeld: Labato wint een klein sprintje op de Cote de Sotta en heeft met een punt genoeg om de bolletjestrui straks aan te trekken.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Zo, nog twee extra renners bij je selectie gedaan? Ziet er zeker goed uit.

Nee, deze 9 had ik al :puh:

Op één (de Belgische zender waarvan Nandro sprak) zijn we er nu uit, maar ik kijk de livestream op internet.

Anderhalf uur onderweg, en ik ben al langs Eén, NOS en Eurosport geweest :7

We stevenen af op de eerste berg, ben benieuwd wie de bolletjestrui voor het eerst mag aantrekken.

De heer Lobato van Euskaltel. Boom koos volgens mij de verkeerde kant van de weg, wat 'm wellicht de trui heeft gekost.

Verder gok ik dat Greipel wint vandaag, wat Cavendish ook wilt doen.

Ik ga toch gewoon voor Cavendish hoor... :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dacht dat Fuglsang nieuw was, heb ik de vorige keer vast gemist bij je selectie.

Lobato is gewoon altijd goed blijven zitten en op het laatste langs rechts erover gesprongen. Hij had toch nog een kloofje geslagen. Dus denk ik niet dat iemand er nog over had kunnen gaan. Natuurlijk hadden ze wel meer kans gehad hadden ze beter gereden.

Ondertussen is de commentaar weer terug bij de livestream, dan ga ik maar weer verder kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook nog een team samengeflanst (en dan bedoel ik ook echt op een paar seconden beslist) op Sporza Tour Manager. Is ook met een beperkt budget (60 miljoen euro) en ik heb nog 500.000 over. Dit is mijn team:

Chris Froome, Jurgen Van den Broeck (what did you expect?), Sylvain Chavanel, Tejay van Garderen, Andre Greipel, Rui Costa, Bauke Mollema, Marcel Kittel, Thomas De Gendt.

Ben benieuwd hoe ver ik kom met dit in vijf minuten ineengeknutseld team.

Hoop dat ik toch nog punten krijg voor deze etappe, ook al is de Tour al een tijdje van start

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...