Jump to content
Joriz

Vijf jaar terug wachtten we op GTA4!


Je kan het vast bijna niet meer voorstellen, maar vijf jaar terug zaten we druk te wachtten op GTA4 wat toen op 29 april uitkwam. Dankzij de promotie van Rockstar Games voor het ingame radiostation Radio Broker maakte we kennis met opkomende hipster cultuur. Daarnaast maakte we kennis met de bruisende stad New York (door Rockstar Games gepersifleerd als Liberty City) met zijn vele wijken, vele culturen en talloze problemen. De volgende videoclip kwam ik net tegen die voor mij het gevoel van dat moment goed weergeeft. Nee de muziek is niet van LCD Soundsystem, maar het pas twee weken oud nummer Junior's Throwin Craze van Woolfy.

Wat doet jou weer helemaal denken aan Grand Theft Auto 4 en de periode dat jij daar druk op wachtte?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Heb net nog wat gta iv gespeeld. Ik heb hem wel amper een week.

Ik weet wel nog dat ik na de release met gta iv in mijn handen stond en het wou hebben. Spijtig genoeg kon onze pc het niet aan. Blij dat ik het alsnig heb.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik was alles aan het voorbereiden, ik kreeg m'n PS3 samen met GTA IV en dat was wel fantastisch!

Ondertussen was GTA IV al een goede 4 maanden uit en ik maar Youtube filmpjes aan het kijken over de game...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Vijf jaar terug? Toen speelde ik nog Vice City en San Andreas. Misschien had ik toen wel al net III, LCS en VCS gekocht, maar GTA IV heb ik nog maar een goede 4 jaar. Ik heb alvorens GTA IV te kopen nog moeten sparen voor een XBOX 360, dus dat is toen een duur grapje geworden. Maar het was het zeker waard, wat sommigen dan ook mogen beweren.

Ik denk dat het liedje dat mij het meeste terugbrengt naar GTA IV (buiten de Soviet Connection dan) Pruitt Igoe van Philip Glass zal zijn. Op de vele andere liedjes op de radio na dan, maar ik denk dat dit er met kop en schouders bovenuit steekt. Aaaah... de IV-feeling 0_0

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Vijf jaar alweer?! Wow...toen was ik met m'n broer in overleg of we voor een PS3 of een XBox360 gingen om GTA IV te kunnen spelen. Het werd een XBox360, die uiteindelijk meer voor PES, FIFA, Beijing 2008 en Fallout 3 is gebruikt dan voor GTA IV. De game viel me dan ook gewoon erg tegen.

Maar goed, eens in de zoveel tijd dit luisteren brengt ook wel mooie herinneringen boven:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb het gevoel dat de jeugd van GTA IV meer verwachte, en dan eigenlijk een teleurstellend resultaat was (buiten graphics).

De muziek was direct Vladivostok FM. Omdat dit wel echt de eerste zender is bij aankomst in Broker. Favoriete;

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is alweer een tijdje geleden, de tijd gaat hard. Ik keek toen nog zo op van die nieuwe mogelijkheden en uiteraard die schitterende graphics. Helaas is het spelen een beetje verwaterd, maar het blijft een top game. Nu hopen dat de reactie nog beter is dan die op GTA V. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

3740_rockstar_warehouse_gta_iv_poster.jpg

Ik kon toen haast ook niet wachten op GTA IV! En het was het wachten dik waard! Heb 2 weken vrij genomen van werk, maar ik wilde de game ook niet zo snel als mogelijk uitspelen, want ik wilde genieten van elk klein dingetje! Zoals de mensen die rond liepen en hun eigen levens lijden, geweldig! Leuke herinneringen aan dat spel!

De leukste trailer vond ik trailer 3:

gaf mij echt dat WOUW gevoel! _O_:Y

Nu hoop ik van harte dat ik net zoveel kan gaan genieten van GTA V als het er eenmaal is. :dans:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Pfoeh, GTA IV. Om te beginnen was ik vier jaar geleden een jaar of elf, dus mijn enige ervaringen met GTA bestonden destijds enkel uit het af en toe spelen van SA bij een vriend. In de voorjaarsvakantie 2012 heb ik het spel bijna in zijn geheel uitgespeeld (mijn broer was toen weg, en had toen zijn PC + GTA IV tot m'n beschikking. Levenloze vakantie, maar goed). Afgelopen juli (2012) heb ik m'n gaming PC aangeschaft, en vrijwel direct daarna alle GTA's, waaronder dus IV + EFLC. De nodige toffe ervaringen opgedaan, en aangezien muziek heel veel doet met mij, zijn er een aantal nummers die een nostalgische waarde hebben wat betreft IV. Ik noem:

(Doet me vooral denken aan de sfeer van Broker)

(The Cousins Belic)

Ofwel: de hele hype rondom het uitkomen van IV heb ik gemist, maar het spel heeft absoluut het een en ander gedaan met mij.

Bewerkt: door Foreigner97

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb met GTA SA veel meer nostalgische gevoelens dan met GTAIV.

De gameplay van GTAIV is zo verwaterd dat ik me alleen concentreerde op het verhaal en toen ik het verhaal af had gemaakt,

stopte ik met spelen. Luisterde nooit naar muziek in GTAIV, als je ergens heen moet in een missie en je gaat rijden,

dan kost het je maar een 1 of 2 minuten voordat je je eindbestemming bereikte.

Ik baal er wel van dat ik nooit naar muziek luisterde in GTAIV maar ja, het spel was ook te zwaar voor me pc en wil ik het niet zo lang erop spelen.

Een PS3 of een Xbox360 was een dure grap, toen kostte het veel geld 5 jaar geleden.

Gameplay, de city en het bruinachtige sfeer waren de grootste minpunten.

Alleen het verhaal was zeer krachtig en dat verdient een dikke 10.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

GTA IV vond ik erg tegenvallen, to be honest. De muziek kon ik niet dromen, zoals bij San Andreas en Vice City. De weg ken ik nu nog niet. Ik speelde de missies bij uitzondering 2 of 3 keer... Niet zoals Freefall, waar ik wel aardig wat pogingen nodig had. Of de Flying School. Of Wrong Side of the Tracks. Of N.O.E. Het spel was uitgespeeld; daarmee klaar. Kreeg er niet bepaald het echte GTA gevoel van. :(

Maar ergens dacht ik wel dat het voornamelijk aan mezelf lag. Ik wilde andere dingen dan dat het spel gaf. Dat betekent niet dat het spel op zich slecht is, maar meer dat het niet bepaald mijn ding was.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De hype rondom de komst van GTA IV heb ik nooit meegemaakt, ik speelde het voor het eerst begin 2009 bij een vriend. Ik vind het nog altijd een fijn spel, maar dat komt dan wellicht juist omdat het voor mij de eerste GTA was die ik speelde.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

GTA IV vond ik erg tegenvallen, to be honest. De muziek kon ik niet dromen, zoals bij San Andreas en Vice City. De weg ken ik nu nog niet. Ik speelde de missies bij uitzondering 2 of 3 keer... Niet zoals Freefall, waar ik wel aardig wat pogingen nodig had. Of de Flying School. Of Wrong Side of the Tracks. Of N.O.E. Het spel was uitgespeeld; daarmee klaar. Kreeg er niet bepaald het echte GTA gevoel van. boos.gif

Maar ergens dacht ik wel dat het voornamelijk aan mezelf lag. Ik wilde andere dingen dan dat het spel gaf. Dat betekent niet dat het spel op zich slecht is, maar meer dat het niet bepaald mijn ding was.

Ik denk dat het sfeer is. GTA SA is zo...ja weet niet het juiste woord maar het heeft iets heel unieks.

Het gaat niet enkel om de storyline maar ook andere dingen wat GTAIV totaal niet heeft.

De sfeer en zo, en het hoge percentage variatie. De Wrong Side of the Tracks vind ik een leuke spannende missie.

Je concentreert je volledig op dat missie, je gaat er echt helemaal in in het spel en de missie. Je sluit je volledig af van het echte wereld.

Dat missie is zo leuk en spannend dat ik het expres faal en als ik niet faal, dat ik helemaal net vóór het einde laat eindigen.

Die mannetjes op de trein schieten was ook best grappig. "All we had to do was to follow the damn train, CJ!"

Het is ook geen wonder dat GTA SA het best verkocht spel is voor de PS2. En niet vergeten dat GTA SA 9 jaar bestaat! :O

Er zijn veel serieuze spellen dus GTA hoeft voor mij niet serieus te zijn.

Welke donkere kerel gaat nou een mysterieuze Green Goo jatten uit een militaire basis Area 51(69) en vervolgens ervandoor met een jetpack in de jaren 90 :cab:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...