Jump to content
Joriz

KIJKEN: De geschiedenis van Grand Theft Auto!


Er is al veel geschreven over de geschiedenis van Grand Theft Auto, alleen al WikiGTA staat er al helemaal over vol. Echter veel goede documentaires zijn er nog niet gemaakt. GamerSpawn bewijst als community dat je zeker een goede documentaire kan maken over één van de populairste gameseries. De YouTube show GamerSpawn heeft namelijk een zeer boeiende documentaire gemaakt van 45 minuten waarin de hele geschiedenis van de spellenreeks onder de loep wordt genomen. De documentaire maakt goed gebruik van vele bronnen waardoor je ziet hoe GTA groeide van 'simpel puntenspel' naar een befaamde en beruchte cinematografische gamereeks. Veel kijkplezier! thumbsup2.gif

Bron: GamerSpawn

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

3 kwartier, ik ga er maar eens even goed voor zitten. Drankje en hapje bij de hand, laat de show beginnen!

50 minuten later: Met veel plezier gekeken. Hoewel een hoop natuurlijk al bekend was, toch leuk om te zien hoe GTA zo geëvolueerd is door de jaren heen. Wel mis ik de Stories, en ook over CW wordt niet veel gezegd. Maar dat gemis werd goedgemaakt om 48:13, toen kon ik een glimlach niet onderdrukken ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Deze video is erg interessant voor mensen die de laatste jaren pas bekend zijn geraakt met GTA en wellicht niks meegekregen hebben van de oudere generaties van de GTA-serie.

Wat ik misschien een klein beetje jammer vind is dat alleen de grote titels aan bod zijn gekomen en ze de Stories/EfLC/CTW een beetje links hebben laten liggen, want van die spellen krijgt men nauwelijks informatie mee.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Deze video is erg interessant voor mensen die de laatste jaren pas bekend zijn geraakt met GTA en wellicht niks meegekregen hebben van de oudere generaties van de GTA-serie.

Ik heb net gekeken, en voor de mensen die al langer bekend zijn met GTA is 't ook een absolute aanrader. Een feest der herkenning. De muziek uit de allereerste Grand Theft Auto, de personages uit III en Vice City, en dan die trailer van IV...zo, dat was even kippenvel zeg.

Wat ik misschien een klein beetje jammer vind is dat alleen de grote titels aan bod zijn gekomen en ze de Stories/EfLC/CTW een beetje links hebben laten liggen, want van die spellen krijgt men nauwelijks informatie mee.

De insteek van het verhaal is duidelijk de vernieuwing die GTA steeds weer heeft gebracht en de invloed op de gamewereld. De Stories waren simpelweg een vervolg op wat III/Vice City/SA al lieten zien, EfLC wat IV al liet zien en CTW...tja, daar weet ik dan net te weinig van om wat over te zeggen :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Special thanks ''GTAGames.nl!''

Ik vond het een hele mooie terugkijk op het verleden. De muziek en filmpjes werden er goed in gezet en het paste gewoon. Op het einde kreeg ik wel zo'n traantje moment op het liedje van GTA III. Maar dat is het mooie hiervan!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Heb heel het filmpje in één keer gekeken. Het was die 3 kwartier wel waard, mooie samenvatting.

Het omvat ondermeer die vraag die ik altijd heb als ik de eerste GTA speel: "Hoe is men ooit van dit en GTA 2 overgegaan naar wat ik vandaag speel? Hoe is het allemaal zo kunnen lopen?" Het is zeker dat GTA III sleutel was naar het succes vandaag. De grote verandering in de gameplay. Blijft moeilijk te begrijpen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is zeker dat GTA III sleutel was naar het succes vandaag. De grote verandering in de gameplay. Blijft moeilijk te begrijpen.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben een grote fan van GTA III, maar valt dat niet van nagenoeg iedere GTA te zeggen? De enige GTA's waar je dat niet van zou kunnen zeggen lijken mij GTA London, GTAA, GTA LCS, GTA VCS, GTA CTW en de Episodes..

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...