Jump to content

BiglifeRPG

Recommended Posts

dayz_logo.jpg

Ontwikkelaar: DayZDevTeam

Uitgever: DayZDevTeam

Genre: Actie, Avontuur

Platform: PC

Aantal spelers: Multiplayer

Release: Mod: Alpha: 16/4/2012 - Standalone: (??/??/??)

Wat is DayZ:

DayZ is een mod voor de militaire simulatiegame ARMA 2 en ARMA 2: Operation Arrowhead. Het is een multiplayer mod die ARMA 2 verandert in een open wereld vol zombies en spelers. Het draait om het verzamelen van voedsel en wapens, waarna het een kwestie is van overleven. Hierin zijn niet alleen de zombies een groot gevaar, de andere spelers in de server zijn wellicht gevaarlijker. Je weet nooit zeker of een andere speler jou met rust laat, met je wilt samenwerken of jou wilt afschieten zodat hij jouw – met moeite verzamelde – spullen kan stelen.

Daarbij is het overleven in DayZ een grote uitdaging. Wanneer je geraakt wordt, kun je bloedingen of botbreuken oplopen die je ieder op hun eigen manier moet behandelen. Je moet ook bijtijds eten en drinken, en je lichaamstemperatuur mag niet te laag raken. En je kunt ook nog ziek worden, wat resulteert in een naar hoestje. Dit produceert geluid, wat weer zombies in jouw omgeving kan aantrekken. Want ook geluid en beweging spelen een rol in deze post-apocalyptische overleving. Het is geen eenvoudig spelletje waarin je hordes zombies afknalt. Voedsel, medicijnen, wapens en ammunitie zijn schaars. In leven blijven is de uitdaging.

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...
  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Rutger.

    5

  • Dexist

    4

  • Venzio

    3

  • GTA_Michael

    3

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

De standalone lijkt me een leuk spel, is het aan te raden in het Zombie-survival genre?

Klein vraagje dat ik er dan alleen bij heb. heb begrepen dat het een vooral een multiplayer is. Maar zijn er ook opties waardoor je zonder andere spelers kan spelen (single player - eigen server met wachtwoord), Want ben niet echt zo van het multi player gedoe.

Link to comment
Delen op andere websites

De standalone lijkt me een leuk spel, is het aan te raden in het Zombie-survival genre?

Klein vraagje dat ik er dan alleen bij heb. heb begrepen dat het een vooral een multiplayer is. Maar zijn er ook opties waardoor je zonder andere spelers kan spelen (single player - eigen server met wachtwoord), Want ben niet echt zo van het multi player gedoe.

DayZ is écht bedoeld om in multiplayer te spelen. Dit is niet alleen een zombie-survival game, maar de nadruk ligt vooral op het overleven van andere mensen. Dit kunnen friendlies of bandits zijn. Het is erg lastig om in te schatten of het mensen zijn die jou meteen overhoop maaien of dat je een team kan vormen. Ik kan dit spel alleen maar aanraden, maar het is vooral leuk wanneer je met vrienden van te voren afspreekt een team te vormen voordat je in een server start.

Houd er trouwens rekening mee dat de DayZ Standalone nog een alpha versie van het spel zit en dat er dus nog enorm veel features missen en bugs aanwezig zijn. Het development team verwacht pas eind 2014 een béta status te bereiken, wat betekent dat er óók dan nog flink aan DayZ Standalone gesleuteld gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Arma 2 is momenteel goedkoop te verkrijgen via de humble bundle. Voor 6 dollar (circa 4,50) kun je de mod spelen die, naar mijn mening, stukken beter is dan de standalone en zeker de moeite waard is. Aanbieding is nog geldig tot morgen circa 14:00.

Voor multiplayer survival is het trouwens echt een aanrader. Het is niet zo'n 'schiet elke zombie overhoop' Left 4 Dead game, maar meer een realistische psychologische survival game. Constant alles in de gaten houden en tactisch overleg. Na een paar uurtjes spelen zijn zombies het laatste waar je je zorgen over maakt zodra je een stad binnen rijdt. Het krijgt bijna een horror aspect, door de gedachte dat er bijna altijd wel iemand in de buurt is die wellicht jou loopt te volgen. Ik heb vorige week ook twee spelers zowat een halfuur gevolgd voordat wij oog in oog kwamen te staan.

Rinaldootje; ik zou hem aanraden om wel online te spelen. Zonder andere spelers is de game vrij kaal, doordat het overleven van zombies niet ingewikkeld is. Je moet niet gehecht raken aan je spullen en met de gedachte spelen: "Ik ga dood, vroeg of later". Hetzij door een sluipschutter op een kilometer afstand, een ongeluk met de auto of door iemand die op jouw spullen uit is. Juist die momenten, op de rand van het einde, zijn de meest gave momenten.

Je moet gewoon zo denken: In het begin heb je niks kwijt te raken. Als je dood gaat, lekker boeien, je vindt die spullen toch vrij snel weer. Tegen de tijd dat je echt goeie spullen hebt, heb je ook verstand van het spel. Ga je dan dood, dan weet je daarna waar je heen moet voor een fatsoenlijk wapen

Link to comment
Delen op andere websites

Stukken beter dan de standalone? Wat heb jij gebruikt dan? De standalone is veel meer geoptimaliseerd voor een dit soort type spel en er zitten veel meer fixes en betere animaties in, het springen alleen al bijvoorbeeld. Misschien zeg je dit omdat er nog bugs in het spel zitten maar dat komt omdat het spel nog in Alpha is maar om dan eerst geld uit te geven voor ArmA 2 die over een tijdje toch niet meer ondersteund wordt door de mod (of updates) is een beetje zonde van je geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Laatste keer dat ik Standalone zag, zaten er nog maar een paar wapens in en nog geen enkel voertuig. De standalone heeft veel potentie, true, maar ik heb het wel een beetje gehad met de 'koop pre-alpha access' formule. Het gaat nog zo lang duren voordat de standalone gelijk staat aan de mod qua content.

Via de Humble Bundle kun je de mod spelen voor ongeveer 4,50 euro. Zelf zou ik die kopen en dat een tijd spelen. Dan over een paar maanden een keer kijken naar de standalone. Op de mod zijn nu nog circa 6000 actieve servers, dus actief genoeg en voorlopig is er nog genoeg activiteit rond de mod. Nu met die aanbieding is er zeker weer een piek in het aantal spelers.

Bovendien heb je nog extra mods (ja mods in een mod :7), meest bekende Epoch. Voegt een aantal compleet nieuwe mappen toe, je kunt eigen basissen maken, er zijn random events en er is AI die de wereld wat actiever maakt. Ik speel zelf liever iets met meer content dan een goed geoptimaliseerde Alpha.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ziet er heel tof uit! Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt en voor hoeveel?

Eerst werden zulke canvassen verkocht door de maker van de afbeelding, helaas is hij hier mee gestopt en heb ikk de afbeelding van zijn website getrokken.

Daarna via bestincanvas.nl besteld omdat ik daar een coupon code voor had gekocht. Het heeft mij in totaal 15,50 euro gekost voor een 40x60 canvas maar op de website wordt zo'n canvas voor ongeveer 30 euro verkocht.

De afbeelding is trouwens niet van de juiste verhouding en ik heb daarom in Photoshop het lichaam en dergelijke handmatig wat moeten verlengen. Mocht je interesse hebben in het bestand, laat me het even weten en dan stuur ik 'm in een privébericht aangezien er natuurlijk auteursrecht van iemand anders op die afbeelding zit.

Bewerkt: door Rutger.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...