Jump to content

War Thunder


GrandTheftHaye

Recommended Posts

Ik speel sinds kort erg vaak de tankmodus en ik moet zeggen dat ik sommige elementen leuker vind dan World of Tanks. Zo vind ik het ietsje realistischer op een of andere manier.

O ja, niet mijn homemade Dutch Tank vergeten :D

Al mijn tanks heb ik zo geverfd :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat je begonnen bent met spelen. War Thunder is over het algemeen realistischer dan World of Tanks/Warplanes (niet dat de één daardoor beter is dan de andere). Het grootste verschil is natuurlijk dat tanks geen Hit points hebben en je eigenlijk genoeg module damage moet doen om een tank te verslaan. Ook is er het hele element dat de shells natuurlijk over een bepaalde afstand naar beneden vallen, waardoor je dus boven de tank moet richten om hem te raken.

Nog een tip: veel zogenaamde weak spots uit WoT zijn ook aanwezig, zoals de cupola, hoewel je in WoT tanks door hier continu op te schieten een tank kan uitschakelen zal dit echter in WT bv alleen de commander uitschaklen en niet de tank.

BTW: Nice camo 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat je begonnen bent met spelen. War Thunder is over het algemeen realistischer dan World of Tanks/Warplanes (niet dat de één daardoor beter is dan de andere). Het grootste verschil is natuurlijk dat tanks geen Hit points hebben en je eigenlijk genoeg module damage moet doen om een tank te verslaan.

Ja inderdaad, dat maakt het wat realistischer. Dat maakt ook sommige papertanks een stuk sterker. De T28 Medium tank bijvoorbeeld. Voor veel turrets en achter een huge enginebay.

Zo kan je 37mm pen hebben op 10 meter en alsnog geen poep damage doen bij een 30mm armorplaat. Ook veel realistischer, want dat schrapnel komt gewoon met een vele lagere snelheid de tank binnen :puh:

Ook is er het hele element dat de shells natuurlijk over een bepaalde afstand naar beneden vallen, waardoor je dus boven de tank moet richten om hem te raken.

Dat heb je in WoT ook, alleen zijn die afstanden daar anders. Zo schiet je in WoT vaak niet verder dan 400 meter, terwijl er bij WT ook schoten tussen zitten van 1200 meter (langer dan de WoT maps). Ik vind het ook leuker dat de guns realistischer zijn en "premiumshells" gewoon gebruikt kunnen worden (APCR en HEAT hebben ook zo hun eigen nadelen).

BTW: Nice camo 8)

Tnx. Het is eigenlijk die Yellow sun van de japanners zo veel inzoomen dat je een decal krijgt van 15 meter XD. Dit is net een gouden tank :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ook is er het hele element dat de shells natuurlijk over een bepaalde afstand naar beneden vallen, waardoor je dus boven de tank moet richten om hem te raken.

Dat heb je in WoT ook, alleen zijn die afstanden daar anders. Zo schiet je in WoT vaak niet verder dan 400 meter, terwijl er bij WT ook schoten tussen zitten van 1200 meter (langer dan de WoT maps). Ik vind het ook leuker dat de guns realistischer zijn en "premiumshells" gewoon gebruikt kunnen worden (APCR en HEAT hebben ook zo hun eigen nadelen).

Dat is natuurlijk waar, vaak komt het voor dat je op afstanden naar tanks moet schieten die in WoT net zo goed op een andere map kunnen staan. Al is het hele shell-drop systeem wel een stuk prominenter aanwezig en zal je daar zelfs op 100-200m enigszins op moeten letten terwijl dit in WoT niet hoeft.

BTW: Nice camo 8)

Tnx. Het is eigenlijk die Yellow sun van de japanners zo veel inzoomen dat je een decal krijgt van 15 meter XD. Dit is net een gouden tank :puh:

Je kan trouwens ook een custom skin maken in bv. photoshop of paint(niet aan te raden), over het algemeen zien deze er beter uit en kan je ze helemaal zelf customizen. Al zijndeze wel client side en kan niemand anders dan jijzelf ze zien.

Ga naar het desbetreffende voertuig naar customization, dan zie je links onder bij camo een soort sterretje dat een template aan zal maken. Wat je dan kan vinden onder het mapje user skins in de WT map, als je dat opent kun je die bewerken.

Bewerkt: door GrandTheftHaye
Link to comment
Delen op andere websites

Ook is er het hele element dat de shells natuurlijk over een bepaalde afstand naar beneden vallen, waardoor je dus boven de tank moet richten om hem te raken.

Dat heb je in WoT ook, alleen zijn die afstanden daar anders. Zo schiet je in WoT vaak niet verder dan 400 meter, terwijl er bij WT ook schoten tussen zitten van 1200 meter (langer dan de WoT maps). Ik vind het ook leuker dat de guns realistischer zijn en "premiumshells" gewoon gebruikt kunnen worden (APCR en HEAT hebben ook zo hun eigen nadelen).

Dat is natuurlijk waar, vaak komt het voor dat je op afstanden naar tanks moet schieten die in WoT net zo goed op een andere map kunnen staan. Al is het hele shell-drop systeem wel een stuk prominenter aanwezig en zal je daar zelfs op 100-200m enigszins op moeten letten terwijl dit in WoT niet hoeft.

Ja, prominenter qua afstand betreft. Al moet ik met m'n AT-2 Derp gun ook altijd flink in een boogje schieten (same goes voor arty). Ik vind het alleen jammer dat je niet met secondaries kan schieten of met autocannons zoals in die vliegtuigen. Zo'n .30 of .50 kan nog best effectief zijn tegen een vliegtuig, dat zie je maar in de flightmodus.

Je kan trouwens ook een custom skin maken in bv. photoshop of paint(niet aan te raden), over het algemeen zien deze er beter uit en kan je ze helemaal zelf customizen. Al zijndeze wel client side en kan niemand anders dan jijzelf ze zien.

Ga naar het desbetreffende voertuig naar customization, dan zie je links onder bij camo een soort sterretje dat een template aan zal maken. Wat je dan kan vinden onder het mapje user skins in de WT map, als je dat opent kun je die bewerken.

Bedankt, als liefst heb ik ook dat het server-side vaststaat :puh: Dat zijn die decals wel toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Secondary weapons zitten al wel in de game, de Russische t35 heeft bv een 75mm howitzer en 2 37mm guns, verder wordt er verwacht dat ze machine guns ook binnen korte tijd gaan toevoegen. Ook komen de amerikaanse tanks in de volgende update erbij, waaronder ook de m3lee die ook meerdere wapens heeft. En de autocannons zitten voor zover ik weet alleen op de AA vehicles (en pz2's), al is het wel mogelijk(en bijzonder lachwekkend)om een vliegtuig met een tank gun neer te halen.

De decals en camo's zijn idd server side en iedereen kan die zien. De reden dat user skins alleen client side zijn is omdat mensen bv de mogelijk heid hebben om historische tekens zoals hakenkruizen en ss tekens op hun vliegtuigen/tanks te zetten wat bv in duitsland verboden is om in een videogame te hebben. En is het natuurlijk mogelijk om er misbruik van te maken door een grote 8===D op je voertuig te zetten.

Daarnaast is het waarschijnlijk technisch moeilijk te bereiken omdat iedereen dan de desbetreffende template voor jouw voertuig zou moeten downloaden om het te kunnen zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Secondary weapons zitten al wel in de game, de Russische t35 heeft bv een 75mm howitzer en 2 37mm guns, verder wordt er verwacht dat ze machine guns ook binnen korte tijd gaan toevoegen. Ook komen de amerikaanse tanks in de volgende update erbij, waaronder ook de m3lee die ook meerdere wapens heeft. En de autocannons zitten voor zover ik weet alleen op de AA vehicles (en pz2's), al is het wel mogelijk(en bijzonder lachwekkend)om een vliegtuig met een tank gun neer te halen.

Oke, onder autocannons bedoel ik eigenlijk door de AI bestuurde (automatisch bestuurde) kanonnen en geen autocannons :puh:

Hetzelfde geld voor de T-35 die vuurt nu alles met de primaire knop af (ik zag al wel dat je ook een secundaire knop had).

Ik zou graag mijn primaire gun met de primaire knop willen afvuren, een secundaire met mijn secundaire knop en alle overige guns automatisch laten schieten. (zo'n IS, ISU-152 en T54/55, kan bijv. een (automatische) DShK gun hebben op het dak. En in de lagere tiers heb je echt wel wat aan een coaxial lmg :puh:

De decals en camo's zijn idd server side en iedereen kan die zien. De reden dat user skins alleen client side zijn is omdat mensen bv de mogelijk heid hebben om historische tekens zoals hakenkruizen en ss tekens op hun vliegtuigen/tanks te zetten wat bv in duitsland verboden is om in een videogame te hebben. En is het natuurlijk mogelijk om er misbruik van te maken door een grote 8===D op je voertuig te zetten.

Daarnaast is het waarschijnlijk technisch moeilijk te bereiken omdat iedereen dan de desbetreffende template voor jouw voertuig zou moeten downloaden om het te kunnen zien.

Oke, tnx :)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is het mogelijk (met vliegtuigen in ieder geval wel) om de secundaire guns/ cannons aan een andere knop te koppelen. Bv. maingun/machine guns voor LMB en sec. gun/cannons voor RMB of MB4/5 als je die hebt.

Machine guns op tanks zouden idd erg handig zijn tegen licht gepanserde voertuigen (AA, bv. ZSU37, open-top tanks etc.), of misschien ook handig om tanks af te leiden terwijl je moet terugtrekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is het mogelijk (met vliegtuigen in ieder geval wel) om de secundaire guns/ cannons aan een andere knop te koppelen. Bv. maingun/machine guns voor LMB en sec. gun/cannons voor RMB of MB4/5 als je die hebt.

Machine guns op tanks zouden idd erg handig zijn tegen licht gepanserde voertuigen (AA, bv. ZSU37, open-top tanks etc.), of misschien ook handig om tanks af te leiden terwijl je moet terugtrekken.

Ja, met vliegtuigen wel en met Tanks ook alleen zijn die secundaire guns aan de primaire guns gekoppeld. Mij maakt het nu nog niet zo veel uit, ik gebruik toch alleen de T-35 tijdens een testdrive :D

Kan je War Thunder ook samen doen? Zo ja, kan ik je op een of andere manier inviten? Mijn naam is Di-Commandore

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan in WT een squad vormen met max vier spelers waardoor je samen kan spelen. Je gaat naar Friends -> Search player-> right click-> invite to squad. IK heet HayeFinn, denk alleen niet dat ik deze week kan spelen :( , nogal druk met school. Ander keer misschien.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan in WT een squad vormen met max vier spelers waardoor je samen kan spelen. Je gaat naar Friends -> Search player-> right click-> invite to squad. IK heet HayeFinn, denk alleen niet dat ik deze week kan spelen :( , nogal druk met school. Ander keer misschien.

Oke bedankt, ik zal je zsm toevoegen. er komt vast wel een weekendje (of vakantie) wanneer we samen kunnen gamen. Alle tijd toch :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb je nu in ieder geval toegevoegd. Met wel wat uitzonderingen ertussen kan ik normaal wel een paar potjes spelen in de avond :Y

Speaking of which: ik ga het nu eventjes spelen :D

Edit:

De SU-122 is pas generfed, maar het blijft een leuk voertuig. 2 AI kills en 12 Players :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...