Jump to content
Svenie

GTA V-previews - Unieke skill per protagonist


med_gallery_1_147_208566.jpg

Zoals reeds van tevoren aangekondigd zijn er vandaag een aantal GTA V previews online verschenen. In deze previews een aantal leuke (nieuwe) weetjes, welke we hieronder kort even uiteenzetten:

  • Het is weer mogelijk om verschillende eigendommen, waaronder huizen, garages en bedrijven te kopen.
  • In een Pay ’n’ Spray heb je nu ook de mogelijkheid om voertuigen te modificeren. Naast het aanpassen van de kleur, kan je ook nieuwe wielen, ramen, spoilers en zelfs een upgrade voor je motor en remmen laten installeren.
  • Wapens zijn te modificeren met allerhande accessoires.
  • Je kan je uiterlijk weer aanpassen door het kopen van nieuwe kleding, het laten zetten van een tatoeage of het aanmeten van een nieuw kapsel.
  • Het is wanneer je maar wilt mogelijk om bijvoorbeeld een likeurwinkel of een bankautomaat te overvallen.
  • De iFruit, de nieuwe telefoon in GTA V bevat verschillende apps. Naast de camera die de telefoon in GTA IV al bevatte, is deze telefoon ook uitgerust met Internet, sociale media, een kalender en een optie die het mogelijk maakt om missies opnieuw te spelen.
  • Er zijn tal van minigames die je kunt spelen, waaronder yoga, golf, tennis, motorraces en triatlons.
  • Het is net als in GTA: San Andreas opnieuw mogelijk om bepaalde skills te upgraden. Elk personage kan de volgende negen skills verbeteren: Stamina, Shooting, Strength, Stealth, Flying, Driving, Mechanic, Lung Capacity en een speciale skill afhankelijk van het personage waarmee je speelt. Zo kan Franklin de tijd vertragen wanneer hij aan het rijden is, kan Trevor dubbele schade aanrichten, terwijl hij zelf de helft minder schade ontvangt en heeft Michael zijn eigen versie van bullet time, wat we kennen uit Max Payne 3.
  • De volledige map is van bij het begin van het spel beschikbaar.
  • Volgens Rockstar zullen er vijf keer meer voetgangers zijn dan in GTA IV het geval was.
  • Je kan scubaduiken. De oceaan zit vol verschillende vissoorten en haaien. Het is mogelijk om schatten te zoeken onderwater.
  • In bergachtig gebied zijn verschillende wilde dieren terug te vinden, waaronder herten.
  • Voor je aan de grote overvallen kunt beginnen, wordt je eerst verplicht een aantal kleinere overvallen te plegen ter voorbereiding. Zo moet je onder andere een vluchtwagen stelen, de nodige kleding bemachtigen, enz...
  • Het is mogelijk om tijdens een cutscene te wisselen tussen de personages.
  • De manier waarop elk personage loopt is verschillend. Zo zal Michael zich bijvoorbeeld minder snel voortbewegen dan Franklin.
  • Wanneer je een wanted level hebt, is het niet mogelijk om van personage te wisselen, je bent dus eerst verplicht om de politie kwijt te raken.
  • ...

Zoals jullie kunnen zien wordt dit zonder twijfel de meeste uitgebreide GTA tot nu toe. Bovenstaande lijst is lang niet compleet, maar bevat naar onze mening wel de belangrijkste punten. Andere details en leuke weetjes zijn wellicht terug te vinden in onze GTA V-fora. Je kan nu ook alle nieuwe screenshots uit de media in hoge kwaliteit bekijken.

Bron: gtav.net

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Leuke weetjes :D

Bij nieuwe bedrijven denk ik altijd aan Vice City. Die paar dingen in SA vond ik zo boeiend niet. Die uit VC zorgde ervoor dat ik een gevoel kreeg van macht in een stad. :puh:

Een optie om missies over te spelen, daar ben ik wel zó blij mee! :dans:

Toch jammer dat de bruggen niet meer dicht zijn. Dat was toch wel een écht GTA element.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooi samengevat!

Het feit dat we vanaf het begin al de hele map kunnen verkennen vind ik wel fijn. In de voorgaande GTA's was dat altijd een minpuntje in mijn ogen. Het voelde dan nogal gesloten aan, terwijl dat niet nodig is. Mooi dat Rockstar Games alles nu gewoon open laat vanaf het begin.

Wat ik leuk vind, is dat GTA V echt zal doen denken aan de echte wereld. De iFruit met apps (social media, internet etc.) is daar al een klein voorbeeldje van. En natuurlijk meer voetgangers, de verschillende kenmerken van de hoofdpersonages, de mogelijkheid om je uiterlijk weer aan te passen met een ander kapsel, een tattoo en kleding en meer.

Ik ben echt benieuwd. Het duurt nog even, maar in september kunnen we dan toch eindelijk Los Santos en het omringende landschap gaan verkennen! :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waar ik vooral blij mee ben zijn de kleine dingetjes die we ook hadden in SA: de skills, de minigames, het kunnen aanpassen van je uiterlijk en de mogelijkheid om je auto te modden. Dat zat deels ook wel in IV, maar nu V zich weer in Los Santos gaat afspelen wil ik ook dat gevoel van SA weer hebben. Jammer dat het complete gebied direct volledig toegankelijk is, maar als je lekker wilt free-roamen is het ook wel fijn dat je overal kunt gaan en staan waar je wilt natuurlijk.

Overigens is het in mijn ogen niet nodig om zo ver te gaan dat je naar schatten kunt zoeken onder water.... puh2.gif Maar goed, wie weet kun je in de vorm van die schatten wel weer collectables vinden onder water (zoals de oysters uit SA).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

  • In een Pay ’n’ Spray heb je nu ook de mogelijkheid om voertuigen te modificeren. Naast het aanpassen van de kleur, kan je ook nieuwe wielen, ramen, spoilers en zelfs een upgrade voor je motor en remmen laten installeren.
  • Volgens Rockstar zullen er vijf keer meer voetgangers zijn dan in GTA IV het geval was.

Voor wie Mafia II heeft gespeeld zal het eerste wel zeer herkenbaar klinken. Ik weet niet wat ze bedoelen met 5 keer zoveel peds? Vijf maal zoveel aanwezige peds (minder waarschijnlijk) of 5 keer zo veel peds in de database en dus meer verscheidenheid? Het lijstje klinkt in ieder geval heel lokkend. Ik heb er echt zo'n zin in.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

  • In een Pay ’n’ Spray heb je nu ook de mogelijkheid om voertuigen te modificeren. Naast het aanpassen van de kleur, kan je ook nieuwe wielen, ramen, spoilers en zelfs een upgrade voor je motor en remmen laten installeren.
  • Volgens Rockstar zullen er vijf keer meer voetgangers zijn dan in GTA IV het geval was.

Voor wie Mafia II heeft gespeeld zal het eerste wel zeer herkenbaar klinken. Ik weet niet wat ze bedoelen met 5 keer zoveel peds? Vijf maal zoveel aanwezige peds (minder waarschijnlijk) of 5 keer zo veel peds in de database en dus meer verscheidenheid? Het lijstje klinkt in ieder geval heel lokkend. Ik heb er echt zo'n zin in.

5 times more NPC's. De populariteit van het aanwezige peds.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De iFruit ziet er toch een ding uit. Maar het strand ziet er echt machtig uit!

Als je ziet dat er mensen op zijn (wat in IV niet het geval was), en er mensen baden. De afbeelding met de Cessna ziet er al goed uit voor een ramp scenario :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De iFruit ziet er toch een ding uit. Maar het strand ziet er echt machtig uit!

Als je ziet dat er mensen op zijn (wat in IV niet het geval was), en er mensen baden. De afbeelding met de Cessna ziet er al goed uit voor een ramp scenario :puh:

Zei je ramp scenario? "Aye Trevor, are you in?" "The fuck are you asking, you greaseballsdick! Come on, get the fuck in!"

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

  • een optie die het mogelijk maakt om missies opnieuw te spelen.

In mijn ogen het mooiste van de hele lijst. Hoe vaak ik wel niet heb gedacht in de diverse GTA's "kon ik die missie nog maar eens spelen, zonder dat ik heel veel andere missies nog een keer zou moeten doen."

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

  • een optie die het mogelijk maakt om missies opnieuw te spelen.

In mijn ogen het mooiste van de hele lijst. Hoe vaak ik wel niet heb gedacht in de diverse GTA's "kon ik die missie nog maar eens spelen, zonder dat ik heel veel andere missies nog een keer zou moeten doen."

Ik heb niet gelezen hoe het precies verwoord is in de preview(s), maar aangezien het op de telefoon zit klinkt het zoals het in GTA IV was: bij Mission Failed kon je met 1 druk op de knop meteen opnieuw proberen. Dat is iets anders dan een missie maar zo opnieuw spelen, wanneer je maar wilt ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

  • een optie die het mogelijk maakt om missies opnieuw te spelen.

In mijn ogen het mooiste van de hele lijst. Hoe vaak ik wel niet heb gedacht in de diverse GTA's "kon ik die missie nog maar eens spelen, zonder dat ik heel veel andere missies nog een keer zou moeten doen."

Ik heb niet gelezen hoe het precies verwoord is in de preview(s), maar aangezien het op de telefoon zit klinkt het zoals het in GTA IV was: bij Mission Failed kon je met 1 druk op de knop meteen opnieuw proberen. Dat is iets anders dan een missie maar zo opnieuw spelen, wanneer je maar wilt knipoog.gif

Nee, er is daadwerkelijk een app waarmee je missies opnieuw kunt doen en aangezien je missies op verschillende maniern kunt aanpaken en je kunt het dan ook nog eens vanuit 3 karakters spelen wordt het vierdubbel awesome.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...