Jump to content

3L1077's Photos


3L1077

Recommended Posts

Mooie collectie zeg! Foto 8 (die met die gekleurde fiets) en de foto in de hoofdpost vind ik in het bijzonder erg mooi. Heb je ooit wel eens overwogen om je foto's op (stock)websites aan te bieden? Wie weet kun je er dan ook nog een mooi zakcentje aan overhouden!

Overigens is het maken van foto's ook een kunst op zich, een art, dus ik heb er geen problemen mee dat het topic hier in Graphics staat. Maar als je 't graag verplaatst wilt hebben, moet je even een seintje geven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 3L1077

    16

  • -Matthijs-

    3

  • FireFighter

    3

  • Michael

    2

Mooie collectie zeg! Foto 8 (die met die gekleurde fiets) en de foto in de hoofdpost vind ik in het bijzonder erg mooi. Heb je ooit wel eens overwogen om je foto's op (stock)websites aan te bieden? Wie weet kun je er dan ook nog een mooi zakcentje aan overhouden!

Overigens is het maken van foto's ook een kunst op zich, een art, dus ik heb er geen problemen mee dat het topic hier in Graphics staat. Maar als je 't graag verplaatst wilt hebben, moet je even een seintje geven.

Eerst en vooral bedankt! :)

Ik heb het ooit eens overwogen met m'n vader, had er een paar opgezet, maar heb nooit resultaten gezien.

En mij maakt het niet uit waar het staat, ik vind het gewoon leuk om al mijn foto's in één topic te hebben, en de mensen schijnen er hier geen probleem mee te hebben. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het ooit eens overwogen met m'n vader, had er een paar opgezet, maar heb nooit resultaten gezien.

Op welke website(s) heb je je foto's aangeboden? Het is natuurlijk zo dat er duizenden foto's op de 'grote' websites staan, dus de kans dat iemand jouw foto koopt is relatief klein. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je fotografeert. Maar als je er bedreven in bent, dan zou het geen kwaad kunnen om er gewoon een collectie op te zetten, zonder al te veel verwachtingen. En als iemand een keer iets koopt, dan is dat hartstikke leuk meegenomen. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het Fotolia was, maar het was allemaal wat snel gedaan, en ik heb er nooit meer echt naar gekeken, het waren gewoon 5 foto's ofzo denk ik, op naam van m'n vader. Maar dat was ook al een jaar of 2/3 geleden, was ik ook niet zo "goed" als nu.

Bewerkt: door 3L1077
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het Fotolia was, maar het was allemaal wat snel gedaan, en ik heb er nooit meer echt naar gekeken, het waren gewoon 5 foto's ofzo denk ik, op naam van m'n vader. Maar dat was ook al een jaar of 2/3 geleden, was ik ook niet zo "goed" als nu.

Ik weet niet in hoeverre je het interessant vindt om er geld aan te verdienen hoor, wie weet is het gewoon een simpele hobby. Maar stel ik zou zo kunnen fotograferen als jou, met ook in het achterhoofd de wetenschap dat je nog aan het groeien bent, dan is verkopen zeker iets wat ik sterk zou overwegen. Het kost je immers geen extra moeite; foto's maken blijf je toch wel doen. Vijf of tien foto's zetten misschien (nog) geen zoden aan de dijk, maar hoe meer je spreidt over websites, hoe meer potentiële kopers je bereikt. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...

Beide erg mooie foto's! Goede scherpte en kleuren! :tu:

Wellicht dat een vierkant fotoformaat ook goed staat, of een staand formaat zodat je bijv. bij de tweede foto meer van het blad kan laten zien.

Bewerkt: door RUBENN
Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n vierkante foto's zijn inderdaad wel tof, maar uiteindelijk vind ik dat niet zo belangrijk. Normaal gezien zijn foto's altijd 4:3, dus verder maak ik me er niet druk om. Het is belangrijker wat er in dat kader zit! icon_mrgreen.gif

Maar wel bedankt! Je bent natuurlijk ook altijd welkom om m'n 500px, Facebook of Instagram te volgen! knipoog.gif Ik probeer deze dagelijks te updaten. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Het is belangrijker wat er in dat kader zit!

Dat is zeker waar, maar door het formaat van de foto kan je wel de aandacht naar iets toetrekken of een mooie compositie maken. Wát je fotografeerd is belangrijk, maar hoe je je beeld afwerkt is ook niet onbelangrijk! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had het gezegd: enorm veel foto's in Parijs. Heb ze nog niet stuk voor stuk bekeken, maar heb me alvast beziggehouden met een enorm dikke panorama... Getrokken op het dak van de Fondation Louis Vuitton, (prachtig gebouw, later meer daarover) met een uitzicht over een park ten oosten van Parijs, en in de achtergrond natuurlijk de stad zelf. Challenge: zoek de luchtballon, eifeltoren, de hijskranen, het vliegtuig en een kerktoren.

63 megapixels.

21.000px / 3.000px

224 cm / 34 cm (ware grootte)

Uhm... open dit niet met mobiele data... puh2.gif

8dRyqUZ.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Challenge: zoek de luchtballon, eifeltoren, de hijskranen, het vliegtuig en een kerktoren.

Luchtballon: Blauwe stip links van het midden. Eiffeltoren: Uiterst links. Hijskranen: Meerdere locaties. Vliegtuig: Rechts van de luchtballon. Kerktoren: Bijna uiterst rechts. Krijg ik nu een koekje?

Mooie foto, hoewel ik het persoonlijk jammer vind dat je wat delen van het dak van waar de foto is gemaakt hebt meegenomen. Parijs is sowieso een fotogenieke stad, ben benieuwd of je nog wat andere foto's hier plaatst.

Link to comment
Delen op andere websites

Challenge: zoek de luchtballon, eifeltoren, de hijskranen, het vliegtuig en een kerktoren.

Luchtballon: Blauwe stip links van het midden. Eiffeltoren: Uiterst links. Hijskranen: Meerdere locaties. Vliegtuig: Rechts van de luchtballon. Kerktoren: Bijna uiterst rechts. Krijg ik nu een koekje?

Mooie foto, hoewel ik het persoonlijk jammer vind dat je wat delen van het dak van waar de foto is gemaakt hebt meegenomen. Parijs is sowieso een fotogenieke stad, ben benieuwd of je nog wat andere foto's hier plaatst.

Sterk hoor!

En goh, het was zo'n prachtig gebouw dat de foto anders wat saai zou zijn. Hieronder al een preview.

19-08%2015-32-09_zpssaifkero.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...