Jump to content

Spotify (Unlimited/Premium)


FireFighter

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal :puh:,

Ik heb op dit moment een half defecte micro SD-kaart met zo'n 2k+ muziek erop. Aangezien ik graag op mijn smartphone naar muziek luister is dit een irritant probleem, want ik kan de SD-kaart 8 van de 10 keer niet gebruiken. Nu zat ik laatst te denken om Spotify Unlimited of Premium te nemen. Maar voordat ik weer met geld ga smijten, zou ik het op prijs stellen om gebruikers van Spotify Premium of Unlimited te horen over de voor- en nadelen. Want het is toch weer 5 á 10 euro in de maand wat ik kwijt ben, en ik wil zeker weten dat ik dan betaal voor een goede dienst. :puh:

Erg bedankt!

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf gebruik elke dag Spotify Premium. Het is gewoon handig, werkt snel en alle nummers staan erop. Wat ik vooral fijn vind aan Spotify Premium is dat die bij een klein wifi signaal nog steeds goede muziekkwaliteit zonder storingen produceert. Bij andere muziekprogramma's heb je wel eens dat deze dan stopt/mindere kwaliteit toont. In ieder geval is Spotify Premium die 10,- het dubbel en dwars waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier ook een tevreden Spotify Premium gebruiker, grote muziek collectie, in (naar mijn mening) goeie kwaliteit. Je kan met drie verschillende apparaten (PC, telefoon, tablet) tegelijkertijd op het zelfde account luisteren/ Daarnaast kan je tot maximaal 10 duizend nummers offline opslaan, zodat je ze ook zonder internet kan luisteren (3.333 nummers per apparaat) :). Vindt het in ieder geval het geld wel waard :)

Link to comment
Delen op andere websites

alle nummers staan erop

Neen. Bootlegs en remixes vind je bijvoorbeeld amper.

Spotify is in mijn ogen een zwak excuus om legaal muziek te luisteren, artiesten krijgen geen bal van wat jij betaalt. Als je bijvoorbeeld een CD koopt op iTunes van een bepaalde artiest van 10 euro, kun je ervan uitgaan dat de artiest er 1 euro van krijgt. Je kan niet verwachten dat de artiesten die jij betaalt van een schamele 10 euro/maand elk een euro krijgen. De zogenaamde royalty's die Spotify betaalt gaan voor het grootste gedeelte integraal naar de platenmaatschappijen zelf.

PS: Ondanks het feit dat niet alles te vinden is in Spotify, kan je je eigen files in Spotify toevoegen.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

alle nummers staan erop

Neen. Bootlegs en remixes vind je bijvoorbeeld amper.

Spotify is in mijn ogen een zwak excuus om legaal muziek te luisteren, artiesten krijgen geen bal van wat jij betaalt.

Jij weet dus duidelijk niet hoe Spotify werkt. Geen idee wat het ook toevoegd aan de vraag van TS.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Jij weet dus duidelijk niet hoe Spotify werkt. Geen idee wat het ook toevoegd aan de vraag van TS.

Het stuk waarin ik zeg hoe Spotify werkt laat je achterwege, best hilarisch.

Dus jij gelooft werkelijk dat Spotify meer opbrengst geeft aan de artiest dan het kopen van zijn/haar CD? Want ook dat laat je achterwege, wat me de indruk geeft dat je het afdoet als onzin. De enige reden om Spotify te gebruiken is in mijn ogen om je geweten te sussen dat het legaal is, ik zeg gewoon even m'n mening waarom je er je geld niet moet instoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoor iedereen roepen 'dat alle nummers erop staan', maar dat is bij lange na niet waar. Dat geldt niet alleen voor onbekende, meer obscure bands, maar ook veel grote namen zoals The Beatles, Led Zeppelin en Oasis zijn niet via Spotify te beluisteren. Persoonlijk zou ik het geld er niet voor over hebben, dan zoek ik maar wat langer naar die rarities of wat dan ook. Maar goed, om niet helemaal de zuurpruim uit te hangen: de dingen die Spotify wél kan en heeft, werken ook als een tiet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoor iedereen roepen 'dat alle nummers erop staan', maar dat is bij lange na niet waar. Dat geldt niet alleen voor onbekende, meer obscure bands, maar ook veel grote namen zoals The Beatles, Led Zeppelin en Oasis zijn niet via Spotify te beluisteren. Persoonlijk zou ik het geld er niet voor over hebben, dan zoek ik maar wat langer naar die rarities of wat dan ook. Maar goed, om niet helemaal de zuurpruim uit te hangen: de dingen die Spotify wél kan en heeft, werken ook als een tiet.

Ik meen ook te hebben gehoord dat als je Premium of Unlimited hebt, de kwaliteit van de nummers wordt opgetrokken naar 320kbps. Eigenlijk denk ik dat het een marketingtruc is, maarja ik heb geen vergelijksmateriaal, dus ik neem het dan maar aan. :puh:

Jij weet dus duidelijk niet hoe Spotify werkt. Geen idee wat het ook toevoegd aan de vraag van TS.

Het stuk waarin ik zeg hoe Spotify werkt laat je achterwege, best hilarisch.

Dus jij gelooft werkelijk dat Spotify meer opbrengst geeft aan de artiest dan het kopen van zijn/haar CD? Want ook dat laat je achterwege, wat me de indruk geeft dat je het afdoet als onzin. De enige reden om Spotify te gebruiken is in mijn ogen om je geweten te sussen dat het legaal is, ik zeg gewoon even m'n mening waarom je er je geld niet moet instoppen.

Jij bent echt de enigste die een topic komt binnenwandelen en om vervolgens het onderwerp compleet om te gooien. Het ging over of Spotify Unlitimed/Premium aan te raden is, niet hoe of iemand werkelijk gelooft dat Spotify meer opbrengst geeft aan de artiest dan het kopen van zijn/haar CD.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoor iedereen roepen 'dat alle nummers erop staan', maar dat is bij lange na niet waar. Dat geldt niet alleen voor onbekende, meer obscure bands, maar ook veel grote namen zoals The Beatles, Led Zeppelin en Oasis zijn niet via Spotify te beluisteren. Persoonlijk zou ik het geld er niet voor over hebben, dan zoek ik maar wat langer naar die rarities of wat dan ook. Maar goed, om niet helemaal de zuurpruim uit te hangen: de dingen die Spotify wél kan en heeft, werken ook als een tiet.

Ik meen ook te hebben gehoord dat als je Premium of Unlimited hebt, de kwaliteit van de nummers wordt opgetrokken naar 320kbps. Eigenlijk denk ik dat het een marketingtruc is, maarja ik heb geen vergelijksmateriaal, dus ik neem het dan maar aan. :puh:

Nee, dit is echt zo.

35knc6s.jpg

@MP Ik heb dat stuk bewust achterwegen gelaten omdat er geen reet van klopt.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

@MP Ik heb dat stuk bewust achterwegen gelaten omdat er geen reet van klopt.

https://www.spotify.com/nl/about-us/artists/get-paid-from-spotify/

Tuurlijk joh, er klopt geen reet van wat ik zeg. :7

70 % van wat je betaalt komt bij de platenmaatschappijen terecht. Dus neem voor het gemak €7/maand naar platenmaatschappijen. Dan blijft er zeker minder dan een euro over voor al je artiesten. Misschien dat de artiesten na 10 jaar een eurootje verdienen, als ze al X aantal keer aangeklikt worden.

Jij bent echt de enigste die een topic komt binnenwandelen en om vervolgens het onderwerp compleet om te gooien. Het ging over of Spotify Unlitimed/Premium aan te raden is, niet hoe of iemand werkelijk gelooft dat Spotify meer opbrengst geeft aan de artiest dan het kopen van zijn/haar CD.

Ik denk dat het mij vrij staat om mijn mening over Spotify te zeggen, zeker als het ertoe bijdraagt waarom ik nooit Spotify zou gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...