Jump to content

Spotify (Unlimited/Premium)


FireFighter

Recommended Posts

@MP Ik heb dat stuk bewust achterwegen gelaten omdat er geen reet van klopt.

https://www.spotify.com/nl/about-us/artists/get-paid-from-spotify/

Tuurlijk joh, er klopt geen reet van wat ik zeg. :7

70 % van wat je betaalt komt bij de platenmaatschappijen terecht. Dus neem voor het gemak ¤7/maand naar platenmaatschappijen. Dan blijft er zeker minder dan een euro over voor al je artiesten. Misschien dat de artiesten na 10 jaar een eurootje verdienen, als ze al X aantal keer aangeklikt worden.

Jij bent echt de enigste die een topic komt binnenwandelen en om vervolgens het onderwerp compleet om te gooien. Het ging over of Spotify Unlitimed/Premium aan te raden is, niet hoe of iemand werkelijk gelooft dat Spotify meer opbrengst geeft aan de artiest dan het kopen van zijn/haar CD.

Ik denk dat het mij vrij staat om mijn mening over Spotify te zeggen, zeker als het ertoe bijdraagt waarom ik nooit Spotify zou gebruiken.

Lees dat artikel dan nog maar eens want je hebt er niets van begrepen. Je vergelijking met iTunes slaat al helemaal nergens op, want je koopt de muziek niet.. Je stream het. Verschil is zeker moeilijk te begrijpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Lees dat artikel dan nog maar eens want je hebt er niets van begrepen. Je vergelijking met iTunes slaat al helemaal nergens op, want je koopt de muziek niet.. Je stream het. Verschil is zeker moeilijk te begrijpen.

De vergelijking wordt gemaakt door hoeveel de artiest daadwerkelijk krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Lees dat artikel dan nog maar eens want je hebt er niets van begrepen. Je vergelijking met iTunes slaat al helemaal nergens op, want je koopt de muziek niet.. Je stream het. Verschil is zeker moeilijk te begrijpen.

De vergelijking wordt gemaakt door hoeveel de artiest daadwerkelijk krijgt.

Zucht, lees jij maar half of zo? Als ik een nummer op Spotify heb ik het toch niet in mijn bezit? Die vergelijking slaat nergens op. Nu hebben we weer de helft van dit topic vol met onzin waar TS niet om gevraagd heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

@Megapilot

Zoals al eerder aangegeven, je veranderd het onderwerp en gebruikt verkeerde vergelijkingen.

Ten eerste, denk je nou echt dat mensen betalen voor spotify om zoals jij zegt, en ik citeer:

Spotify is in mijn ogen een zwak excuus om legaal muziek te luisteren, artiesten krijgen geen bal van wat jij betaalt.

, denk jij dat mensen daar druk om maken, of speciaal om die reden ervoor gaan betalen :7 .

Ik gebruik Spotify omdat ik dan gewoon in 1 programma kan zoeken en meteen kan beluisteren, klaar en daar zullen de meest het voor doen. Zal mij het interesseren hoeveel die artiest krijg, zolang ik maar naar die muziek kan luisteren.

Daarnaast betaal je bij Spotify gewoon een vast bedrag per maand, waar ik gewoon net zoveel muziek kan beluisteren, en offline opslaan als ik maar wil. Bij Apple ( :kots: ) Itunes moet je per lied betalen waarna ik pas kan luisteren.

Ik hoor iedereen roepen 'dat alle nummers erop staan', maar dat is bij lange na niet waar. Dat geldt niet alleen voor onbekende, meer obscure bands, maar ook veel grote namen zoals The Beatles, Led Zeppelin en Oasis zijn niet via Spotify te beluisteren. Persoonlijk zou ik het geld er niet voor over hebben, dan zoek ik maar wat langer naar die rarities of wat dan ook. Maar goed, om niet helemaal de zuurpruim uit te hangen: de dingen die Spotify wél kan en heeft, werken ook als een tiet.

Bepaalde nummers staan er inderdaad niet op, het voorbeeld van wat je noemt van de Beatles die hebben een overeenkomst gesloten met Apple ( :kots: ) waardoor ze alleen maar via Itunes digitaal mogen distribueren, daar hebben alle andere platformen (behalve Itunes) last van. Over de obscure bands e.d., klopt dat niet elke te vinden is, maar in het afgelopen (half) jaar is er heel veel (onbekende) artiesten en bands bijgekomen :) . Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

De personen die Spotify Premium hebben, zijn allemaal zeer positief erover. Ik denk dat ik het even een maand ga uitproberen. Eens zien of het echt 10 euro in de maand waard is. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...