Jump to content

Crypteq

Recommended Posts

Microsoft neemt pre-orders voor Xbox One zonder Kinect in Nederland aan

De bundel die gamers in Nederland kunnen bestellen bevat een Xbox One met harde schijf met opslagcapaciteit van 500GB, blu-raydrive, draadloze controller, hdmi-kabel en een headset. Daarnaast krijgen ze Xbox Live-lidmaatschap voor twee weken en kunnen ze zonder verdere kosten Forza Motorsport 5 en EA FIFA 15 downloaden. De bundel kost in de pre-order 399,99 euro.

Gamers die al een reservering voor de Xbox One hadden staan van voor 20 augustus 2013, krijgen een Limited Edition Xbox One met Kinect-bundel, mits ze hun pre-order behouden. De gelimiteerde bundel bestaat uit een Xbox One met Kinect en draadloze Limited Edition Day One-controller, samen met een hdmi-kabel, headset, Xbox Live-abonnement voor 14 dagen en drie digitale versies van de games Forza Motorsport 5, EA FIFA 15 en Dance Central Spotlight. Voor deze bundel vraagt Microsoft 499,99 euro.

[...]

De Xbox One ligt vanaf 5 september in de winkel. De versie zonder Kinect kost ook in de winkel 399,99 euro, terwijl voor de variant met de bewegingscontroller 499,99 euro neergeteld moet worden. .

Bron: Tweakers.net

Ikzelf heb overigens al een besteld (import), krijg het een dezer dagen binnen. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 189
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TekaLoca

    28

  • Crypteq

    22

  • GuitarGuy666

    15

  • TrueSkum

    15

En ik heb de titanfall bundel + kinect hier binnen :)

Mijn eerste bevindingen:

  • De Xbox valt qua grootte reuze me, is wel groter dan de 360 (slim), maar past hier perfect, dus op dat vlak: geen klagen.
  • Kinect: Kleiner dan gedacht, qua grootte valt deze me reuze mee.
  • Controller: koffie.gif Ligt zeer fijn in de hand, voelt steviger aan en de 360 controller. Analog sticks voelen goed aan. De DPAD is een wereld van verschil met de vorige (positieve zin)
  • Verder: Updaten duurt lang, en al helemaal met mijn internetverbinding hier. sad2.gif

Wanneer de update compleet is en ik heb kunnen rondneuzen, zal ik mijn bevindingen verder uitbreiden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Wanneer de update compleet is en ik heb kunnen rondneuzen, zal ik mijn bevindingen verder uitbreiden. smile3.gif

Bevalt die nog? :puh:

Ik heb hem zojuist gereserveerd. Xbox One Day One Edition met Kinect, FIFA 15, Forza Motorsport 5 en Dance Central Spotlight (:7)

Ik ben in ieder geval erg benieuwd. Laat het maar snel 5 september worden! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal mijn bevindingen vergeten hier te posten.

Maar heb in de tussentijd tenminste wel een langere tijd mee gespeeld om een goed oordeel te vellen:

De console:

Zoals gezegd viel de grootte mij mee. Hij staat op de schap onder me bureau samen met de tv-reciever (welke aangesloten zit op de HDMI-in)

Past perfect, dus over de grootte heb ik niet te klagen.

Vele klagen over het design van de One, maar dat interesseert me eigenlijk niet. Hij is niet mooi, maar ook niet lelijk, gewoon neutraal.

Qua geluidsproductie is de Xbox One fluisterstil. Onder normale geluidsomstandigheden (dus met standaard achtergrondgeluid) hoor je het enkel wanneer je er dichter dan een halve meter vandaan bent.

Zelf onder hevig load gaat de geluidsproductie amper omhoog. Een zeer groot pluspunt dus, zeker vergeleken met de 360 die af en toe klonk alsof het wou opstijgen :puh:.

Wat als nadeel beschouwd zou kunnen worden is het externe voedingsblok. Dit is namelijk best een groot blok.

Ik heb het voedingsblok echter de andere apparatuur kunnen proppen, dus voor mij maakt dit niet uit, maar kan me voorstellen dat andere mensen hier anders tegen aan kijken.

De controller:

De controller ligt zeer fijn in de hand, na uren gamen geen kramp o.i.d.. De bouwkwaliteit is goed, beter dan de 360.

De D-Pad is een heel verbetering vergeleken met de 360-controller.

De batterijduur is naar mijn beleving iets minder lang dan die van de 360, doe ongeveer anderhalve week ermee, met ongeveer 4 a 6 uur gamen per dag (ja in het begin zeker zoveel :puh:).

Een vernieuwing in de controller is dat de triggers ook individueel kunnen trillen, dit is zeker fijn bij games zoals Forza. Maar ook bij schooters is het goed te voelen. Echter als het er niet op had gezeten had ik het ook niet gemist.

De kinect:

Ten tijden van aanschaf had ik ook de mogelijkheid om het pakket aan te schaffen zonder Kinect, dit had me dan 100 euro gescheeld.

Maar ben blij dat ik er toch ervoor gekozen heb. De kinect is niet enkel en alleen maar voor "half bakken motion games", maar het is echt een onderdeel van het systeem als je het erbij hebt, en dat is ook goed te merken.

Als je de kamer binnen komt lopen: je roept "Xbox On" en de xbox start en de tv en home cinema gaan meteen erbij mee aan. De Kinect ziet dat ik het ben en automatisch wordt de correcte persoon ingelogd.

Verder is het heel handig dat de kinect ook ziet of je de controller vast hebt of niet. Als je bijvoorbeeld een film gaat kijken en je hebt de controller niet vast dan wordt dat geregistreerd en wordt automatisch de controller na een tijdje uitgeschakeld om batterijen te besparen.

De spraakcommando's zijn nu nog allemaal in het Engels (omdat de XBO nog niet in NL uit is). Maar ze werken perfect. Tijdens het gamen zeggen "xbox record that" en slaat de laatste 5 min gameplay op. Ookal heb je het geluid erg hard staan, dan wordt dit keurig herkend. Ook tijdens films even snel pauzeren zonder de controller aan te zetten is erg makkelijk.

Het zijn allemaal voor mij allemaal kleine dingetjes dat het in totaal toch de moeite waard is, om de Kinect erbij te nemen.

Het gebruik en de interface:

De interface ziet er goed uit en eenvoudig te bedienen. Sommige dingen zitten wat onlogisch en onoverzichtelijk in elkaar, maar dat zal in de toekomst wel bijgesteld worden.

Zo staat bijvoorbeeld: "settings" tussen de apps. Maar voor het grote deel is er prima mee te werken.

Een zeer handige feature is dat je heel erg simpel en zonder onderbrekingen kunt wisselen.

Wanneer je de "xbox-knop" indrukt dan wordt je game/app meteen geminimaliseerd naar het hoofdmenu. Je kan bijvoorbeeld even iets anders gaan doen en daarna meteen terug keren naar het spel, deze staat dan gewoon gepauseerd op je te wachten. Moet er wel bij vertellen dat als je een game speelt en je gaat dan een andere game doen, dan wordt de game waar je mee bezig was wel afgesloten, dit is niet het geval tussen games en apps.

Wat ikzelf ideaal vindt is dat je in het midden van de game gewoon de xbox uit kan zetten, en waneer je hem weer aan zet dan staat het spel gepauseerd op je te wachten: je kan dus gewoon meteen verder waar je gebleven was zonder enige vertragingen.

De games

Ik had de Titanfall-bundle aangeschaft. Hierin zat een kaart met daarop de code voor de digitale download. Zeer makkelijk dat er nu een QR code op zit, deze houd je voor de kinect en klaar, niks geen lange reeks getallen meer invoeren. :)

De games die ik momenteel in bezit heb ervoor:

  • Titanfall: Zeer vermakelijke shooter. Zeer snelle en soepele gameplay. Kan me hier opperbest mee vermaken.
  • Forza 5: Zeer mooie race(simulator) game. Mooie grapics en speelt lekker weg.
  • Sniper Elite 3: Toffe game, maar is qua graphics niet echt een uitblinker, komt mede doordat deze ook op de vorige generatie beschikbaar is.
  • Killer instinct (gratis): Zeer lastige, maar uitdagende vechtgame.
  • Plants VS Zombies Garden Warfare: Hij was in de aanbieding, en nog geen seconde spijt gehad van de aankoop. Is mischien een "kindergame" maar het speelt fantastisch en is gewoon pure lol. clown.gif

Games die ik (in de toekomst) sowieso wilt aanschaffen:

  • Quantum Break
  • Destiny
  • Ryse Son of Rome
  • Dead Rising
  • Wolfenstein The new Order
  • Fifa 15
  • GTA V

Enkele nadelen:

Enkele nadelen die me nu te binnen schieten:

  • Enkel het geluid van de chat kan door de oordoppen wanneer die aangesloten zijn via de controller. Zou mooi zijn dat het standaard geluid ook via de controller kon.
  • Nog geen mogelijkheid om media van een usbstick/externe harde schijf af te spelen.
  • Nog geen ondersteunng voor DLNA
  • Sommige games vinden het nodig om stukjes gameplay op te nemen. boink.gif

Ik zal vast een hele hoop nog vergeten zijn te vertellen, die me nu niet te binnen schieten.

Maar als er vragen zijn, dan hoor ik ze graag en zal ze indien mogelijk beantwoorden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Enkel het geluid van de chat kan door de oordoppen wanneer die aangesloten zijn via de controller. Zou mooi zijn dat het standaard geluid ook via de controller kon.

Sommige games vinden het nodig om stukjes gameplay op te nemen. boink.gif

Mooie review!

Wat bedoel je overigens met dat geluidsprobleem, het chat en gamegeluid gaan toch altijd samen door de oordoppen?

En wat bedoel je met sommige games die gameplay opnemen, is dat een vorm van reclame of wat?

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de PS4 kan je instellen dat je ook gamegeluid via je headset krijgt die aangesloten zit op je controller. Bij de Xbox One krijg je alleen chat geluid, tenzij je een aparte headset koopt met een audio aansluiting voor in je TV ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt smile3.gif

Het is geen probleem. Het is een functionaliteit die ik mis.

Want enkel de spraak kan via de headset wanneer je deze via de controller hebt verbonden.

Maar niets wat een toekomstige update niet zou kunnen fixen. smile3.gif

Edit:

Verder even opgezocht: Dit is enkel het geval met de standaard headset.

Elke andere (volwaardige) XBO Headset, of via de XBO Stereo Adapter werkt dat gewoon wel.

Dus dat nadeel kan eigenlijk weer weggestreept worden. :)

En van dat opnemen; Dat is iets waar de ontwikkelaars van de game voor gekozen hebben. Als je iets "bewonderenswaardig" doet dan neemt hij dat stukje op. Is echter maar bij een gering aantal games.

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Jup, die ben ik aan het verpatsen. Eindelijk terug naar wat me echt ligt! :)

Goh, wie had dat nou gedacht. clown.gif

Maar welkom bij de club :D

Heb de Play & Charge set besteld, samen met de headset adapter, zal mijn bevindingen hier ook wel plaatsen wanneer ik ze binnen heb. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Was vanmiddag in de Media Markt (voor broertje zijn verjaardag een cadeau kopen) en daar zag ik de Xbox al voor 389,99 te koop staan de versie zonder Kinect natuurlijk. Maar aardig goedkoop vind ik.

Momenteel heeft Redcoon een actie waarbij je maar 329 betaald voor een XBO zonder kinect, nog wat goedkoper. :)

Deze aanbieding is volgens mij wel tijdelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...