Jump to content

EK onder-21


NandroDavids

Recommended Posts

Gisteren is het EK onder-21 in Israël van start gegaan, en Nederland is daar één van de favorieten voor de titel. Er doen slechts 8 landen mee, en mede daardoor was de kans groot op een lastige poule, en die heeft Nederland dan ook gekregen: titelverdediger Spanje, Duitsland en Rusland.

Waar Nederland met aardig wat A-internationals speelt, doet Duitsland dat niet: onder anderen Götze, Reus en Draxler zijn in principe speelgerechtigd, maar die doen niet mee.

Spanje won eerder vandaag met 1-0 van Rusland, terwijl Nederland nu tegen Duitsland op 1-0 staat dankzij een goal van Adam Maher.

[table=header]#|Poule A|W|G|V|P|DS

1|Italië*|2|1|0|7|6-1

2|Noorwegen*|1|2|0|5|6-4

3|Israël|1|1|1|1|3-6

4|Engeland|0|0|3|0|1-5[/table]

[table=header]#|Poule B|W|G|V|P|DS

1|Spanje*|3|0|0|9|5-0

2|Nederland*|2|0|1|6|8-6

3|Duitsland|1|0|2|3|4-5

4|Rusland|0|0|3|0|2-8[/table]

Halve finales

Spanje-Noorwegen 3-0

Nederland-Italië 0-1

Finale

Dinsdag 18 juni, 18.00 uur: Spanje-Italië 4-2

Nog meer mensen die dit een beetje gaan volgende komende twee weken?

Edit

2-0 na een mooie actie van Wijnaldum :D Tweede keer dat de keeper er niet goed uitziet...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    9

  • Dutchy3010

    8

  • -Matthijs-

    7

  • End Of The Riot

    2

Hoe komt het eigenlijk dat er maar 8 landen meedoen?

Want het gewone EK is toch met 16 landen?

Het gewone EK is vanaf 2016 zelfs met 24 landen en inderdaad: de laatste paar edities (sinds 1996) was het met 16 landen. Daarvoor was ook dat EK met slechts 8 landen en dáár weer voor met zelfs 4.

Waarom dat zo is, weet ik niet precies. Daar kan ik enkel naar gissen. Wellicht dat de UEFA er geen te groot toernooi van wil maken, omdat het natuurlijk maar het 'kleine' EK is. Voor de fysieke belasting van de vaak jonge spelers is een lang zomers toernooi dan misschien niet de optimale optie. Of de niveauverschillen in de jeugdelftallen zijn vrij groot, waardoor ze hier voor kiezen.

Tweede helft is Duitsland beter trouwens, 2-1 inmiddels.

Edit

Na de 2-2 van Holtby lekker op z'n Duits gewonnen dankzij een late goal van Fer :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga hier niet specifiek voor thuisblijven, maar ik ga de samenvattingen zeker wel kijken. Ik ben benieuwd waar Nederland toe in staat is. De overwinning op Duitsland is mooi, maar volgens mij was de tweede helft niet best. Nog een mazzeltje dat de winnende treffer toch nog aan Nederlandse zijde viel, het leek er even op dat het andersom zou gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik rolde er tijdens het zappen toevallig in en heb de wedstrijd vanaf de 50e minuut gekeken. Ik was er van overtuigd dat Duitsland de 2-3 zou maken, maar gelukkig gebeurde het precies andersom. :D

Ik heb geen plannen om de rest van het toernooi uitgebreid te gaan volgen en wedstrijden te kijken. Aan de andere kant, je weet nooit hoe het loopt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dit soort toernooien heerlijk om naar te kijken en ik kijk alle wedstrijden van Jong Oranje. De halve finales en finale ga ik sowieso kijken. Het was een mooie overwinning donderdag en als ze morgen winnen van Rusland denk ik dat ze de halve finales niet ontlopen. Nederland maakt kans, mochten ze Spanje treffen in de finale kan het bijzonder moeilijk worden, die hebben meer dan prima spelers met namen zoals Isco, Thiago, Tello en De Gea.

Bewerkt: door Jimmiefitz
Link to comment
Delen op andere websites

Zie je toch veel te weinig, dat voor zulke overtredingen rood wordt getrokken. Volkomen terecht dat deze scheids dat wel gewoon deed.

Nu moet die 2-0 wel even vallen, dan ben je gewoon klaar deze wedstrijd.

Link to comment
Delen op andere websites

2-0 door De Jong :dans: Het zat er al lang aan te komen!

EDIT: Damn, 2-1. :-( Heel erg slordig...

EDIT 2: SCHITTEREND doelpunt van John! :dans:

EDIT 3: En de 4-1, door (wisselspeler) Hoessen. :D

EDIT 4: Hoppa, de 5-1, door (wisselspeler) Fer.

Link to comment
Delen op andere websites

Zodadelijk om 18.00 uur de strijd om de eerste plaats in de poule, tegen Spanje. Bondscoach Pot heeft besloten om met een compleet andere basis te starten:

Bizot



Leerdam - Van der Hoorn - Nuytinck - Van Aanholt

Clasie - Fer - Vilhena

Jozefzoon - Hoesen - Depay

Op zich goed natuurlijk om de reserves te belonen voor hoe ze het oppikken, maar toch: nu maar hopen dat dit niet gaat lopen als in 2008 op het grote EK...

Link to comment
Delen op andere websites

Nou... echt heel goed pakt het nog niet uit. Oogt behoorlijk besluiteloos af en toe. Het middenveld is ook compleet in handen van Spanje. Dat hindert bij balbezit de opbouw en in verdediging is die hele linie daar weg, waardoor de spitsen op enorme afstand staan. Vertraagt het spel enorm. Sowieso is het Spaanse elftal kwalitatief gezien ook veel beter. Alles gaat zo soepel en ze combineren er rustig op los. Leuk om naar te kijken, maar de gedachte dat de volgende talentvolle lichting voor het Spaanse elftal alweer klaarstaat zint me niet echt... puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het A-elftal van Jong Oranje vandaag ook van Spanje had verloren. Misschien is dit wel een goede zet van Pot, als het normale elftal vandaag had verloren was het voor het vertrouwen erger geweest dat het huidige scenario. Ook kunnen de wisselspelers niet meer zeuren, de inzet en de wil om te winnen was vandaag ver te zoeken. Italië is (altijd) een lastige tegenstander, het belooft een vermakelijke pot te worden. Ook ben ik benieuwd naar de Noren, wellicht kunnen zij stunten tegen de Spanjaarden. :)

Als de finale Nederland-Spanje wordt denk ik dat het heel interessant wordt, misschien onderschat Spanje Nederland nu en Jong Oranje heeft nu wel een beeld van Spanje, wat andersom niet zo is aangezien Spanje niet tegen het sterkste team heeft gespeeld.

Je zag ook gelijk toen Maher erin kwam dat het soepeler ging en met Van Ginkel en Strootman erbij moet het meer gelijk opgaan. Ook moeten de kansen afgemaakt worden, want de kansen die Van den Hoorn en Hoesen misten konden echt niet...Hoesen mag als spits dat soort kansen echt niet laten liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het A-elftal van Jong Oranje vandaag ook van Spanje had verloren. Misschien is dit wel een goede zet van Pot, als het normale elftal vandaag had verloren was het voor het vertrouwen erger geweest dat het huidige scenario.

Dat betwijfel ik. Het overwicht was vooral te zien in de eerste helft. Als je die spelers tegenover de spelers zet uit de A-selectie, dan zit daar wel een wezenlijk verschil tussen (op de verdediging na dan). Enerzijds goed, anders zou het niveau bedroevend zijn. Anderzijds kun je je ook afvragen of de huidige talenten eigenlijk wel aan de oude generatie kunnen tippen. Ik denk eerlijk gezegd van niet en zie Nederland de komende jaren dan ook niet meer een bijrol spelen op de grote toernooien.

Overigens is het onzin om een compleet ander elftal het veld op te sturen, ook al ben je geplaatst. Als wisselspeler moet je je gewoon schikken in je rol. Bovendien kun je alle ego'tjes tegenwoordig toch niet meer tevreden houden. Nu heeft (bijna) iedereen gespeeld, maar in ruil daarvoor heb je wel flink op je knikker gekregen en het is maar afwachten hoe dat door gaat werken in zo'n groep. Misschien staat Strootman wel op... emo.gif

Hoesen mag als spits dat soort kansen echt niet laten liggen.

Ja, maar Hoesen mist wel vaker.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...