Jump to content

Confederations Cup


NandroDavids

Winnaar Confederations Cup  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk land gaat de Confederations Cup winnen?

    • Brazilië
      4
    • Italië
      0
    • Japan
      1
    • Mexico
      0
    • Nigeria
      1
    • Spanje
      9
    • Tahiti
      2
    • Uruguay
      0


Recommended Posts

Het EK onder-21 is nog aan de gang, maar zaterdag begint het volgende voetbaltoernooi al: de Confederations Cup!

Met als gastland altijd de organisator van het WK een jaar later (Brazilië), de wereldkampioen (Spanje) en de continentale kampioenen (Mexico, Uruguay, Nigeria, Tahiti, Japan en de Europese runner-up Italië) is het een redelijk sterk bezet toernooi. Dit mini-WK is vooral bedoeld als test voor het gastland van het WK een jaar later, maar toch, het levert best wel wat mooie affiches op. Wat te denken van Italië-Brazilië in de ene groep en Spanje-Uruguay in de andere groep?

Tahiti is een beetje de vreemde eend in de bijt, maar heeft wat geluk gekend op het continentale toernooi van Oceanië. Sinds Australië zich heeft aangesloten bij de Aziatische bond is Nieuw-Zeeland altijd dé favoriet, maar dat werd uitgeschakeld in de halve finale door Amerikaans Samoa als ik het me goed herinner. Tahiti profiteerde daarvan door Amerikaans Samoa te verslaan in de finale. Toch wel leuk om zo'n land ook 's aan de slag te zien.

De poules en speelschema's:

Poule A[table=header]Datum|Tijd|Land 1|Land 2|Uitslag

15 juni|21.00 uur|Brazilië|Japan| 3-0

16 juni|21.00 uur|Mexico|Italië| 1-2

19 juni|21.00 uur|Brazilië|Mexico| 2-0

19 juni|24.00 uur|Italië|Japan| 4-3

22 juni|21.00 uur|Italië|Brazilië| 2-4

22 juni|21.00 uur|Japan|Mexico| 1-2[/table][table=header]#|Land|W|G|V|P|DS

1|Brazilië|3|0|0|9|9-2

2|Italië|2|0|1|6|8-8

3|Mexico|1|0|2|3|3-5

4|Japan|0|0|3|0|4-9[/table]

Poule B[table=header]Datum|Tijd|Land 1|Land 2|Uitslag

16 juni|24.00 uur|Spanje|Uruguay| 2-1

17 juni|21.00 uur|Tahiti|Nigeria| 1-6

20 juni|21.00 uur|Spanje|Tahiti| 10-0

20 juni|24.00 uur|Nigeria|Uruguay| 1-2

23 juni|21.00 uur|Nigeria|Spanje| 0-3

23 juni|21.00 uur|Uruguay|Tahiti| 8-0[/table][table=header]#|Land|W|G|V|P|DS

1|Spanje|3|0|0|9|15-1

2|Uruguay|2|0|1|3|11-3

3|Nigeria|1|0|2|3|7-6

4|Tahiti|0|0|3|0|1-24[/table]

Halve finales[table=header]Datum|Tijd|Land 1|Land 2|Uitslag

26 juni|21.00 uur|Brazilië|Uruguay| 2-1

27 juni|21.00 uur|Spanje|Italië| 0-0 (Spanje wint met 7-6 na strafschappen)[/table]

3e/4e plek[table=header]Datum|Tijd|Land 1|Land 2|Uitslag

30 juni|18.00 uur|Uruguay|Italië| 2-2 (Italië wint met 3-2 na strafschoppen)[/table]

Finale[table=header]Datum|Tijd|Land 1|Land 2|Uitslag

30 juni|24.00 uur|Brazilië|Spanje| -[/table]

De NOS zendt de openingswedstrijd zaterdagavond live uit op Nederland 3. Hoe het met het verdere toernooi zit en in België weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat de NOS, Sporza en Eurosport genoeg voetbal van het toernooi gaan laten zien.

Wie verwachten jullie als winnaar? Spanje? Brazilië? Italië? Of een verrassing?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    25

  • Jimmiefitz

    9

  • -Matthijs-

    8

  • Venzio

    8

Lastig, heel lastig. Het ligt er uiteraard aan hoe serieus deze cup wordt aangepakt door de landen. Anders ben ik bang dat het gewoon saai Spanje op 1 en Brazilië/Italië (als ik moet gokken: Brazilië) op 2 is. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ben met name benieuwd wat het thuisvoordeel gaat doen voor Brazilië, maar door de recente oefeninterlands (thuis) tegen Frankrijk en Engeland werd ik nog niet echt weggeblazen. De kans is groot dat het inderdaad weer saai Spanje gaat worden, maar ik moet nog zien of ze kunnen winnen van Uruguay. Temperamentvolle wedstrijd gaat dat worden denk ik, kijk er al naar uit. icon_mrgreen.gif

Opvallend overigens dat veel spelers uit de Braziliaanse selectie nog 'gewoon' spelen in de nationale competitie...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Spanje of Brazilie het gaat winnen.

Toch is Tahiti wel een heel raar land op zo'n toernooi. Ik kwam wel wat leuke uitspraken tegen op internet over Tahiti.

"Gemiddeld speelden de 23 spelers in de CC-selectie van Tahiti 9 interlands, ietsje minder dan de Spaanse spelers"

"Doelstelling Tahiti tijdens Confederations Cup: in een van de 3 duels in de eerste helft een keer de nul houden."

"Bondscoach van Tahiti heeft zijn spelers foto's van oa Xavi en Iniesta laten zien. 'Zijn geen monsters, maar mensen.' "

"De selectie van Confederations Cup-deelnemer Tahiti bestaat oa uit 10 werklozen, een gids, strandverkoper en een vakkenvuller."

Deze uitspraken kwamen allemaal van de verslaggevers van Voetbal International.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe is Tahiti regionaal kampioen geworden? Wat was Australië aan het doen toen? Maar wel leuk om zo'n klein landje in zo'n "groot" toernooi te zien. Ik voorspel trouwens een heruitgave van het EK 2012: Italië - Spanje met Brazilië als derde, in een duel tegen ofwel Nigeria of Uruguay. Maar ik laat me graag verrassen, zou geweldig zijn mocht ik er naast zitten.

Edit: Hoe lees ik toch over zo'n dingen heen :$

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt erop dat je in Nederland alle wedstrijden sowieso live kan zien via de NOS-website: http://nos.nl/dossier/515663-confederations-cup-2013/tab/710/live/.

Hoe is Tahiti regionaal kampioen geworden? Wat was Australië aan het doen toen?

Zie Nandro's post:

Sinds Australië zich heeft aangesloten bij de Aziatische bond

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe is Tahiti regionaal kampioen geworden? Wat was Australië aan het doen toen?

Tahiti is een beetje de vreemde eend in de bijt, maar heeft wat geluk gekend op het continentale toernooi van Oceanië. Sinds Australië zich heeft aangesloten bij de Aziatische bond is Nieuw-Zeeland altijd dé favoriet, maar dat werd uitgeschakeld in de halve finale door Amerikaans Samoa als ik het me goed herinner. Tahiti profiteerde daarvan door Amerikaans Samoa te verslaan in de finale. Toch wel leuk om zo'n land ook 's aan de slag te zien.

Pom pom pom...

Thuco...

>>> Door Thundercover: :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Lekkere volley, Neymar!

Ik zag 'm net pas in de samenvatting op Sporza, maar inderdaad: heerlijke goal. Alhoewel ik het geen volley zou noemen, aangezien er een stuit tussen de assist en het schot zat. Eerder een dropkick, wat dat betreft. Maar hoe dan ook: mooie goal :puh:

Overigens denk ik dat Spanje het toernooi gewoon gaat winnen. Geen gewaagde voorspelling natuurlijk, maar zij zijn simpelweg al jaren de beste.

Link to comment
Delen op andere websites

Oeeh, ik zit al klaar voor Uruguay - Spanje vanavond (23.50u). smile3.gif Lijkt me de leukste wedstrijd uit de volledige groepsfase.

Ah, live bij de NOS straks zie ik, die pik ik ook even mee :) Wat betreft leukste wedstrijd uit de groepsfase kijk ik meer uit naar Brazilië-Italië, want Uruguay lijkt niet te zijn zoals 2 á 3 jaar geleden. Maar goed, wordt hoe dan ook een interessante wedstrijd natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat betreft leukste wedstrijd uit de groepsfase kijk ik meer uit naar Brazilië-Italië, want Uruguay lijkt niet te zijn zoals 2 á 3 jaar geleden.

Ik kom terug op mijn uitspraak... puh2.gif Het is inderdaad niet meer het Uruguay van 2 á 3 jaar geleden (ze staan er ook niet echt goed voor in de kwalificatie), maar dit zijn op papier van die gepeperde wedstrijden. Alleen tja, lijkt me nu al een gespeelde wedstrijd...

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen tja, lijkt me nu al een gespeelde wedstrijd...

En dat was het inderdaad ook, ondanks de 2-1 van Suárez zo'n 5 minuten voor tijd. Wel een lekkere vrije bal overigens. Verder was het bij vlagen wel genieten van Spanje en met name van Iniesta, maar de echte spanning ontbrak wel.

De commentator lijkt wat moeite te hebben met het late tijdstip, want roepen dat Soldado een strafschop verdiende in blessuretijd terwijl de 'overtreding' 2 meter buiten het strafschopgebied werd gemaakt is een beetje onnauwkeurig :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, nee inderdaad. Ook Nigeria is natuurlijk niet briljant, maar ze hoeven geen seconde aan te zetten om met 3-0 voor te staan. :') Maar, als het niet spannend is, doe dan maar veel doelpunten. :puh:

EDIT:

Ondanks de (grote) achterstand, hebben ze toch al grote kansen gehad!

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...