Jump to content

Waarom speel jij geen Grand Theft Auto (meer) ?


Svenie

Waarom speel jij geen Grand Theft Auto (meer)?  

36 leden hebben gestemd

  1. 1. Waarom speel jij geen Grand Theft Auto (meer)?

    • Te ouderwets (andere beter)
      10
    • Te moeilijk
      0
    • De onmogelijkheid tot het opslaan van het spel
      3
    • Het spel niet gestart krijgen
      3
    • Niet (meer) de mogelijkheid daartoe
      5
    • Ik ben een diehard GTA-fan en speel de game uiteraard nog wel
      17


Recommended Posts

Ik ben er mij van bewust dat de huidige generatie leden Grand Theft Auto (GTA 1) nog nooit gespeeld hebben, of dat het bij sommige erg lang moet geleden zijn. Ik ben in 2006 actief geworden op dit forum, en toen waren de GTA Classic View fora al vrij uitgestorven. Dit tot mijn grote spijt, aangezien de meeste mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Het is zo dat een GTA uit 1997 ouderwets is, maar besef wel dat deze game de grondlegger is voor de staten Liberty City, San Andreas en Vice City, zoals wij deze vandaag de dag kennen. Daarnaast lees ik ook veel op dit forum dat de huidige GTA-games veel te eenvoudig zijn geworden. Waarom dan eens geen uitdaging opzoeken? De Classic View GTA's zijn wat mij betreft de meest uitdagende games van de hele serie. Ok, het speelt dan misschien niet zo lekker als de meer recentere GTA-games, maar daar wen je na verloop van tijd wel aan, geloof mij.

Ik heb dit topic geopend om eens te kijken wat nu eigenlijk de reden is waarom mensen de eerste GTA uit de reeks niet meer spelen. Dat hij niet meer te verkrijgen zou zijn is onzin, aangezien hij gewoon gratis te downloaden is op de website van Rockstar. Er moeten dus andere factoren zijn die een rol spelen. Waarom speel jij geen GTA 1 (meer)? Vind je de game te ouderwets, de missies te moeilijk, is het ontbreken van een opslagfunctie een doorn in het oog of krijg je de game simpelweg niet werkende op je PC? Laat jullie horen, ik ben benieuwd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    7

  • Svenie

    3

  • GuitarGuy666

    3

  • Phoenyxar

    2

Ik heb GTA I ooit ergens tegengekomen (ja, als CD in een doosje) en ik had direct iets van "Kopen!" Puur voor de verzameling. Maar het blijft gewoon enorm irritant dat je niet kunt opslaan, elke keer als ik het spel speel amuseer ik me nog wel, niet zo als bij een gemiddelde GTA nu maar voor een game uit 1997 is het zelfs nu vrij verslavend. Jammergenoeg trekt het me het niet meer zo aan. Zou het eigenlijk nog eens moeten herspelen, maar ik weet niet hoe lang ik het volhoudt op de plezierfactor na.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat een groot deel van de huidige generatie eigenlijk alleen echt GTA 3 kent, dat ze denken dat GTA 3 de grondlegger is van alles, maar dat is toch echt Grand Theft Auto. Deze generatie heeft toch een flink aantal (niet allemaal) 'graphicshoeren' en als ze dan een spel zien wat top down view heeft en er dan ook verschrikkelijk uitziet, dan vinden ze het al vaak niets, ongeacht gameplay of fun. Er zijn maar weinig (oude) games, met slechte graphics, die nog heel vaak gespeeld worden. Misschien is Minecraft nog een uitzondering maar dat is ook een heel anders soort spel. De meesten zijn gewoon "te verwend" met geweldige games (graphics) waardoor ze een klassieker geen kans willen geven.

Er zijn uiteraard wel wat dingen waardoor je het minder snel zou gaan spelen, zoals het niet kunnen saven maar voor een paar uurtjes fun start ik het echt nog wel eens op.

Ik zelf speel het ook niet enorm vaak maar als ik er weer zin in heb start ik hem ook gewoon weer op, ongeacht de graphics.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Grand Theft Auto nog wel op een oude laptop staan, maar ik ben eigenlijk te druk bezig met andere games (waaronder natuurlijk de GTA-serie). Grand Theft Auto werkt helaas niet meer en als ik de keus heb speel ik liever even een andere game uit de GTA-Serie dan dat ik tijd kwijt ben aan het uitzoeken waarom Grand Theft Auto niet goed werkt. Desalniettemin is het een goede reminder dat ik in de vakantie weer even naar Grand Theft Auto moet kijken!

Link to comment
Delen op andere websites

Een hele tijd geleden heb ik GTA2 er wel weer heel even bijgepakt. Ik speel de Classics niet meer, ik heb van de Classics alleen GTA2 ooit gespeeld. Ik denk dat mijn interessegehalte daar gewoon niet reikt. Ik ben tevens niet iemand die heel lang en heel veel Singleplayer kan spelen. De afgelopen jaren heb ik maar met enkele spellen gehad, dat ik er zo aan vast gesmolten zat, dat ik bijna niet meer kon stoppen tot ik 'm uitgespeeld had.

Tevens is mijn vrije tijd niet breed genoeg om allerlei GTA's opnieuw uit te spelen. :(

Edit: Trouwens, de eerste GTA spelen omdat het een grondlegger is, is dezelfde redenering als met een houten kar de snelweg op gaan omdat het de grondlegger van de auto is. :puh:

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een paar maandjes ouder als de game zelf, voordat ik eenmaal de computer wereld ontdekte waren ze al vele technieken verder. Daardoor heb ik nooit echt de intentie gehad om het spel te spelen, ik heb het wel, maar na een half uurtje was ik er wel een beetje klaar mee. Ik denk dat het komt omdat je pas echt het GTA gevoel krijgt vanaf GTA III. Ook al is het dan begonnen bij GTA.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het komt omdat je pas echt het GTA gevoel krijgt vanaf GTA III.

Dan heb jij duidelijk een heel ander GTA-gevoel :puh:

Voor mij blijft het spelen van de allereerste Grand Theft Auto mij een echt GTA-gevoel geven. De moeilijkheidsgraad van de opdrachten, de vele missies waarin je echt snel binnen de tijd moet zijn, het vinden van voertuigen die een missie triggeren, het zoeken naar multipliers en ander hulpmiddelen in kisten, dát is voor mij GTA :)

De laatste keer dat ik Grand Theft Auto heb gespeeld zal ongeveer een jaar geleden zijn geweest. Toen wilde ik 'm eindelijk een keer helemaal uitspelen, zónder hulpmiddelen. Dat is gelukt, maar in de laatste missie heb ik heel wat auto's onder de kraan moeten zetten om genoeg geld te verdienen. Ik moet 'm dus absoluut nog 's spelen, en dat gaat ook zeker gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Is inderdaad lang geleden. Speelde wel altijd GTA 2 op de PS1, maar heb daar geen TV meer voor. Heb ze volgens mij allebei nog wel op de PC staan, download van rockstarclassics.com. Niet kunnen opslaan is denk ik de reden... Denk dat ik er in de vakantie wel nog even mee bezig ga ;) Wil hem graag op CD hebben voor de collectie...

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, de eerste GTA heb ik inderdaad niet echt gespeeld, de tweede heb ik toch wel een tijdje actief gespeeld. De missies zijn inderdaad wel even uitdagend of zelfs meer uitdagender over het algemeen dan bij een 3D-GTA. Alleen vond ik het wel moeilijk worden eenmaal ik bij de moeilijkste missies kwam, ik heb dus nooit een gebied helemaal uitgespeeld.

Het is even wennen, maar daarna speelt het wel goed, dus daar ligt het niet aan. Misschien moet ik deze vakantie nog eens proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen vond ik het wel moeilijk worden eenmaal ik bij de moeilijkste missies kwam (...)

Dat vond ik juist het mooiste. Vooral in San Andreas en Vice City is het falen van een missie vrij dodelijk, dus het kost absoluut tijd en oefening om ze uit te kunnen spelen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld GTA IV, waar je eigenlijk gewoon in één keer doorheen kon wandelen.

Misschien moet ik deze vakantie nog eens proberen.

Zeker doen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet eerlijk bekennen dat de top-down GTA's mij nooit echt hebben kunnen bekoren. Ergens in de vorige eeuw heb ik ooit eens een cd'tje gehad waarop ik een paar minuten GTA kon spelen. Dat heb ik uiteraard wel gedaan, maar na een paar keer was ik dat wel zat. Ik had toen geen eigen PC, en op de Nintendo kon het niet. Ergens in de afgelopen jaren hebt ik ooit eens GTA 2 van de site van Rockstar gehaald, maar om een of andere manier deed ook dat mij niets. Ik vind de TPV-GTA's nou eenmaal veel leuker om te spelen. Bovendien ben ik een echte casual gamer en komt het voor dat ik soms niet langer dan een half uurtje speel. En dan is het verdomde lastig om een spel te spelen waarin je niet kan opslaan.

Binnenkort eens kijken of ik ergens CW voor m'n PSP kan krijgen. Mocht dat me bevallen, dan wil ik heel misschien de stap naar top-down nog eens wagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb GTA I ooit ergens tegengekomen (ja, als CD in een doosje) en ik had direct iets van "Kopen!" Puur voor de verzameling.

Toevallig stuitte ik afgelopen zaterdag, tijdens de plaatselijke rommelmarkt, op een fysieke versie van Grand Theft Auto, voor slechts één euro. Heb het meegenomen: voor zulk geld laat je geen GTA liggen, en bovendien vond ik het wel leuk omdat het inderdaad een klassieker is en ik niet weet hoe groot de kans is dat je nog zo'n versie tegenkomt.

Ik heb het spel echter al een hele tijd, in een pakket (digitaal dan, zonder disc) met alle GTA's die voor de PC zijn uitgekomen. Sindsdien heb ik het wel een aantal keer opgestart en even gespeeld, maar ik ben niet echt serieus begonnen aan de storyline. Simpelweg omdat ik er niet echt de motivatie voor heb om het te spelen. Wellicht zou ik het (ook van de zomer, als ik tijd heb) het spel weer eens op moeten starten en serieus beginnen aan het spel. Het echte 'GTA-gevoel', zoals sommigen van jullie schijnen te krijgen/hebben bij deze titel, zal dan wel ontbreken: dat ligt vastgeroest in San Andreas. Al kan het geen kwaad om het weer eens te proberen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...