Jump to content

Eredivisie 2013-2014


Dutchy3010

Recommended Posts

Moeizame (en eigenlijk onverdiende) overwinning van Ajax op PEC zeg... maar ja, wel tegen de koploper, dus dat telt. En dit zijn typisch van die wedstrijden die je moet winnen om kampioen te worden, dus wat dat betreft een prima avondje zo. Het gelijkspel tussen FC Twente en PSV lijkt me ook niet verkeerd, want dit begint er prima uit te zien op de ranglijst. Volgende week PSV-Ajax, dat wordt een belangrijke :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 216
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    47

  • Venzio

    29

  • NandroDavids

    28

  • Jimmiefitz

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Inderdaad niet al te beste wedstrijd, PEC verdiende 'gewoon' te winnen. Legio kansen gehad, als Finnbogasson i.p.v. Benson in de spits had gestaan bij PEC had Ajax de wedstrijd verloren. Hoewel Ajax niet met de echte basiself speelde is het toch zorgwekkend, al helemaal voor de wedstrijd van woensdag. Wel goed voor Ajax dat PSV en Twente hebben gelijkgespeeld, altijd de beste uitslag in deze situatie.

Mooi dat De Jong zijn rentree heeft gemaakt. Heeft ie toch maar 3 wedstrijden gemist i.p.v. de verwachte 6 exclusief CL en beker. :)

Link to comment
Delen op andere websites

PSV - Ajax: 4-0

Wat zal ik met een Ajax-voorkeur hiervan zeggen. :7

Laat ik voorop stellen dat op deze overwinning helemaal niets af te dingen valt. PSV was beter.

Bij de 3-0 zei de commentator "verdient op 3-0". Daar was ik het niet mee eens. Ajax was het grootste deel van de eerste helft de bovenliggende partij. Je kunt zeggen ze hebben weinig kansen gehad. Maar als je een voorzet geeft en het scheelt 10 centimeter of je had hem van dichtbij in kunnen koppen - dan vind ik dat een grote kans. Hetzelfde geldt als er net 1 voet tussen zit van een PSV-verdediger. Dan vind ik dat grotere kansen dan een schot van afstand en op deze manier heeft Ajax toch wel veel kansen gehad in de periode 15e minuut - 45e minuut. Tijdens de rust leek voor Ajax nog geen vuiltje aan de lucht. Sterker nog, ik denk dat ze met een beter gevoel de rust in gingen dan PSV.

Binnen notime was het na rust 4-0. Bij de 1-0 had PSV echt veel geluk...wat een gruwelijke fout weer van Vermeer. Ik vind het erg sneu dat er geen Ajax-publiek bij aanwezig mocht zijn. Het publiek was vandaag echt de 12de man, ze zorgde voor vleugels bij PSV en zorgde voor onzekerheid bij Ajax (met name Vermeer).

Mijn conclusie: PSV was beter, maar een 4-0 overwinning is geflatteerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal met je eens. Inderdaad zonde dat het publiek er niet was, maar denk toch dat Ajax met supporters deze wedstrijd ook had verloren. Door dit soort fouten van Vermeer kan De Boer eigenlijk niet meer te lang wachten met Cilessen, die naar mijn mening meer potentie heeft dat Vermeer. Eigenlijk had Ajax Vermeer deze zomer moeten verkopen, dat was voor het geld, Cilessen en wellicht ook Vermeer het beste geweest.

Maar al worden er fouten gemaakt vind ik het nog erger dat Ajax in een kwartier tijd 4 doelpunten tegen krijgt, dat kan gewoon niet. Ook viel Bojan me weer sterk tegen, tegen Barca ging het ineens wel goed, maar in de Eredivisie heeft hij nog geen goede wedstrijd gespeeld. Sigthorsson op rechts vind ik ook geen succes, ik heb liever dat De Boer weer naar zijn oude opstelling switcht.

Hopelijk maken ze Volendam voor de beker helemaal af zodat ze wat vertrouwen tanken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb enkel de samenvatting gezien, en dat zag er vanuit Ajax-perspectief toch wel erg kansloos uit. Een paar spelers scoorden echt een dikke onvoldoende, en zoals Jimmiefitz al zegt: wellicht goed om Vermeer 's te vervangen door Cillessen.

Zware week zo voor Ajax, maar gezien de stand maak ik me nog geen al te grote zorgen: alles zit nog dicht bij elkaar. Maar het spel zal wel erg moeten verbeteren om dit seizoen weer kampioen te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Lekker dagje vandaag, een 4-0 overwinning op Ajax wat nog meer had kunnen worden als ze sterker hadden aangezet na de 4-0. PSV begon zeer sterk, hadden in het begin met een kans van Toivonen en Depay op 1-0/2-0 moeten staan. De kansen van Ajax waren prima maar ze kwamen gewoon de hele tijd tekort, had op meer tegenstand verwacht.

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteravond heb ik weer een wisselvallig FC Groningen gezien in de Euroborg. Ik ben blij dat Tom Hiariej weer een kans krijgt. Vind ik zelf toch wel de Xavi van Groningen. Van der Velde was man of the match maar ik vond hem echt niet goed spelen. Toont vedette gedrag en dat viel me vorige week tegen Heerenveen al helemaal op. Hakjes en trucjes proberen. Hij heeft me positief verrast met zijn techniek, inzicht en doorzettingsvermogen maar proberen Messi na te doen staat hem niet. En wat heeft RKC een zwakke ploeg. Vanaf de eerste minuut zag je al wel dat ze niet kwamen om te voetballen maar om tegen te houden. En tsja, dan helpt het niet dat die domme verhuurde Ivens rood krijgt. Van Groningen kreeg je ook niet het idee dat ze er veel zin in hadden. Amusementswaarde een 5. De 4 goals waren erg geflatteerd.

Even een keer wat anders dan Ajax, Feyenoord of PSV. Mark my words: Adorjan en Kostic zijn toekomstige toppers.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb enkel de samenvatting gezien, en dat zag er vanuit Ajax-perspectief toch wel erg kansloos uit. Een paar spelers scoorden echt een dikke onvoldoende, en zoals Jimmiefitz al zegt: wellicht goed om Vermeer 's te vervangen door Cillessen.

Zware week zo voor Ajax, maar gezien de stand maak ik me nog geen al te grote zorgen: alles zit nog dicht bij elkaar. Maar het spel zal wel erg moeten verbeteren om dit seizoen weer kampioen te worden.

Op basis van een samenvatting kan je in ieder geval deze wedstrijd niet beoordelen. Daar was het te bizarre/drukke wedstrijd voor. PSV had een paar goede kansen in het begin van de eerste helft - die zal je vast gezien hebben. Maar daarna was Ajax de bovenliggende partij voor meer dan een half uur, maar die kansen zullen vast niet of nauwelijks te zien zijn geweest omdat het niet zulke grote kansen waren als PSV. En als je vervolgens dodelijk effectief bent door een fout van de keeper, een gelukkig doelpunt via een het lichaam van een verdediger en daarna countervoetbal, lijkt het heel wat. Maar in feite viel het wel mee. PSV was zeker beter, verdiende het ook om te winnen, maar zo kansloos als ook beschrijft was het nu ook weer niet.

Link to comment
Delen op andere websites

AZ, bedankt! :tu:

Moet Ajax thuis natuurlijk wel 'even' winnen van Go Ahead Eagles, maar hoe dan ook: lekker dat PSV sowieso niet uitloopt. Overigens de kans voor PEC om weer koploper te worden vanavond, door thuis van NAC Breda te winnen. Ik hoop dat 't lukt, want ik ga hier vanavond waarschijnlijk nog even de stad in, dat kon wel 's een mooi feestje worden dan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, is PEC dan je favoriete club en daarna Ajax?

Inderdaad mooi dat PSV verloren heeft, prachtig doelpunt van Johansson. Het kon op een gegeven moment twee kanten op, maar AZ trok aan het langste eind. PSV heeft duidelijk z'n ups and downs, eerst beschamend verliezen van Ludogorets, dan Ajax vernederen en een week later weer verliezen bij AZ.

Ajax staat nu 5-0 voor tegen Go Ahead. De eerste vier doelpunten in 5 (!) minuten werden ingeleid door een eigen doelpunt van Van der Linden, waarna De Sa en Sigthorsson het tweede doelpunt samen leken te maken. :puh: Daarna nog twee keer Sigthorsson en Duarte met de 5-0. Go Ahead blijft fouten maken, dus het doelsaldo van Ajax kan aanzienlijk verbeterd worden. Ook goed voor het vertrouwen voor de wedstrijd van dinsdag tegen Milan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, is PEC dan je favoriete club en daarna Ajax?

Nee, Ajax staat bij mij gewoon op 1. Maar ik woon in Zwolle, en dan is 't leuk als ze 't lange tijd goed doen. Uiteraard moet aan 't eind Ajax bovenaan staan, maar daarvoor zie ik PEC toch niet echt als concurrent :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi zo! :puh: Het is zou natuurlijk wel erg leuk zijn als PEC europees voetbal zou halen. Of in ieder geval in het linker rijtje.

Ajax nu op 6-0 door De Jong. De Sa speelde een erg sterke wedstrijd en is nu gewisseld voor Andersen. Ik zie hem graag nog een aantal keer in de basis, hij geeft erg goede voorzetten en is zeer gevaarlijk vanaf rechts. Dan moet De Boer wel een oplossing zien te vinden voor Schöne, die ik liever zie dan bijvoorbeeld 'opa' Poulsen.

Link to comment
Delen op andere websites

De ene dag win je van PSV, de andere dag sta je ineens op straat: Gert-Jan Verbeek is ontslagen bij AZ. Naar verluidt omdat-ie niet goed lag bij de technische staf en (een deel van) de spelersgroep. Op zich goede redenen, en ik kan me ergens ook wel voorstellen dat niet iedereen even goed met 'm kan opschieten, maar toch: hij deed het dit seizoen tot nu toe gewoon prima, en een dag na de overwinning op PSV vind ik helemaal een vreemd moment om de coach te ontslaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Die chemie was er dan al een tijd niet, hij moet dus niet al te lang geleden iets geflikt hebben wat de druppel was. Ik vermoed iets bizars tegenover de spelersgroep of zelfs bestuur dat het persoonlijk werd voor de Raad van Commissarissen. Af en toe komt ie ook erg onhandig uit de hoek, wat ook al bekend was. Gisteren zei hij in een interview dat hij Depay amper kende en dat duvelse mannetje wel even in bedwang werd gehouden door de verdediging. Beetje vreemd. Als je alles van gisteren terugkijkt zie je misschien wel wat aparts met betrekking tot Verbeek, maar die kans is klein. Het lijkt mij echter wel dat er al langer iets aan de gang was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...