Jump to content

Mogelijkheid tot dating?


Svenie

Recommended Posts

Was het oorspronkelijk mogelijk om in GTA Vice City te daten? Dat is de vraag die wij ons in dit topic stellen. Net als de meeste andere GTA's bevat GTA Vice City een aantal verborgen en ongebruikte audiobestanden die ons helpen deze vraag min of meer te beantwoorden. Hoe dan ook blijft het gissen of Rockstar wel degelijk van plan was om dating in GTA Vice City te introduceren.

In het audio mapje van GTA Vice City zijn verschillende ongebruikte telefoontjes tussen Mercedes Cortez en Tommy Vercetti te vinden. Om het jullie gemakkelijk te maken, heb ik een aantal van deze telefoontjes in een filmpje gezet en op youtube geüpload:

Een aantal van deze telefoontjes spelen zich af na het voltooien van een bepaalde missie. Zo kunnen we ervan op aan dat het telefoontje over de dood van Diaz na de missie Rub Out plaatsvindt en het telefoontje over Jezz Torrent na de missie Love Juice. De andere telefoontjes zijn echter niet te plaatsen in de verhaallijn. In deze telefoontjes horen we vooral dat Mercedes ongelukkig is dat Tommy haar niet voldoende aandacht schenkt. Wat mij betreft is dit een beetje gelijkaardig aan de telefoontjes die je in GTA SA van je verschillende vriendinnen krijgt. Een audio bestand dat ik niet heb gevonden, maar waarvan ik wel de tekst heb kunnen bemachtigen wijst er tevens op dat Mercedes Tommy uitnodigt in haar appartement in Vice Point. Dit vergroot het vermoeden dat we wel degelijk konden daten alleen maar. Het gaat om deze tekst:

Mercedes: "Hiya Tommy!"

Tommy: "Hi Mercedes, howyadoin'?"

Mercedes: "I got a new apartment up in Vice Point - thought you might want to drop by sometime."

Tommy: "I'd love to. I'll catch you later."

Meteen rijst dan ook de vraag: had PatrickW nog voor de release van GTA San Andreas een Hot Coffee Mod voor GTA Vice City kunnen uitbrengen? Want iedereen weet dat er geen date zonder koffie is.

Zonder verder in detail te willen treden: wat is jullie mening over dit onderwerp? Denken jullie na het horen van de audiofiles en bovenstaande uiteenzetting dat het oorspronkelijk mogelijk was om samen met Mercedes Cortez op date te gaan? Welke activiteiten had je tijdens deze dates kunnen doen en was de hot coffee mod er misschien twee jaar eerder gekomen? Brand maar los zou ik zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit wist ik niet! Dankjewel voor de upload, Svenie! :tu: Zo zie je maar weer: ook over een oud spel als Vice City kan je nog veel leren.

Het zou natuurlijk kunnen. Maar wellicht dat Mercedes wel meer voor Tommy voelde dan andersom? Ik denk niet dat ze geheel daten zouden hebben geïntroduceerd. Het lijkt inderdaad wel erg op die van San Andreas.

Probleem is alleen dat van de meeste verwijderde dingen nog wel een spoor te vinden is in de files, en dan bedoel ik niet de audio, maar meer de scripts of de models. Als het echt alleen audio is en betrekking heeft op dit onderwerp, denk ik dat het in een heel vroeg stadium al afgeschoten is.

Is die tekst wel echt? Ik vraag het me af... Als jij het niet gevonden hebt, kan iedereen dat wel zeggen, nietwaar?

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou me niet verbazen als Jet's theorie van het in een vroeg stadion affxien van de toevoeging de juiste is. Tenslotte zien we in SA, IV en DLC's en in V dat Rockstar graag dit soort reallife toevoegingen in de game stopt om de ervaring van ons spelers nog breder te maken dan alleen rijden/ actie. In TBOGT kwam daar het hebben van werk bij (Club Management) bij en in V gaan we met Franklin werken in de repo-branche. En laten we niet vergeten dat sport en spel steeds weer wordt toegevoegd en, zo lijkt het in V, wordt uitgebreid. Mooi topic Svenie. Ik denk dat we wel uit deze zaken kunnen concludere dat het uitwerken van dit soort toevoegingen bij Rockstar Games al begon bij VC in plaats van wat ik tot nu toe dacht, bij SA.

Link to comment
Delen op andere websites

Het filmpje doet het bij mij niet, wat wel wat jammer is maar kom.

Ik vind dit best interessant. Maar naast daten bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid dat Mercedes een potentiële opdrachtgever zou zijn. Deze conversatie lijkt mij ook wel gelijkend aan een uitnodiging voor verdere "uitleg". Er is niet al te veel geweten, dus voor mij zijn beide mogelijkheden open. Vice Point is in de verhaallijn ook een best genegeerd stukje op 3-4 missie's na, dus het zou me nog wel logisch lijken dat er enkele missie's extra zouden zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het filmpje doet het bij mij niet, wat wel wat jammer is maar kom.

Ook niet door gewoon de link te volgen naar YouTube?

;)

Ik vind dit best interessant. Maar naast daten bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid dat Mercedes een potentiële opdrachtgever zou zijn. Deze conversatie lijkt mij ook wel gelijkend aan een uitnodiging voor verdere "uitleg". Er is niet al te veel geweten, dus voor mij zijn beide mogelijkheden open. Vice Point is in de verhaallijn ook een best genegeerd stukje op 3-4 missie's na, dus het zou me nog wel logisch lijken dat er enkele missie's extra zouden zitten.

Op zich zou dat kunnen, want inderdaad: Vice Point wordt vrijwel niet gebruikt in het spel. Ik weet nog wel dat je op een gegeven moment Mercedes bij haar thuis op moet halen en vervolgens naar Love Fist moet brengen, redelijk ver al in het spel. Dat huis van haar had ik nog nooit eerder gezien, zo weinig kom je daar dus blijkbaar :puh:

Maar als je dat rijtje telefoongesprekken zo hoort, is het denk ik meer enkel een serie telefoongesprekken, geen mogelijkheid tot het krijgen van missies. Daarvoor zijn veel van de gesprekken te kort, en ook de frustratie van Mercedes waaruit blijkt dat Tommy niet langskomt lijkt duidelijk te maken dat het vooral van Mercedes' kant komt. Misschien vond Rockstar het uiteindelijk niet genoeg toevoegen aan het verhaal, en is het daarom geschrapt. Terwijl het na The Party best wel logisch zou zijn om regelmatiger contact met Mercedes te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Vlak voordat dit topic aangemaakt is heb ik hier inderdaad over gelezen. Het is een interessante vraagstelling. Als je de gesprekken zo hoort zou de mogelijkheid er wel degelijk geweest moeten zijn, maar dat daar geen tijd voor is geweest of nog niet zover waren om dat te kunnen uitvoeren.

De activiteiten zijn misschien wat beperkt in GTA Vice City, ik denk dat het dan vooral om het eten gaat, dansen in de Malibu Club en golfen, volgens mij heb je ze dan wel zo'n beetje gehad.

Wat trouwens wel opvalt is dat Mercedes direct gecharmeerd is van Tommy en dit ook zo blijft in het verhaal, terwijl je elkaar maar enkele keren tegen komt. Misschien een extra bevestiging dat het twee tortelduifjes waren?

Ook komen er weinig potentiële vrouwen (Candy zou je nog kunnen noemen) in het spel voor waar Tommy een relatie mee zou kunnen hebben, misschien was het de insteek om met meerdere vrouwen te kunnen daten zoals we dat van andere GTA's kennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk persoonlijk dat het hele dating gebeuren in missies zou zijn gegaan (zoals in VCS). Vandaar de weggeknipte telefoongesprekken. Echte datingelementen zijn verder ook geen aanwijzingen naar te vinden in de files, dus daten met meerdere vrouwen zoals hierboven word beschreven lijkt me erg ver gezocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Het systeem van VCS ken ik niet.

Even ter uitleg dan, in het verhaal van VCS kom je een leuk dametje tegen waarmee je in een paar missies iets gaat doen. Buiten de missies om staat hun relatie stil (een beetje zoals de storyline in GTA IV).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...